Figyeld meg a menstruációdat, és légy hatékonyabb a mindennapokban!

2017. augusztus 25.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Az a bizonyos pár nap, ami minden hónapban elkövetkezik olyan, mintha egy viharfelhő lenne a fejünk felett, és mindenhova kísérgetne bennünket, amíg a menstruációnk véget nem ér. Nem akarunk mást, mint túlélni az idegességet, a fájdalmat, a diszkomfortérzetet, hogy aztán újult erővel vághassunk bele a napsütétes hétköznapokba. Azonban mi lenne, ha egyszer nem így állnánk hozzá? Mi lenne, ha ezúttal megfigyelnénk a testünk működését, és megpróbálnánk együttműködni vele?

Figyeld meg a menstruációdat, és légy hatékonyabb a mindennapokban!
Fotó: Thinkstock

Igaz, csak abban a bizonyos négy napban látványos ez, de a valóságban a méhünk egész hónapban dolgozik. Egy New York-i szakértő elmesélte, miről is van szó: közvetlenül a menstruáció után jóval energetikusabbak vagyunk, szívesen szervezünk programokat. Az ovuláció előtti időszak a kreativitásról szól, ekkor érdemes nagyobb projektekbe kezdeni. Az ovulációt követő időszak, a PMS, pedig már maga a sokat emlegetett fehőcske: ekkor számíthatunk az érzelmi hullámvasútra. Persze ez sem általánosítható, hiszen van, akire kifejezetten pozitívan hatnak a hormonok, és a menstráció előtt érzi úgy, hogy itt az idő cselekedni!

Láttad már? Undi vagy sem menstruáció közben szexelni?

Szintén fontos odafigyelni arra is, mennyi vér távozik a szervezetünkből. A feltűnően kevés vagy feltűnően sok vér egyaránt jelenthet valamilyen rendellenességet, ha bármelyiket is észleled, keresd fel az orvosod.

Amennyiben megértjük és figyelemmel kísérjük a testünk működését, akár az étkezéseinket, programjainkat, edzésünket is igazíthatjuk hozzá a nagyobb hatékonyság érdekében. A szakemberek azt javasolják, a PMS időszakában együnk minél több növényi zsíradékot és nyers zöldséget, menstruációkor pedig leginkább pihenjünk, edzésként is a sétát vagy a jógát válasszuk lehetőleg.

Talán elsőre kissé túlzásnak tűnik, hogy ilyen szinten figyelemmel kísérd a menstruációd, de a valóságban nem igényel túl sok erőfeszítést. Rengeteg dolog hozzájárul a munkahelyi-, párkapcsolati-, sportbeli hatékonyságunkhoz, és érdemes minden területet figyelemmel kísérni - köztük a testünk működésével.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Palvin Barbara meztelenruhája az egyik legmerészebb, amit valaha láttunk

Palvin Barbara meztelenruhája az egyik legmerészebb, amit valaha láttunk

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Ezzel az otthoni kezeléssel elképesztő változást érhetsz el, ha dúsabb hajat szeretnél (x)

Ezzel az otthoni kezeléssel elképesztő változást érhetsz el, ha dúsabb hajat szeretnél (x)

Tegyél jót a gyerekeknek egy ingyenes szavazattal: most 2,5 millió forintot kaphatnak! (x)

Tegyél jót a gyerekeknek egy ingyenes szavazattal: most 2,5 millió forintot kaphatnak! (x)

Milyen szín illik a lakásodba? A szakértők elárulják (x)

Milyen szín illik a lakásodba? A szakértők elárulják (x)

Fontos! Ezt a 3 dolgot semmiképp ne hagyd otthon, ha nyaralni mész! (x)

Fontos! Ezt a 3 dolgot semmiképp ne hagyd otthon, ha nyaralni mész! (x)