Megváltoztatják a világot: 6 forradalmi márka, ami a fenntartható divatot hirdeti

2021.augusztus.4.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A legtöbb ruhadarab a legyártásától számítva 1 éven belül a szeméttelepre kerül. A vásárlás mára nem egy szórakoztató, hanem egy igen is káros tevékenységgé vált. Szerencsére egyre több ember figyelt fel erre a jelenségre és szeretnének egy fenntarthatóbb divat világot létrehozni. Az ehhez kapcsolódó divatmárkák támogatása hatalmasat nőtt az elmúlt évben. A legnagyobb igény az organikus anyagból készült ruhákra van és a "vegán bőrből" gyártott cipőkre.

Megváltoztatják a világot: 6 forradalmi márka, ami a fenntartható divatot hirdeti
Fotó: Kourosh Sotoodeh / GLAMOUR

Bemutatunk 6 olyan, talán még nem annyira ismert divatmárkát, amelyek képesek megváltoztatni az egész divatiparágat:

1. Econyl

Az Econly egy olasz márka, amely régi halászhálókat dolgoz fel és készít belőlük fürdőruhákat. Éves szinten átlagosan 64000 tonna halászhálót hagynak a tengerben, ami az élővilág rohamos pusztulását idézi elő. Giulio Bonazzi, az Econly alapítója, éppen ezért kezdte el ennek a cégnek a működtetését.

Kezdetben csak néhány országban tudták megkezdeni a halászhálók gyűjtését, mára pedig már akkorára nőtte ki magát a cég, hogy a világ több pontján elindult ez a folyamat.

2. Ninety Percent

A cég a profitjának 90%-át jótékony célra ajánlja fel, amelyből 5% a gyárban dolgozóknak, 5% a cégnél dolgozóknak megy, a maradékot pedig 4 szervezethez juttatják el, akiket a vásárlók választanak ki. Minden ruhadarab tartalmaz egy kódot, amellyel belépve szavazhatnak a vásárlók. A cég vezetője egy kirándulása alatt látta a szegény sorsú gyermekeket, akiknek a gyárakban kell minden egyes nap robotolniuk. Ezután döntötte el, hogy ezen változtatni szeretne. Létrehozott egy olyan gyárat, ahol minden nap biztosítva van a meleg étkeztetés és egészségbiztosítást kapnak a dolgozók. Mára már 12000 ember dolgozik náluk és készítettek ruhát a H&M-nek, Debenhams-nak és a New Look-nak.

3. Matthew Needham

Matthew Needham gyakornok volt egy nagyobb párizsi divatcégnél, ahol szemtanúja volt egy hatalmas pazarlásnak. Látta az anyagok felhalmozását és azoknak a fel nem használását, ami miatt elkezdte saját útját járni. Matthew rengeteget járja az utcákat, piacokat. Ilyenkor az összegyűjtött anyagokból alkotja meg a ruhadarabjait.

Matthew lényeges tényezőként tekint a kreativitásra, szerinte sokkal fontosabb, hogy az ember képes legyen alkotni, mint maga az anyag, amivel dolgozik.

4. Kayu

Jamie Lim a cég alapítója Malajziában nőtt fel, ahol rengeteg szalmából készült bútorral találkozott. 17 éves korától az USA-ban tartózkodott tanulmányai miatt és mindig vitt a hazájából ottani barátainak ajándékokat. Ezalatt vette észre, hogy egyre több műanyag jelenik meg az országban és veszik át a szalma szerepét. Ekkor vágott bele üzletébe és kezdett el különböző kézzel font táskákat készíteni szalmából. Ez a termék is bizonyítja, hogy egy termék lehet egyszerre szép és fenntartható is. A termékei több neves céghez is eljutottak, például ilyen a Liberty, Bloomingdale's, Saks Fifth Avenue és a Net-a-Porter. Emellett Reese Witherspoon és Meghan Markle kezében is láthattunk már ilyen táskát.

5. Mud Jeans

Bert van Son hozta létre a céget, amely lehetőséget nyújt az emberek számára, hogy válasszanak egy új farmer megvásárlása és a bérlése között. A cégtől bérbe lehet venni farmereket és amikor megunja az ember, akkor egyből vissza tudja adni. Kezdetben 50-50% volt a bérlés és a vásárlás a cégtől, viszont ez mostanra megváltozott és a bérlés került előnybe. Emellett a cég mixelt anyagokból készíti el a termékeiket és így 40%-a újrahasznosított. A fő céljuk a 100%-ban újrahasznosított farmer létrehozása. Ehhez pedig nagyon jó úton haladnak, mivel a nadrágjaikon megtalálható gombok és biléták mind olyan anyagból készültek, amiket újra lehet hasznosítani.

6. Birdsong

Birdsong szemtől szembe hoz téged a ruhád készítőjével, mivel az oldalukon minden náluk dolgozó emberről találhatunk egy fényképet. Sophie Slater és Sarah Neville, a cég alapítói, kezdetben alapítványoknál dolgoztak és nem is akartak egy saját márkát indítani. Fő céljuk a nők tehetségének a kibontakoztatása. A feminizmus képviselőjeként tekinthetünk a cégre, mivel csak nők dolgoznak náluk és fotóik elkészítéséhez is egy ismert feminista fotográfust kérnek fel. Szeretnék biztosítani a nők számára az élvezettel teli munkát.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Friss hírek a rákbeteg Katalin hercegnéről

Friss hírek a rákbeteg Katalin hercegnéről

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője