Nem egy szezonra szól - Interjú Abonyi Almával

2015.január.2.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Abonyi Alma nem mindennapi jelenség, és nem mindennapi márkát hozott létre, ami annak ellenére, hogy még csak az első lépéseket tette meg, máris sokak érdeklődését felkeltette. A GLAMOUR Women of the Year 2015 szavazáson máris jelölték a magazin olvasói Az év kiegészítőtervezője díjra. Almával a nem szokványos karrierjéről és a jövőt érintő terveiről is beszélgettünk.

Mikor döntöttél úgy, hogy kiegészítő tervező leszel?

Nincs határozott időpont, amikor így döntöttem. Lediplomáztam a Képzőművészeti Egyetemen 2011 júniusában és szeptemberben már táskákat készítettem. A diplomamunkámmal egy út végére értem. Ez nem jelenti azt, hogy mint szobrászművész befejeztem a pályafutásomat, sőt. Egyszerűen csak rettegek az önismétléstől és úgy éreztem akkor, hogy nem tudok újat mutatni abban a témában. Valami mást kerestem, ahol ismét kihívások vártak és várnak. Ezeket a vágyakat most maximálisan ki tudom élni. Sok új tervem van és egy percig sem unatkozom. Igazából ugyanazokkal az anyagokkal és technikákkal dolgozok és kísérletezek továbbra is, mint amit szobrászként csináltam, így nincs hiányérzetem. A skatulyák pedig sose érdekeltek, hogy akkor most szobrászművész vagyok, vagy képzőművész, vagy iparművész, vagy designer... Igyekszem azt csinálni, amihez a legjobban értek és amit a legjobban szeretek.

A 2013-as Design Hét-en történő első bemutatkozás óta úgy fejlődik a márka, ott tartasz ahol tervezted, hogy fogsz mostanra?


Szeretek azért álmodozni is a realitások mellett és nem gondoltam, hogy ennyire sok időt fog elvenni még a termékfejlesztés. Igazából az elmúlt egy év szinte csak erről szólt, de már elfogadtam, hogy mindennek megvan a maga útja, ami aztán úgyis kiforrja magát és meghálálja a befektetett időt és munkát. Alapvetően az egymás után történő lépésekkel elégedett vagyok, mert valahogy így képzeltem, sőt. Nagyon sok bíztatást és pozitív visszajelzést kapok. Nagyon köszönöm Nektek!

Gondoltál már arra, hogy kiterjeszted a tervezést más fajta kiegészítőkre is, mint például övek, kalapok, kesztyűk, cipők?


Mivel az anyag – amellyel dolgozom és amely meghatározza a márkát- sajátossága, hogy kemény, ezért az öv már például már megfordult a fejemben, valami páncélszerű dologra gondoltam, de a kesztyű és kalap nem működne vagy nagyon absztrakt lenne. Ám a jövőben cipőt és bútort szeretnék még tervezni, de ez egy jóval távolabbi terv.

Mennyire kell követned az aktuális vezető divattrendeket? Megengedheted magadnak, hogy ettől teljesen elszakadsz és a saját stílusodat, vonaladat követed?


Törekszem egy saját vonal létrehozására, főleg azért is, mert ezek a táskák nem egy szezonra szólnak, hanem befektetések és pont ezért mindenképpen túl kell mutatni a gyorsan változó trendeken. Egy olyan klasszikus irányt szeretnék képviselni, amely megállja a helyét tegnap, ma és holnap is, miközben illeszkedik az aktuális divathoz.

Ebben a minimalizálódó világban érzed a nyomást, vagy képes vagy szabadon dolgozni a saját művészi értékeiddel?

Van nyomás persze, de ezt igyekszem pozitívan beleépíteni a kollekciótervezésbe.

Mit tartasz fontosabbnak márkád megismertetése céljából, az elektronikus utakat, mint például a közösségi oldalak, honlap , vagy pedig az élőben is megtekinthetőséget, például a divatbemutatókon való részvételt?

Is-is. Mindekettő nagyon fontos és egyik sem elhanyagolható. Az én tárgyaimnál pedig különösen fontos, hogy meg lehessen tapogatni, alaposan meg lehessen szemlélni, mert nem szokványos és közismert dologról van szó. A carbon, mint alapanyag a designban már egyáltalán nem ismeretlen, de főként az autókhoz, motorokhoz és talán a bútorokhoz is egyre inkább köthető, ám ilyen formában, ahogy én használom, nem túl gyakori, sőt.

Mesélnél a következő kollekcióidról?


Tavaly egy kiállításon találkoztam a cseh üvegipar különleges termékeivel – formailag azok inspirálták az ANORTHIC kollekciót. Illetve nyakig benne vagyok egy izgalmas anyagkísérletben és ezzel szeretném majd a PHOENIX-et megújítani jövőre – de erről még nem mondhatok többet sajnos#8230;. Az ANORTHIC HOLIDAY SPECIAL pedig az ünnepi és báli szezonra megálmodott ékszerkollekció, ami előfutára a tavasszal megjelenő Anorthic táskáknak. Lényegi mondanivalója a külcsín és belbecs kifejezés alapján bontakozik ki.

Hol találkozhatunk legközelebb élőben különleges termékeiddel?


A One Fashion-ben és a MONO-ban az ékszerek már jelen vannak, a következő sarkalatos pont pedig a januári showroom nyitás. Pontos időpontot még nem szeretnék előre mondani.

Hogyan állsz a külföld kérdéssel?


Fontos a külföldi nyitás számunkra, a jövő évben többek között erre is szeretnénk koncentrálni.

Az utca emberéhez szeretnél köz kerülni a showroom nyitással, és az értékesítésben is részt vennél, vagy inkább maradnál a tervezői asztalnál és az értékesítést másra bíznád?

Azt hiszem, az a szituáció, hogy a művész kizárólag, csak a tervezőasztalnál marad az rendkívűl ritka. Mármint nálunk, Magyarországon. Szeretek amúgy minden folyamattal maximálisan tisztában lenni, már csak azért is, hogy megtalálhassam azokat az embereket, akik nálam sokkal jobban értenek bizonyos dolgokhoz és velük dolgozhassak a továbbiakban. Most már egy éve Gedeon Andrea a PR és kommunikációs brand manager és Szigeti Gábor Csongor készít minden grafikai megjelenést. A kérdésedre válaszolva is-is, de valószínűleg amint lesz lehetőségem, én inkább a tervezőasztal és a kivitelezés felé fogok orientálódni.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője