6 elképesztő utalás A Fehér Lótusz sorozatból, amit nem vettél észre, pedig végig ott volt a szemed előtt
A Fehér Lótusz sorozat híres arról, hogy tele van rejtett utalásokkal és apró részletekkel, amelyek mélyebb jelentést adnak a történetnek. Íme hat figyelemre méltó példa mindhárom évadból, amelyeket talán észre sem vettél!
Ezeket láttad már?
A Fehér Lótusz nem csupán egy feszültséggel teli sorozat – hanem igazi jutalomjáték azoknak, akik szeretnek észrevenni minden apró részletet. Az alkotók már az első évadtól kezdve olyan finoman elrejtett üzeneteket építettek be a jelenetekbe, amelyek csak a második vagy harmadik újranézés után tűnnek fel igazán. Most összegyűjtöttünk hat meglepő utalást, amik felett talán te is elsiklottál!
1. Nem minden az, aminek látszik
A Fehér Lótusz első évadában az egyetlen szereplő, akiről biztosan tudjuk, hogy nem a koporsóban van, az Shane Patton (Jake Lacy). A nyitójelenetben egy idegen megkérdezi tőle, hol van a felesége, mire Shane ingerülten válaszol: „Nem sértésből, de hagyjon már a francba.” Ezután az ablakon keresztül figyeli, ahogy a testet a gépre emelik. A jelenet rögtön azt sugallja, hogy a felesége, Rachel (Alexandra Daddario) halt meg. Ez egy szándékos red herring (ál-nyom) volt a készítők részéről: azt akarták elhitetni a nézőkkel, hogy Rachel van a koporsóban. Ez a csavar tökéletes példája annak, hogy a sorozat hogyan épít finoman, mégis hatásosan a félrevezetésre és az előítéleteinkre.
2. Survivor cameók
Mike White, A Fehér Lótusz zseniális alkotója egykor az amerikai Survivor játékosa volt, és a sorozat mindhárom évadában rejtett el utalásokat a valóságshow-s múltjára. 2018-ban feltűnt a reality show 37. évadában (David vs. Goliath), ahol végül a második helyen végzett. Bár az a szezon már több mint öt éve lement, Mike nem feledkezett meg róla: A Fehér Lótusz mindhárom évadában feltűnnek olyan színészek, akik vele együtt versenyeztek a szigeten.
3. A tragikus szerelem legendája
A második évadban gyakran feltűnnek a különleges fejformájú kerámiavázák, az úgynevezett Testa di Moro díszek, amelyek egy híres szicíliai legendára utalnak. A történet szerint egy fiatal nő beleszeretett egy arab férfiba Palermóban, ám amikor kiderült, hogy a férfi hűtlen volt hozzá, bosszúból lefejezte, és a fejéből vázát készített, amelybe bazsalikomot ültetett. Ez a szenvedéllyel, árulással és megtorlással teli történet tökéletesen tükrözi a második évad cselekményének alaptémáit, így a vázák nem csupán díszítőelemek, hanem szimbolikus kísérői is a karakterek egymásba fonódó drámáinak.
5 Golden Globe-ot nyert film vagy sorozat, amit mindenképpen látnod kell
4. Beszédes képsorokkal indítanak
A második évad főcimében Jennifer Coolidge karakterének, Tanyának a neve egy olyan freskón jelenik meg, amelyen egy láncra vert majom és egy bajba jutott hölgy látható. A reneszánsz művészetben a láncra vert majom gyakran a vágyai által megbéklyózott embert jelképezi. Ez az ábrázolás arra utalhat, hogy Tanya maga is csapdában volt, ugyanakkor ő is fogva tartotta Greg valódi vágyait – finoman előrevetítve a kettejük közötti bonyolult és manipulatív kapcsolatot.
5. A hármas szám balszerencséje
A hármas szám különösen nagy jelentőséggel bírt A Fehér Lótusz harmadik évadában. A legszembetűnőbb, hogy három Ratliff testvér utazik együtt, a barátnők kiruccanása is háromfős, és persze ez a sorozat harmadik évada. De ennél rejtettebb utalások is feltűnnek: például az ötödik epizódban látott hármas szexjelenet, amelyben a két Ratliff fiú is részt vesz. A Chelsea-t alakító Aimee Lou Wood karaktere többször is kimondja: „A bajok hármasával jönnek” – és valóban, a történet elején kétszer is majdnem meghal: egyszer rablótámadás, majd pedig kígyómarás miatt. A kérdés: vajon milyen hármas utalás látható a fináléban, ami őt is érinti?
6. A majom, mint szimbolikus szereplő
A harmadik évad visszatérő motívuma a majom volt – Belinda már az első részben attól tart, hogy az egyik a fejére zuhan, Laurie pedig ámulattal figyeli őket a villában. A majmok szimbolikus jelentést hordoznak: arra utalhatnak, hogy bármennyi fényűzéssel vesszük is körül magunkat, alapvető ösztöneinktől nem tudunk elszakadni. A Ratliff gyerekek már az első jelenetükben megidézik a „nem látok, nem hallok, nem beszélek” közmondást, ami keleten az erkölcstelenség kerülését, míg nyugaton gyakran a felelősség elhárítását jelenti.