Milánóban is sikert arattak a magyar divatmárkák

2022.április.18.

A hazai divathetet követően Olaszország divatfellegvárát célozták meg a magyar tervezők, ahol hét hazai márka mutatta be legújabb, 2022-23-as őszi-téli kollekciójának darabjait. A négy legnagyobb nemzetközi divathét között számon tartott Milano Fashion Week-en a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) közös Nemzetközi Mentorprogramjának résztvevői közel egy héten keresztül mutatkoztak be különböző helyszíneken. A világhírű eseményre a nemzetközi szakma és sajtó neves képviselői mellett számos viszonteladó, forgalmazó és nagykereskedő látogatott el, így egyedülálló lehetőség nyílt a magyar márkák számára a nemzetközi piacokra való belépéshez.

A magyar divattervezők a neves milánói divathéten bemutatták és ki is állították a kollekcióikat
A magyar divattervezők a neves milánói divathéten bemutatták és ki is állították a kollekcióikat
Fotó: HFDA

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) közös Nemzetközi Mentorprogramjának résztvevői – ABODI, CUKOVY, Elysian, Kata Szegedi, NINI, THEFOUR és ZSIGMOND – mutatták be 2022-23-as őszi-téli kollekcióik darabjait február végén Milánóban. A Milano Fashion Week a leghíresebb nemzetközi divatesemények egyike, valamint egyúttal a nemzetközi viszonteladók, forgalmazók és nagykereskedők elérésének elsőszámú csatornája.

„Idén Budapesten a nagy nemzetközi divathetek előtt mutattuk be a tervezők legújabb, 2022/23-as őszi-téli kollekcióját, és irányítottuk magunkra a nemzetközi figyelmet. Most pedig a magyar darabok az egyik legnagyobb divathéten vonultak fel, amely szezononként több mint 20 ezer látogatót fogad. Ezen a világhírű márkákat felvonultató eseményen a tervezőink számos lehetőséget kaptak a bemutatkozásra, amely jól mutatja, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a magyar divat iránt. A hazai márkák összesen három helyszínen jelentek meg, így olyan intenzív láthatóságra tehettek szert, amely fokozottan támogatja a külföldi terjeszkedést” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

Az Elysian márka kollekcióját az ég kékje dominálta, és jellegzetes, pszichedelikus minták dobták fel a darabokat
Fotó: HFDA

Négy márka – ABODI, Elysian, Kata Szegedi és THEFOUR – a Budapest Select Collective Fashion Show kifutóján bizonyított, ahol legújabb kollekciójukból mutattak be összeállításokat. A tervezők ismét a nemzetközileg elismert stylist, Paolo Turina segítségével készültek fel, akivel közösen állították össze erre a különleges alkalomra a szetteket és választották ki a megfelelő kiegészítőket.

Thefour energikus narancssárgái és batikolásai mindenkit magukkal ragadnak
Fotó: HFDA

A kifutók mellett a Fashion HUB kiállítótere is megtelt magyar tervezésű darabokkal az olasz divathét alatt. A kiállításon a fashion show-n bemutató négy magyar tervező további három tervezővel – CUKOVY, NINI és ZSIGMOND – egészült ki, így összesen hét hazai márka munkái voltak megtekinthetőek. A kiállítás a magyar kortárs divat kiemelkedő válogatásába engedett betekintést, hiszen a női mellett férfiruhák, valamint egyedi táskák várták a nemzetközi vendégeket. Emellett a CUKOVY márka külön prezentációt tartott, amiért korábban elnyerte a buyerek legnagyobb szakmai elismerését jelképező Buyers Award díjat.

A Cukovy egy szakmai díjat is bezsebelhetett, ő tetszett a legjobban a divatáruházak kollekcióiról döntő buyereknek a legjobban
Fotó: HFDA

A magyar tehetségek iránti érdeklődés a milánói divathét több helyszínén is megmutatkozott. A Fashion HUB kiállítóterébe egész héten érkeztek a nemzetközi látogatók, a Budapest Select Collective Fashion Show-t élőben közel 250 látogató követte. A kifutók mellett a nézőtéren olyan híres szakmabeliek képviselték magukat és figyelték a magyar márkák bemutatóját, mint Sara Sozzani Maino, a Vogue Talents vezetője, Carlo Capasa, a CNMI vezetője vagy Suzy Menkes, újságíró és divatkritikus. A nemzetközi sajtó neves képviselői közül a Vogue Italia, a WWD, a Grazie, a Diva, a Pambianco, az MF Fashion és a Fashion Chanel munkatársai érkeztek, hogy elsőkézből ismerjék meg a magyar darabokat.

Az Abodi márka különleges technikákat és szabásvonalakat mutatott a milánói közönségnek is
Fotó: HFDA

A Milano Fashion Week egyedülálló lehetőség a magyar márkák számára a nemzetközi piacokra való belépéshez, amely most is megmutatkozott. Számos nemzetközi viszonteladó, forgalmazó és nagykereskedő látogatott el a Budapest Select Collective Fashion Show-ra és a Fashion HUB helyszínére egyaránt. Többek között képviseltette magát az olasz MDM7 és a japán Marubeni, továbbá a Sari spazio showroom és a Sudio Zeta is jelen volt. A magyar tehetségek munkáira az ADI Design Múzeum épületében található Budapest Central European Showroomban is adhattak le megrendeléseket, amely szintén bővítette a márkák értékesítési lehetőségeit.

A Kata Szegedi "szétszerelhető" dzsekije már most ikonikus
Fotó: HFDA

A Milano Fashion Week-en – immáron hetedik alkalommal – a magyar márkák ismét az MDDÜ ernyőmárkája alatt vonultak fel. Az egységes megjelenéssel az Ügynökség intenzívebb összhatást kíván kölcsönözni a magyar termékeknek, hogy azok még erősebb benyomást keltsenek az eseményre látogató szakemberekben. A Budapest Select ernyőmárka az elmúlt szezonokhoz hasonlóan most is bizonyított: a hazai kortárs divat erősségeinek kiemelésével tette vonzóvá és könnyen beazonosíthatóvá a tervezők munkáit.

Ez is érdekelhet

Kikérem az alacsony férfiak nevében, hogy nem elég férfiasak - Short Kingek, ideje, hogy uralomra törjetek!

Kikérem az alacsony férfiak nevében, hogy nem elég férfiasak - Short Kingek, ideje, hogy uralomra törjetek!

Tedd & Ne tedd

Katalin hercegné újrahasznosított kabátban kezdi új életét

Katalin hercegné újrahasznosított kabátban kezdi új életét

Monitor

Marilyn Monroe ritkán látott utolsó fotói

Marilyn Monroe ritkán látott utolsó fotói