Iris van Herpen öltöztette fel a Dom Pérignont

2014.október.7.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Az elismert holland haute couture tervező, Iris van Herpen legújabb kollekciójának bemutatóját a párizsi Pompidou központban tartották, ahol az ikonikus Dom Pérignon számára tervezett új limitált kiadású palackjait és egy titokzatos műalkotást is kiállítottak.

Iris van Herpen idén újabb nagy elismerésben részesült, amikor átvehette a rangos ANDAM díjat. Már első kollekcióját is komoly szakmai alapokra építhette 2007-ben, hiszen Londonban Alexander McQueen gyakornoka volt, de 2011-től már a houte couture tervezők elitklubja, a Chambre Syndicale de la Haute Couture is tagjává fogadta.

A Pompidou központban most 'Magnetic Motion', 2015 tavasz-nyári, ready-to-wear kollekcióját mutatta be a tervező. Legfőbb stílusjegyei újra a digitális, sőt, futurisztikus anyaghasználat és az így létrejött izgalmas textúrák voltak. A színek helyett főszerepben a 3D print, szilikon anyagok struktúrája, akár szoborszerű térhatása.

Nézd meg a kampányvideót Anja Rubik főszereplésével:

Művészi különkiadás kiemelkedő évjáratokhoz
Iris van Herpen a kezdetektől a művészet és a divat határterületein mozog, a Dom Pérignon Special Edition megtervezésével pedig olyan alkotók sorába lépett, mint Karl Lagerfeld, David Lynch filmrendező vagy Jeff Koons szobrászművész. Ezek a nevek fémjelzik a 'Power of Creation' eszméjét, amelyet a champagne-i luxusmárka képvisel és minden évben egy különkiadással ünnepel meg.

"Amikor tervezem a kollekciót, mindig egyedi anyagkezelésre törekszem, vagy néha teljesen új anyagokat fejlesztek ki. Éppen ezért inspiráló számomra a Dom Pérignon, amely hasonló módon minden évjáratban újra és újra feltalálja magát." – nyilatkozta Iris van Herpen az együttműködés kapcsán.

Titokzatos metamorfózis
A Dom Pérignon 2004-es évjáratának limitált kiadású díszdobozát a vibráló, fekete-zöld mintázat határozza meg – a ragyogó sötétség a bor lelkét, intenzitását, mélységét és komplexitását tükrözi.

A tervező 'Cocoonase' névre keresztelt művét pedig a metamorfózis ihlette; a Dom Pérignon palackok hosszú hónapokon, éveken keresztül érlelődnek a pincében, miközben a pezsgő átalakul, fejlődik és a kiteljesedés fázisába ér. A 2004-es évjárat idén érte el első csúcspontját, de a luxus champagne különlegessége, hogy a palackokat még tovább érlelve a bor a második kiteljesedés – sécond plénitude – fázisába ér majd. A szobor ezért idézi a pillangó bábjának formáját, ahol a metamorfózis, az átalakulás lezajlik. Hasonló módon pajzsként óvja majd a 2004-es évjáratot ez a művészi gubó, amíg megújulva visszatér és – immár P2 néven – újra elérhetővé válik a márka rajongói számára.

Főszerkesztőnknek, Maróy Krisztinának különösen kedves Iris van Herpen 3D-s munkássága, erről bővebben olvashatsz az egyik korábbi blogbejegyzésében itt.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Gyászol az angol királyi család, váratlan tragédia történt

Gyászol az angol királyi család, váratlan tragédia történt

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

A sok edzéstől lesérültél? Ettől biztosan hamar felépülsz! (x)

A sok edzéstől lesérültél? Ettől biztosan hamar felépülsz! (x)

Ha valami igazán ütős illatot keresel a nyári bulikhoz, mutatjuk, mit válassz (x)

Ha valami igazán ütős illatot keresel a nyári bulikhoz, mutatjuk, mit válassz (x)

Baj, ha össze-vissza menstruálsz? (x)

Baj, ha össze-vissza menstruálsz? (x)

A Dolce&Gabbana új illatpárosából árad a magabiztosság- Fedezd fel Te is! (x)

A Dolce&Gabbana új illatpárosából árad a magabiztosság- Fedezd fel Te is! (x)