A Daalarna legújabb kampánya bebizonyítja, hogy egy kézzel készült esküvői ruha örök érték

2022.szeptember.28.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Daalarna legújabb kollekciója, az ETERNITY az örökkévalóság fogalmát járja körül, a témához pedig tökéletes helyszínt szolgáltatott a budapesti Néprajzi Múzeum letisztult, minimalista épülete, ahol tradíció és modernitás találkozik.

A Daalarna legújabb kampánya bebizonyítja, hogy egy kézzel készült esküvői ruha örök érték
Fotó: Daalarna

Íme a Daalarna új esküvői kampánya, az ETERNITY, amely az örökkévalóság fogalmát járja körül: vajon hogyan válik egy ruhadarab többé, mint egy egyszerű használati tárgy? Van-e annyira értékes manapság egy kézzel készült esküvői ruha, hogy megőrizzük a következő generációk számára? Miért éppen a fehér szín vált az esküvők örökérvényű szimbólumává kultúránkban?

Fotó: Daalarna

Egyszeri és megismételhetetlen

A Daalarna ETERNITY kollekciójának középpontjában a kézművesség áll, amellyel Benes Anita azt szeretné hangsúlyozni, hogy minden egyes Daalarna esküvői ruha egy csapat együttes munkájának eredménye. Mivel a különféle applikációkat, gyöngyöket, csipkevirágokat és egyéb motívumokat kézzel applikálják a ruhákra, sohasem készül el ugyanaz a ruha kétszer: minden menyasszonyuk ruhája egyszeri és megismételhetetlen.

Fotó: Daalarna
Fotó: Daalarna

Hajlamosak vagyunk a múzeumokra poros, ódon épületekként gondolni, ahol régmúlt korok lenyomatait tárolják. Az én értelmezésemben azonban ezek a helyek nem a múltnak, hanem az örökkévalóságnak szólnak” – meséli Benes Anita.

Miközben az új kollekciót terveztem, sokat gondolkodtam azon, hogy egy 2023-as esküvő vajon kétszáz év múlva hogyan köszönne vissza egy múzeumban? Vajon milyen stílusjegyek lesznek annyira maradandóak egy esküvői ruhán, hogy kordokumentumként helyük lehet egy ilyen gyűjteményben? Egy alkotó ember néha önkéntelenül is elgondolkodik azon, hogy amit létrehoz, az vajon kiállja-e majd az idők próbáját. Ez a kérdés pedig különösen aktuális napjainkban, amikor napi szinten kell valami újat mutatni a divat világában, és kevesebb figyelem irányul az olyan tartós, örök darabokra, mint például egy kézzel készített esküvői ruha.

Fotó: Daalarna
Fotó: Daalarna

A kampányképek helyszíne a közelmúltban a világ legjobb középületének választott budapesti Néprajzi Múzeum lett, amely nemcsak egyike Európa legfontosabb szakmúzeumainak, de új épülete révén a világ egyik legkorszerűbb etnográfiai intézményeként van szamon tartva. Koncepciója szerint egy nyitott kulturális tér, ahol összeér a múlt a mával, a tudomány a tanítással, ahol kultúrák és generációk találkoznak és beszélnek egymással.

Fotó: Daalarna
Fotó: Daalarna

Azért tetszik különösen az új Néprajzi Múzeum épületének koncepciója, mert nem egy elzárt, merev területként funkcionál, amit csak belépő váltásával lehet megcsodálni, hanem egy nyitott, kortárs közösségi térként lett kialakítva, ahova üzleti találkozókat vagy randevúkat lehet szervezni, miközben élvezzük a minket körülvevő környezetet és a kiállított tárgyakat. Szerintem ez a garancia arra, hogy idővel ne a feledés homályába vesszen, hanem a mindennapok szerves részévé – és így halhatatlanná – váljon egy ilyen épület” – mondja Benes Anita.

Fotó: Daalarna
Fotó: Daalarna

Nézd meg nálunk az ETERNITY kampányfilmjét:

Még több hazai divat:

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Palvin Barbara olyan mesebeli helyen járt, ahova mi is azonnal regjegyet váltanánk

Palvin Barbara olyan mesebeli helyen járt, ahova mi is azonnal regjegyet váltanánk

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője