A Lush anti-szociálissá válik

2021.november.23.

Bizonyára mindenki ismeri a Lush-t, de akár még próbálta is. Sokak kedvence most úgy döntött, hogy elválik a közösségi médiától annak káros hatásai miatt. De hogy hogyan jutottak erre a döntésre? Elmondjuk.

A Lush anti-szociálissá válik
Fotó: Lush Cosmetics

Olyan sok tinihez hasonlóan a Lush is megpróbált már lejönni a közösségi médiáról, de a FOMO nagyon erős. Esetükben nem csak ez, de a vásárlók és érdeklődők elérése is nagy szempontot játszik ebben. Éppen emiatt kis idő után újra visszakerültek a social világba, de terveik szerint nem sokáig. Szavaikkal élve:

Szóval itt vagyunk megint, és megpróbálunk lejönni a cuccról.

Szándékukat ez alkalommal megerősíti mindaz a friss információ is, amit bátor bennfentesek hoztak nemrég nyilvánosságra. Ezek egyértelműen leírják mindazt a kárt, aminek a fiatalok a jelenlegi algoritmusok és hiányos szabályozások miatt ki vannak téve. Azt mondják, a bullying, az álhírek, az extrém nézőpontok, a FOMO, a fantomrezgések, a manipulatív algoritmusok és a végtelen görgetési folyamat a fiatalkori öngyilkosság, a depresszió és a szorongás elképesztő módon növekvő gyakoriságához vezet.

"Fürdőbomba-feltalálóként abba fektetem minden erőfeszítésemet, hogy olyan termékeket készítsek, amelyek segítenek az embereknek kikapcsolni, lazítani és azzal foglalkozni, hogy jól legyenek. A közösségimédia-felületek azonban ma már úgy vannak kialakítva, hogy az emberek a lehető legtovább görgessenek rajtuk, az algoritmusok pedig éppen úgy vannak megtervezve, hogy megakadályozzák, hogy az emberek kikapcsoljanak és lazítsanak, vagyis pontosan az ellenkezőjét teszik annak, mint ami a fürdőbombáink és minden termékünk célja." - Jack Constantine, CDO és termékfeltaláló

2021. november 26-tól hivatalosan is kijelentkeznek a Facebook, Instagram, Snapchat, Whatsapp és TikTok felületeikről addig, amíg azok nem biztosítanak biztonságosabb környezetet a felhasználóik számára.Az irányelv mind a 49 országban érvénybe fog lépni, ahol a Lush jelen van.

Ugyanúgy, ahogyan a klímaváltozással kapcsolatos bizonyítékokat is évtizedek óta érdektelenség és ignoráció övezi, a közösségi média súlyos hatásaival kapcsolatos aggodalmakat is figyelmen kívül hagyja a világ. A Lush, amely közismerten inkább utat mutat, mint követ, úgy döntött, hogy már most foglalkozni kezd ezekkel a komoly problémákkal, és változtat saját működésén ahelyett, hogy arra várjon, hogy mások is észrevegyék: itt bizony valós problémáról van szó.

"Az egész életemet azzal töltöttem, hogy a termékeimben elkerüljem a káros összetevőket. Mára óriási mennyiségű bizonyíték van arra, hogy a közösségi média használatával kockázatnak vagyunk kitéve. Nem vagyok hajlandó kitenni a vásárlóimat ennek a kárnak, úgyhogy ideje kivenni ezt az összetevőt." - Mark Constantine Társalapító és Termékalapító

Egyelőre YouTube-on változatlanul megtalálhatók lesznek, viszont kiemelték, hogy nem kell hozzá se like-olni, se feliratkozni, se értesítéseket kérni. Egyszerűen megnézheti őket bárki, amikor éppen kedve van hozzá.

Szerintünk nagyon jó, hogy így kiállnak emellett és mi is reméljük, hogy hamarosan olyan platformok is létrejönnek majd, ahova már ők is bátran visszatérnek.

Ez is érdekelhet

Dizájner darabokkal a fenntartható magyar textiliparért

Dizájner darabokkal a fenntartható magyar textiliparért

5 előjáték, ami szuperintenzív orgazmushoz vezet

5 előjáték, ami szuperintenzív orgazmushoz vezet

Szépséghírek

Menő a férfi manikűr? Harry Styles szerint biztosan

Menő a férfi manikűr? Harry Styles szerint biztosan