Igen, a stressztől is fájhatnak az ízületeid, ez az oka

2021.április.8.

Úgy érzed, mintha 5 km-t futottál volna, de egy hete nem szálltál le a kanapédról? Minden alkalommal, amikor ebbe belegondolsz összeszorul az állkapcsod? Ha jobban belegondolsz, a munkahelyi dolgok az utóbbi időben kissé megterhelőek voltak?

Igen, a stressztől is fájhatnak az ízületeid, ez az oka
Fotó: GettyImages, Motázs: Glamour

Szakértők szerint az izomfájdalmak a szorongás gyakori következményei. Amikor szorongunk vagy félünk, az izmaink megfeszülnek, felkészülve arra, hogy a testünk reagáljon egy valós vagy vélt fenyegetésre. Ez része a "harc vagy menekülés" válaszreakciónak, amikor a szervezet felkészül az esetleges harcra vagy a menekülésre.

A szívünk versenyez, a légzés felgyorsul, és a vér a gyomorból és a belekből a test olyan részeibe kerül, mint például a lábak és a karok. Az izmok megfeszülnek.

Ez a reakció önkéntelen és nagyon ősi - a harci vagy menekülési rendszer évezredekkel ezelőtt alakult ki annak érdekében, hogy megmentse az embereket a kardfogú tigrisektől és más hasonló veszélyektől. De ugyanezeket a tüneteket érezheti bárki, amikor megjelenik az a bizonyos szorongás.

A harc-vagy-menekülés kényszerhelyzet megfeszítheti az izmokat, ha pedig túl sokáig tartjuk ezt a feszültséget, az izmaink megfájdulnak.

Ezt láthatjuk sokszor azoknál az embereknél is, akiknél magas fokú szorongás tapasztalható, vagy akik átestek egy traumán. A test összeszorul, és készen áll a menekülésre - ez a sokszori felhalmozódás azonban árthat a szervezetnek.

Miután a hektikus készenléti állapot véget ér, izomfájdalmak vagy görcsök jelentkezhetnek. Az adrenalin-rohamok az erek összehúzódását is okozhatják, vagyis egyes izmok nem kapnak elég vért. Ez viszont fájdalmat okozhat, amikor a véráramlás visszatér.

Ha merevnek érzed magad a szorongás miatt, érdemes lehet elvégezned néhány feszít-és-elenged gyakorlatot. Ez a progresszív izomlazító technika azt jelenti, hogy egy-egy izmot öt-hét másodpercig megfeszítesz, majd körülbelül 10 másodpercig elengeded őket. Érezd, hogy ellazulsz, majd lépj át egy másik izomterületre. A szorongást enyhítő terápia segíthet a kiváltó tényezők kezelésében és az általános szorongásszint csökkentésében; amihez érdemes felkeresni egy terapeutát.

Kiváló otthoni módszer lehet a gőzölgő forró fürdő, amely segít az izmoknak ellazulni.

Ez is érdekelhet

Courteney Cox a való életben is pont olyan, mint Monica a Jóbarátokból

Courteney Cox a való életben is pont olyan, mint Monica a Jóbarátokból

GLAMOUR Horoszkóp

Stílushoroszkóp: ami nem hiányozhat az Oroszlán ruhatárából

Stílushoroszkóp: ami nem hiányozhat az Oroszlán ruhatárából

G-Test

„A fájdalmas menstruáció nem normális, a női egészség nem tabu!” - Interjú HeyJulie-val

„A fájdalmas menstruáció nem normális, a női egészség nem tabu!” - Interjú HeyJulie-val