Tóth Melindát, a Daige tervezőjét kérdeztük

2015.január.19.

A Daige márkát itthon egyre jobban kedvelik, Tóth Melinda légies ruhái, a pasztellszínekben táncoló, könnyedén hordható, nőies, de ugyanakkor vagány darabok a hazai sztárok körében már abszolút favoritnak számítanak. Sőt, külföldön a bloggerek is igencsak kedvelik a fiatal tervező izgalmas kreációit, már csak idő kérdése, és mindenki számára ismerősen fog csengeni a Daige márka neve.

Tóth Melindát, a Daige tervezőjét kérdeztük
Fotó: HenczPéter

A Women of the Year Az év divattervezője címére pályázó Tóth Melindát kérdeztük.

Mikor döntötted el, hogy divattervező akarsz lenni? Hogyan született meg benned ez az elhatározás? Mi inspirált erre?
Gyerekként is érdekeltek már a ruhák, az öltözködés, de aztán végül nem rajzolni jártam, hanem táncolni, majd a gimiben ezek lemorzsolódtak és hosszú kanyarral kerültem újra művészet közelbe. Kiköltöztem Londonba dolgozni, közben elhatároztam, hogy beiratkozom a London College Of Fashion-be, ahol annyi impulzust kaptam, hogy mikor hazajöttem beültem az iskolapadba és lediplomáztam divattervezőként.

A tavalyi év egyik legtöbbet emlegetett tervezése az ősz-téli Dada kollekciód volt. Miért éppen most tervezted, mi ihletett meg?
A DADA kollekciót tavaly januárban készítettem el, ezzel bemutatkoztam be a London Fashion Weeken. Az, hogy miért pont a dadaizmus ihletett meg, talán mert ez az egyik kedvenc irányzatom és újra nagyon aktuálisnak, frissnek éreztem. Nagy öröm volt, hogy mikor a divathét alatt ellátogattam a Tate Modernbe, pont evvel a témával foglalkozott egy kiállításuk, majd fél évvel később itthon is megnyílt a Nemzeti Galéria Dada és a szürrealizmus tárlata, melynek finisszázsán előadást tarthattam és kiállíthattam a kollekciómat. Inspiráló számomra a dadaizmus szellemisége: az iróniája, a dekonstruktivizmusa, de akár az alkalmazott technikái is, mint a kollázsok, assemblege-ok.

Fotó: HenczPéter

Itthon egyre nagyobb rajongásnak örvend a márkád, mik a terveid? Merre szeretnél tovább terjeszkedni, fejlődni?
Nagyon örülök, hogy egyre ismertebb a márka, és egyre többen keresnek meg minket. Egyelőre szeretnénk a brandet itthon még kelendőbbé tenni, viszont a nemzetközi piacon is igyekszünk stabil kapcsolatrendszert kialakítani. További fontos tervünk, hogy a márkát úgy tudjuk építeni, hogy megmaradjon az a koncepció és hangulat, amiért szerethetőek vagyunk és amivel értéket képviselünk. Jelenleg egy új projekten/stratégián dolgozunk, amivel reményeink szerint megnyílnak előttünk új lehetőségek, mind pénzügyi, mind kreatív téren.

Kik a hazai kedvenc ikonjaid? Kiken szeretnéd még látni a ruháidat?

A barátaimon és idegeneken az utcán.

G-Életstílus

8 dolog, amit csak azután értesz meg, ha már összetört a szíved

8 dolog, amit csak azután értesz meg, ha már összetört a szíved

Monitor

21 megható fotó Erzsébet királynőről és fiáról, III. Károly királyról

21 megható fotó Erzsébet királynőről és fiáról, III. Károly királyról