Ismered a Nanushka márkát? Ő tehet róla

2016. május 19.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Kászonyi Dorka azon dolgozik, hogy a magyar Nanushka divatmárka közismert legyen itthon és a világban. Honnan indultak és hol tartanak? Exkluzív beszélgetés.

nanushka, kászonyi dorka, interjú, sales, marketing, divat pr, magyar divat, sándor szandra
Fotó: Glamour/ÉderKrisztián

Kevés magyar divattervezőnek van pénzügyi befektetője, ami lehetőséget ad a nemzetközi piacokon való megjelenésre, a kollekciók rendszeres finanszírozására. A Nanushka márka, melyet Sándor Szandra alapított, azon szerencsések közé tartozik, akik mögött ott áll a PortfoLion Zrt. már 2012 óta. A magyar cégben kétséget kizáróan kulcsszerepet játszik Kászonyi Dorka, aki az értékesítést vezeti.

Mi a szereped a divatcégnél?

A jelenlegi titulusom sales director (azaz kereskedelmi igazgató), nálam fonódik össze a nemzetközi nagykereskedelmi értékesítés, a hazai kiskereskedelem (a budapesti Nanushka bolt) és az online értékesítés. Kifelé képviselem a céget és az érdekeinket – tárgyalok az ügynökségekkel, boltokkal - befelé pedig megszűröm a felénk érkező információkat és kiemelem azokat a fontos visszajelzéseket, amikből a márka építkezni és fejlődni tud.

Ez azt jelenti hogy az eladások összefogásán kívül PR-rel is foglalkozol?

Mivel a PR olyan tevékenység, ami nagyon támogatja az eladást, kiemelten fontos a számomra, hogy mi történik ezen a területen. Kezdetben nem volt sajat PR felelősünk a csapatban, ezért hozzám tartozott a sajtóval való kapcsolattartás is. Tavaly csatlakozott hozzánk egy tehetséges marketingmenedzser, aki átvette ezt a területet tőlem, mivel a folyamatosan bővülő nagykereskedelmi bolthálózat mellett egyre kevesebb időm jutott az értékesítésen kívüli feladatokra.

Pár mondatban el tudnád magyarázni, mit is csinál egy kereskedelmi igazgató egy divatcégnél?

A Szandi által képviselt és megálmodott ízlésvilágot és stílust fordítom le üzleti nyelvre. Feladatom az, hogy megtaláljam a megfelelő partnereket a világ különböző pontjain. A partnerek közt érthetünk showroomot (bemutatóterem, ahol a divatkollekciókat prezentálják a kereskedőknek és a média képviselőinek - a szerk.) és üzleteket is. Ki kell alakítanom velük egy harmonikus együttműködést, ami segíti a márka fejlődését és az értékesítést.

Mi a legutolsó sikered ígéretes partnerkapcsolat kialakításában?

Az, hogy aláírtunk egy együttműködést a Tomorrow Showroommal, ami az egyik legnagyobb multibrand showroom a világon. Londonban, Párizsban, Milánóban és New Yorkban is van irodájuk, és nagy sikernek számít, hogy rengeteg nagy márka mellett a Nanushkát is a szárnyuk alá vettek. Persze rengeteget kell dolgoznunk azon, hogy egy ilyen neves közeghez mi is felnőjünk. Olyan márkákat képviselnek, mint a Marni, Derek Lam, Rebecca Minkoff, a Tibi, a Frame Denim és Iris Van Herpen, csak hogy egy párat említsünk a talán itthon is ismert nagy divatcégekből, divattervezőkből.

Ez kicsit konkrétebban mit jelent nektek?

Ez egy mérföldkő. Innentől ők a kizárólagos partnereink, más nem reprezentálhat bennünket a világon. Velük együtt egy sokkal összefogottabb stratégiát, kommunikációt tudunk kialakítani és harmonikus márkaképet építünk. Az elmúlt három és fél évünk arról szólt, hogy eljussunk odáig, hogy egy ilyen kaliberű partnerrel dolgozhassunk.

Less bele a Nanushka márka 2016-os tavasz-nyári kollekciójába:

Milyen ez az egységes karakter, milyen kategóriába kerül ezáltal a magyar márka?

Nemzetközileg ezt a kategóriát úgy hívják hogy "contemporary", ami azt jelenti hogy 200 eurótól 1500 euróig terjedő kiskereskedelmi árkategóriában kaphatóak a termékeink. Ami miatt még ebbe a kategóriába sorolódunk, az az, hogy nem tömeggyártásban készülnek a termékeink, nem a trendeket, hanem a saját ízlésvilágunkat teremtjük meg kisszériás gyártásban. Ez a szegmens sajnos nem rendelkezik itthon elég széles vásárlói körrel.

Ezzel fel is vázoltad a perspektívátokat, ami nem Magyarországra fókuszál...

Tény, hogy a külföldi eladások a számottevőek és arra koncentrálunk, hogy felzárkózzunk a nemzetközi divatiparhoz, de azért az nem igaz, hogy a magyarországi jelenlét mellékes lenne. Itt van az irodánk, a jelenlegi egyetlen saját boltunk, a gyártóink nagy része és Budapest az otthonunk.

A márkátok imázsához tartozik, hogy Budapesten készül. Ez jól hangzik külföldön?

Néhány éve már igen pozitívan reagálnak erre, sokan érdeklődnek Budapest iránt, kifejezetten trendi városnak számít mostanában. Rengeteg buyer (a nagy áruházláncok, bolthálózatok kínálatáért felelős szakember- a szerk.) mondja, hogy épp most volt, vagy jön Budapestre. Felkerültünk a térképre.

Hogyan kezdtél el ezzel foglalkozni, milyen út vezetett idáig?

Véleményem szerint a divatnak ebben a szegmensében nem feltétlenül az iskolai vegzettseg számít, sokkal inkabb a gyakorlati idő, amit különböző cégeknél tölt az ember. Időt és energiát kell erre szánni akkor is, ha nem, vagy csak nagyon keveset fizetnek, ez sok esetben nagyon komoly lemondásokkal és áldozatokkal jár. Tudatosan mentem gyakornoknak PR, marketing, sales és retail területre is. A tapasztalatszerzésért kell dolgozni az elején, a szakma iránti alázattal. Ebben a szegmensben is sokan harcolnak azért, hogy egy jó helyre bekerüljenek. Persze emellett fontos, hogy nyelveket beszélj, jól érts a számokhoz és jól kommunikálj. Itthon a Corvinus elvégzését ajánlanám BA szinten, de én például a Külkereskedelmi Főiskolára jártam.

Hogyan lettél gyakornok?

Megkerestem a külföldi cégeket, márkákat, amelyek szimpatikusak voltak és stílusukban közel álltak hozzám. Londoni, New York-i, dán cégeket néztem elsősorban, ebből Koppenhága jött be először, mert ott volt egy divatcég, aki nem csak három hónapot ajánlott fel, hanem fél év gyakornoki lehetőséget kínált. Így módomban állt mélységében belelátni egy divatcég működésébe, és több területen is kipróbálhattam magam nálunk.

Ezen gyakornoki idő után itthon leszerződtem a Burberryhez. Akkor nyitottak Budapesten üzletet, és ott voltam üzletvezető-helyettes egy évig. Majd kiköltöztem Londonba, egy skandináv PR-ügynökséghez , ahol végigjártam a ranglétrát. Onnan átmentem az egyik vezető sales- és PR-ügynökséghez, később innen jöttem haza már a Nanushka hívására.

Fotó: Éder Krisztián, Smink: Fazekas Ricsi Haj: Telenkó Ábel/Close, Szöveg: Maróy Krisztina

Ismered a Nanushka márkát? Ő tehet róla Kászonyi Dorka azon dolgozik, hogy a magyar Nanushka divatmárka közismert legyen.


Galéria

Bezárás
2021.01.31.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Vilmos herceg szívszorító vallomásától könny szökik a szemedbe, még sosem nyílt meg ennyire a herceg

Vilmos herceg szívszorító vallomásától könny szökik a szemedbe, még sosem nyílt meg ennyire a herceg

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

A stressz tényleg megzavarja a menstruációs ciklust - Mutatjuk, mit tehetsz ellene (x)

A stressz tényleg megzavarja a menstruációs ciklust - Mutatjuk, mit tehetsz ellene (x)

Gyakran fáj a lábad? Teszteltük a Scholl talpbetétjeit és le vagyunk nyűgözve (x)

Gyakran fáj a lábad? Teszteltük a Scholl talpbetétjeit és le vagyunk nyűgözve (x)

3 tipp, melyekkel pénzügyileg is tudatos maradhatsz a Glamour-napok alatt (x)

3 tipp, melyekkel pénzügyileg is tudatos maradhatsz a Glamour-napok alatt (x)

Őszi divattrendek: ezek a színek hódítanak idén (x)

Őszi divattrendek: ezek a színek hódítanak idén (x)