„Az emberek gyakran álmodoznak arról, hogy kipróbálják magukat izgalmas területeken, de csak ritkán teszik meg az első lépést”

2025. március 25.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Hidvégi Tom, a Brodēon parfümmárka alapítója és alkotója osztotta meg velünk a különleges illatok mögötti kreatív folyamatokat, és mesélt arról, mi inspirálta őt az egyedi kompozíciók megalkotásában. Tom az első magyar parfümőr, akinek illatai a világhírű márkák mellett kaptak helyet a nemzetközi Douglas üzleteiben, új dimenziót adva a magyar parfümiparnak.

Tom Hidvégi, a Brodēon alapítója exkluzív interjút adott a GLAMOUR-nak
Tom Hidvégi, a Brodēon alapítója exkluzív interjút adott a GLAMOUR-nak
Fotó: Courtesy of Brodēon

Összetéveszthetetlen kreativitás és éles üzleti érzék jellemzi a Brodēon parfümmárka megálmodóját, aki a nemzetközi reklámiparban szerzett hírnevet. Hidvégi Tom egy napon úgy döntött, hogy követi álmát, és a világ legelismertebb parfümmestereitől elsajátította a parfümkészítés rejtelmeit. Így született meg a Brodēon, amely négy különleges illatból áll, mindegyik saját történettel és egyedi karakterrel. A szakértő elárulja, hogy melyik illatot mikor érdemes viselni, milyen illatjegyekkel formálta meg őket, és hogyan lehet a parfümöket rétegezve új, személyre szabott illatokat létrehozni. Emellett bepillantást nyerhetünk a márka jövőbeli terveibe is.

„A parfümök iránti vonzalom valójában egy hosszú és érdekes úton alakult ki nálam. Sok művészeti ággal kapcsolatosan felmerül az emberben a gondolat, hogy „mi lenne, ha én is elkezdeném tanulni a festést, vagy a zongorázást?” - meséli a szakember. „Az emberek gyakran álmodoznak arról, hogy kipróbálják magukat izgalmas területeken, de ritkán teszik meg az első lépést. Egy ponton úgy éreztem, hogy miért kell, hogy csak rajongjak a parfümökért, miért ne lehetnék én is az a kreatív szakember, aki megalkotja az illatokat?

Úgy döntöttem, hogy a szenvedélyem nem maradhat csupán hobbi, hanem valósággá válhat, és végül ezt a művészeti formát választottam, hogy hivatásommá tegyem. Az illatok valahogy összefonódnak az életünkkel. Mindenki imádja őket, még akkor is, ha nem is tudatosan. És valószínűleg ezért éreztem úgy, hogy ha valamit igazán szeretek, akkor miért ne tanulhatnám meg annak a művészetét?”

Hidvégi Tom, a Brodēon alapítója
Fotó: Courtesy of Brodēon

Tom mindig is vonzódott a kozmetikai iparhoz, különösen ahhoz, hogy az emberek mi alapján választanak illatokat, krémeket és testápolókat. „Kezdetben férfi kozmetikumokkal próbálkoztam, de nem éreztem, hogy elértem volna azt a szintet, amit igazán szeretettem volna, és nem akartam középszerű termékekkel beérni. Úgy éreztem, hogy csak teljes elköteleződéssel és minden részletre odafigyelve érhetek el igazán nagy dolgokat. Ezért döntöttem úgy, hogy teljes mértékben elsajátítom a parfümkészítést, és saját kezembe veszem az egész folyamat irányítását" - meséli Tom.

Ez a filléres csodaszer lesz a hajad megmentője: egészséges, fényes tincseid lesznek tőle

A művész parfümjei mögött gyakran személyes élmények és illatmemóriák állnak. Például a Mielor illatát egy olyan ölelésként jellemezte, amely a gyerekkori emlékeket idézi, amikor az anyukája bundája és parfümje keveredett a színházból való hazaérkezés hangulatával. „Ezt az illatot meleg, édes, mégis fűszeres akkordok jellemzik, és egyfajta védelmet sugároz, miközben minden viselője számára más érzést ad” - mondja.

A Brodēon illatai között mindenki megtalálhatja a kedvencét
Fotó: Courtesy of Brodēon

Ezzel szemben a Verdon illata, amelyet flörtillatként emleget, a fémes, kókuszos és szantálfa alapú jegyek játékosságával és határozott karakterével válik igazán különlegessé, mintha a Deák téri metró aluljáróban találkozna a viselője valakivel, akivel nem tudja, meddig tart a fülledt szemkontaktus. A szakértő minden illatnál a személyes élményeit és érzéseit használja, hogy olyan egyedi kompozíciókat alkosson, amelyek különleges érzéseket keltnek viselőjükben.

A velúr bőr illat, amelyet egy új táska friss, belső illatának hasonlított. A gyönyörű, légies velúrbőr egy gyümölcscsoporttal keveredve olyan érzést ad, mintha beleszagolnánk egy új táskába, amelyben a bőr és a friss gyümölcsök keverednek. Ez az illat olyan határozottságot és magabiztosságot sugároz, mintha valaki az asztalra csapná a táskáját, és azt mondaná: „Megérkeztem.”

Minimalizmus felsőfokon

A parfümök csomagolása a minimalizmus és az elegancia jegyében készült. „Az alapötlet az volt, hogy az illatokat egy láthatatlan öltözékként jelenítsem meg, így a dizájn is a finom, stilizált textíliákra utal. Az üvegek és dobozok egyaránt letisztult, fekete színűek, amelyekhez egy apró, de figyelemfelkeltő részlet, mint a négy sarkon található rögzítések, adják meg a jellegzetességet.

Az üveg visszafogott, semmi felesleges információ nem szerepel rajta, így a parfüm igazi karakterét a forma és az anyagok adják, miközben praktikus is: kompakt méretének köszönhetően könnyen elfér a táskában vagy zsebben. A csomagolás dizájnja tükrözi az én stílusomat, a fekete és ezüst kombinációját, amely egyszerre elegáns és letisztult, hogy bárki számára vonzó legyen, bármilyen alkalomra” - osztja meg velünk a parfümőr.

Victoria Beckham 50 felett is ragyog: elárulta, mi a titka annak, hogy ennyire jó formában van

Novák Katalin

A márka következő lépései között szerepel egyébként a nemzetközi terjeszkedés: Szlovákiában és Csehországban már elérhetőek az illatok, és a további tervek között szerepel Románia, Németország és Olaszország is. Az expanzió során a márka igyekszik olyan országokba eljutni, ahol van kereslet és igény a termékek iránt.

„Célom, hogy a parfümjeim mindenkinek a gardróbjába bekerüljenek. Nem szeretnék gyors divatként tündökölni, inkább arra törekszem, hogy az emberek megszeressék és élvezhessék az illataimat, anélkül, hogy folyamatosan az újdonságokat hajszolnák. Hiszek abban, hogy a régi parfümmárkák varázsa éppen abban rejlik, hogy állandóság jellemzi őket, ezáltal a viselőjük a sajátjuknak érzik őket” - fejti ki Tom. „A márkám esetében is fontosnak tartom, hogy az illatokat ne csak egyszer kipróbálják, hanem idővel szeressenek beléjük, és merjenek kísérletezni, kombinálni őket. A négy illatom mindegyike jól szerepel, és egyenlő arányban vonzza az embereket, így örömmel látom, hogy mindegyik megtalálta a közönségét" - teszi hozzá.

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Tavaszi dekortrendek 2025-ben: ezek uralják idén a kertet és a teraszt

Tavaszi dekortrendek 2025-ben: ezek uralják idén a kertet és a teraszt

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Húsvéti nagybevásárlás költséghatékonyan? - Íme: 5 tuti tipp (x)

Húsvéti nagybevásárlás költséghatékonyan? - Íme: 5 tuti tipp (x)

Most megmutatjuk az idei év 5 legfelkapottabb hajszínét! (x)

Most megmutatjuk az idei év 5 legfelkapottabb hajszínét! (x)

Íme 10+1 hasznos tipp a pollenszezonra, amiért nagyon hálás leszel (x)

Íme 10+1 hasznos tipp a pollenszezonra, amiért nagyon hálás leszel (x)

Ezek a hatóanyagok segítenek, hogy a legszebb állapotában ragyogjon hajkoronád (x)

Ezek a hatóanyagok segítenek, hogy a legszebb állapotában ragyogjon hajkoronád (x)