Kováts Adél: „Az, hogy ismert személy vagyok, kötelez egyfajta tudatos megjelenésre”

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Kováts Adél Kossuth- és Jászai Mari-díjas színésznő, a Radnóti Színház igazgatója vette át Makón a civil kezdeményezésre alapított, egy szakmai kuratórium döntése alapján odaítélt Páger Antal-színészdíjat.

Kováts Adél színésznő, színházigazgató AERON ruhában vette át a Práger Antal díjat
Kováts Adél színésznő, színházigazgató AERON ruhában vette át a Páger Antal-színészdíjat
Fotó: GLAMOUR

Ugyanakkor arra is felfigyeltünk, hogy Kováts Adél a díjátadó programjára AERON ruhában érkezett, a magyar divatmárka darabjaiban pedig nem először tűnik fel. Interjúnkban a megjelenéshez fűződő viszonyáról, igényességről és a színház legújabb projektjéről is kérdeztük.

Ha jól tudom, kifejezetten fontos számodra a megjelenés: ez a Radnóti Színházban is jól látható, valamint stylisttal is gyakran dolgozol együtt. Mit jelent számodra tudatosan törődni a megjelenéseddel?

Szeretem magamon a szépet. A belső esztétikai igényem alapvetően meghatározza a megjelenésemet. Attól, hogy ismert személy vagyok, ez is kötelez valamennyire egyfajta tudatos megjelenésre. Ez nem megfelelési kényszer, ugyanakkor tudom, hogy impressziót adok magamról a külvilágnak, nem csak a saját jóérzésem miatt, hanem a felismerhetőség miatti kellemes benyomásért.

Hogyan jellemeznéd a stílusodat?

A laza elegancia áll közel hozzám, és szeretem vegyíteni a stílusokat. Mindig van rajtam valami elegáns darab: a rojtos farmeremhez lakkcipőt veszek, az Autistic Art jumperemhez rövid zakót. De leginkább a cipő határozza meg a stílusomat, és többnyire a lapos, kényelmes cipőket szeretem. Ma már nem engedek a kényelemből, ezért jó minőségű ruhadarabjaim vannak. Bármilyen alkalomra szóljon is, szempont, hogy kényelmesen érezzem magamat. Ez persze azt is jelenti, hogy évtizedes darabjaim is vannak.

Miért választasz magyar tervezőtől ruhadarabot?

A személyes kapcsolódáson túl van bennem büszkeség a magyar termékek iránt. A dizájn számomra mindig izgalmas térben, termékeken, ruhákon egyaránt. Globalizált világunkban főleg a divat területén nehéz kitűnni, éppen ezért, ha megtehetem, akkor szívesen hordom a magyar tervezők ruháit, a büszkeségen túl azért is, hogy láthatóvá váljanak.

Ő Kovács Patrícia 15 évvel fiatalabb szerelme

Ő Kovács Patrícia 15 évvel fiatalabb szerelme

Nem először látunk AERON darabban. Miért áll közel hozzád a márka tílusa?

Szeretem a letisztult stílusát, kombinálható darabjait, szeretem azt a finom nappa bőrt, amivel dolgoznak. Szeretem az AERON ruhák vonalait, ahogyan lekövetik a testet, hogy nem csak 190 cm-es modelleken állnak jól a ruháik, hanem átlagos magasságúak számára is hordhatók. Szeretem, hogy nem tűnök el a ruhákban, hanem azok engem szolgálnak. Valójában semmit nem szeretek, ami nagyon akar valamit. Ezek a ruhák nem akarnak, természetességükben, vonalvezetésükben, finom részleteikben van egy időtlenségük, ami közel áll a stílusomhoz. Ezzel az időtlenséggel marad trendi éveken át.

Kováts Adél AERON ruhában vette át a Práger Antal- színészdíjat
Fotó: GLAMOUR

Mennyire határozza meg az általad vezetett Radnóti Színházat a stílusa és megjelenése?

Azt gondolom, hogy minden kulturális intézményt alapvetően határozza meg a vezetője, annak szellemisége. Azt szoktam mondani, hogy nem elég jónak lenni, annak is kell látszani. Fontosnak tartom a kommunikációt, ami ernyőként felelős a vizualitásért és a dizájnért is. A Radnóti Színház megkapta az elmúlt hat év dizájn-tudatosságáért a Design Menedzsment díjat 2021 őszén. Mindig törekedünk a vizuális nyelv tartalmi és esztétikai párbeszédére. Ennek szellemében is született meg színházunk idei évadának imidzskampánya, egy 14 részből álló fotósorozat, mely 14 ügyet képvisel. A kampány célja az, hogy ráirányítsuk a figyelmet fontos társadalmi problémákra, melyeket a fotósorozatok és a színészek nyilatkozatai közelebb hoztak, kinagyítottak, felhangosítottak mindannyiunk számára.

A kampány fotósorozatára Csoszó Gabriella fotóművészt, aktivistát kérte fel a színház. A színészek által választott ügyek között vannak égető kérdéseket feszegető témák: mint az oktatás jövője, a tanárok helyzete, a lakhatási válság vagy a fiatalok elvándorlása. És vannak hosszú évek óta megoldatlan problémák: ilyen a roma felzárkóztatás, az állami gondozottak helyzete vagy az akadálymentesség. Valamint társadalmunk mentális egészsége érdekében kiemeljük a bántalmazó kapcsolatokat, a gyűlöletkeltést, a túlfogyasztást és az internetfüggőséget, de megtalálható a nagyon személyes érintettség is ügyeikben, mint a nyugdíjasok helyzete, az élhető tereink vagy az erdő védelme is. A kampányra felfigyelt a Highlights of Hungary csapata is, és a jelöltek közé választotta.

Szöveg: Dávid Máté

Az AERON ökotudatos, inkluzív és nemzetközileg is ismert magyar márka. Olvass róla!

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

7 filmes karakter, akiről csak sejtetted, hogy nárcisztikus, de tényleg az

7 filmes karakter, akiről csak sejtetted, hogy nárcisztikus, de tényleg az

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője