Ilyen súlyos betegségekhez vezethet, ha nem alszol eleget

2020.március.15.

Egy átlagos felnőttnek éjszakánként nagyjából 7-9 óra alvásra van szüksége. Te tudsz ennyit aludni rendszeresen? Nos, ha nem, akkor folyamatosan tartozni fogsz a szervezetednek, amiért egy idő után cseppet sem lesz hálás. Ha pedig rendszeresen előfordul, hogy kevesebb órát alszol, mint amennyire a szervezetednek szüksége van, akkor egyre nehezebb lesz pótolnod a felhalmozott hiányosságot, nem mellesleg a kialvatlanság sok negatív következménnyel is járhat.

Ilyen súlyos betegségekhez vezethet, ha nem alszol eleget
Fotó: Getty Images

Az elegendő alvás nélkülözhetetlen ahhoz, hogy teljesen jól érezd magad a bőrödben. Talán ha csak alkalomszerű nálad az alváshiány, akkor csak másnap érzel fáradtságot, de hosszú távon már komoly kockázatokkal is járhat. Bár biológiailag mindannyian úgy vagyunk kódolva, hogy szükség esetén hosszú ideig is képesek vagyunk aludni, vagy kevés alvással huzamosabb ideig meglenni, de ha ez egy tartós szokássá válik, inzulinrezisztenciához vagy szívproblémákhoz is vezethet.

Nem csupán ingerlékenyebbnek és tartósan fáradtnak érezheted magad a kevés alvástól, de az olyan krónikus egészségügyi állapotokkal is lehetséges, hogy szembe kell nézned, mint a magas vérnyomás, a cukorbetegség, a memóriavesztés, valamint fokozódhat a stroke kialakulásának kockázata.

Ha törekszel arra, hogy elegendő alvást biztosíts a szervezeted számára, akkor az általános jólléted is javulni fog. A kiegyensúlyozott alvásnak olyan prioritást kell élveznie az életedben, mint például az egészséges és tápláló ételek fogyasztásának. Az első dolog, amire összpontosítanod kell, hogy kidolgozz egy olyan rendszeres alvási ütemteret, amihez tartani is tudod magadat. Ebbe beletartozik az is, hogy lehetőség szerint minden nap nagyjából ugyanabban az időpontban feküdj le. A pihentető alváshoz elengedhetetlen egy sötét, csendes szoba kellemes hőmérséklettel. Legalább ilyen fontos az is, hogy minden technikai eszközt kapcsolj ki éjszakára, hogy ne zavarja meg a nyugalmadat. Az is fontos természetesen, hogy mit eszel és iszol elalvás előtt. Este érdemes kerülnöd a cukros ételeket és italokat, a koffeinről nem is beszélve.

Ha mindez megvan, szinte biztos, hogy nyugodtan fogsz aludni, és ami még jobb, hogy kipihenten ébredsz. Ne feledd, hogy az alvást ha nem muszáj, nem szabad háttérbe szorítanod, hiszen rengeteg egészségügyi kockázattal járhat, és a mindennapjaid is negatívan telhetnek miatta. Ugye szerinted is jobban megéri, ha inkább kipihened magad?

Ez is érdekelhet

A retrográd Merkúr visszatért - így boldogulhatsz a kozmikus káoszban

A retrográd Merkúr visszatért - így boldogulhatsz a kozmikus káoszban

Divathírek

Vélemény: Jogosan viselhette Kim Kardashian Marilyn Monroe ruháját a Met gálán?

Vélemény: Jogosan viselhette Kim Kardashian Marilyn Monroe ruháját a Met gálán?

G-Életstílus

Szerelemféltés, avagy így romanticizálja az erőszakot a kultúránk

Szerelemféltés, avagy így romanticizálja az erőszakot a kultúránk