Mire jó a magnézium? 5 dolog, amit tudnod

Gondoltad volna, hogy már egyetlen ásványi anyag is segíthet abban, hogy több energiád legyen, tisztábbnak érezd a bőröd és kevésbé legyél stresszes? Nos, a magnézium mindegyikben a segítségedre lehet. Ennek ellenére szomorú tény, hogy világszerte az emberek 80%-a mégis magnéziumhiányban szenved, pedig sok szempontból fontos, hogy mindenki biztosítsa a szervezete számára szükséges magnézium-bevitelt.

Mire jó a magnézium?
Mire jó a magnézium?
Fotó: Gettyimages.com

De, mire jó a magnézium?

1. Mit csinál a magnézium?

A magnézium a test több mint 300 kémiai reakciójában vesz részt; energiát szolgáltat, hozzájárul a sejtek egészségéhez, szabályozza a vérnyomást, és a csontok, valamint az izmok erejét is fokozza. A stressz, a koffein, a cukor, az alkohol, a fogamzásgátló tabletták és bizonyos antibiotikumok is csökkenthetik a magnéziumszintet a szervezetedben, tehát ha bármelyikben érintett vagy, érdemes fokozottan ügyelned a magnézium-bevitelre.

2. Honnan szerezhető be egyszerűen?

Szerte a világon a jura időszakban kiszáradt tavakból és tengerekből kerülnek kibányászásra különböző magnéziumfajták. A legkönnyebben orvos által felírt recept útján vagy magnéziumban gazdag ételekkel például spenóttal, sóskával, dióval vagy szójababbal töltheted fel a magnéziumraktáraidat.

Ezek a vitaminok segítenek, hogy erős maradjon az immunrendszered

Ezek a vitaminok segítenek, hogy erős maradjon az immunrendszered



3. Mi a leghatékonyabb módja a bevitelnek?

A magnézium felszívódása a bőrön keresztül a leghatékonyabb. Használhatsz magnéziumolajat, magnézium tartalmú spray-ket vagy Epsom sót (magnézium-szulfátot). A magnéziumolajak különösen jók akkor, ha izomfájdalmaid vannak, és a fájó területet óvatos mozdulatokkal bekened. Ha pedig a bőrödre fürdő- vagy testkefével viszed fel a magnéziumos folyadékot, akkor serkentheted a pórusok megnyitását, és sokkal könnyebbnek fogod érezni az érintett felületet.

4. Miért jó, ha edzés után viszel be magnéziumot a szervezetedbe?

A magnézium ellazítja az izmokat, és nagyon jól kivonja a szervezetedből a méreganyagokat, ezáltal pedig edzés közben is több energiád lesz. A testedben lezajló energiaátalakítás miatt viszont edzés közben sok energiát használsz fel, így fontos, hogy edzés után is gondoskodj valamilyen magnézium-bevitelről, például az is jó, ha eszel néhány szem olajos magvat.

5. Hogyan befolyásolja az alvást?

Világszerte az emberek több mint egyharmada szenved álmatlanságban, a magnézium azonban ezen a panaszon is segíthet. Ha stresszes vagy, akkor emelkedik a testedben lévő kortizol szintje, és nehezebben tudsz aludni. A magnézium viszont csökkenti a kortizol szintjét, nem mellesleg általánosságban is pozitív hatása van az álmatlanság gyakori felelőseire, a depresszióra és a hangulatingadozásra.

Ez is érdekelhet

5 kultfilm, amivel ráhangolódhatsz az ünnepekre

5 kultfilm, amivel ráhangolódhatsz az ünnepekre

GLAMOUR Horoszkóp

Napi horoszkóp: Ma belekeveredhetsz valami kínos ügybe - november 29.

Napi horoszkóp: Ma belekeveredhetsz valami kínos ügybe - november 29.

GLAMOUR Horoszkóp

Heti horoszkóp - Nagy lesz a hajtás ezen a héten - november 29. - december 5.

Heti horoszkóp - Nagy lesz a hajtás ezen a héten - november 29. - december 5.