A magyar divattervezők teltházas divatbemutatókat tartottak a milánói divathéten

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Budapest Central European Fashion Week sikereit követően a magyar divattervezők Olaszországban nyűgözték le a szakmai közönséget és a divatrajongókat.

A milánói divathéten ismét sikert arattak a magyar divattervezők ruhái
A milánói divathéten ismét sikert arattak a magyar divattervezők ruhái. A képen az Abodi kollekció prezentációja látható
Fotó: HFDA

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) stratégiai együttműködésének köszönhetően nyolc magyar márka mutathatta be 2023-as tavaszi-nyári kollekciójának darabjait a Milano Fashion Week (MFW) keretében, a PELSO pedig egy önálló prezentációra kapott lehetőséget. Az ADI Design Museumban helyet kapó, negyvennyolc öltözéket felvonultató divatbemutatón több mint háromszáz néző vett részt, melléjük többezer látogató csatlakozott, akik a Fashion Hubban megtekinthető prezentációra voltak kíváncsiak.

HIRDETÉS

A divat olasz centrumában válnak ismertté a magyarok

Szeptember 20-26. között ismét megrendezésre került a négy legnagyobb divathét egyike, a Milano Fashion Week, ahol az MDDÜ és CNMI közös mentorprogramjában öt magyar divatház tervezői – Abodi, Cukovy, Kata Szegedi, Nini, Unrealindustry és a Pinetime – darabjait tekinthették meg az érdeklődők. A magyar divatmárkák immár nyolcadik alkalommal, az MDDÜ által létrehozott Budapest Select ernyőmárka alatt mutatkoztak be. Ennek célja, hogy a tehetséges hazai tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, de a piac felé egységes kommunikációval nagyobb figyelemben részesüljenek a nemzetközi megjelenések során. A magyar tervezőknek így lehetősége nyílt megismerkedni a nemzetközi, többek között az amerikai és kínai szaksajtóval, valamint az MDDÜ és a CNMI meghívását elfogadó buyerekkel.

A Budapest Select kiállítás az ADI Design Museum dizájntörténeti részében kapott helyet olyan márkákkal körülvéve, mint az Alessi, a Ferrari vagy a Kartell. A hazai tervezők kiállítását a legnevesebb szakemberek közül is sokan megtekintették, mint a divatipar területén már-már legendává vált Suzy Menkes, az International Herald Tribune korábbi divatszerkesztője, a VOGUE International korábbi szerkesztője. A kiállításon innovatív megoldás fogadta a résztvevőket, ugyanis az UNREALINDUSRTY állványainál VR szemüvegen keresztül a márka virtuális üzletét is „bejárhatták”. A márkák egyhetes prezentációjának eladásösztönző célzata is volt, hogy az érdeklődők fizikai közelségbe kerüljenek a darabokkal, a buyerek így elsőkézből szemlélhették meg a termékeket, amelyekből rendelhettek a következő szezonra.

A Kata Szegedi 2023-as tavaszi- nyári kollekciójának prezentációja a Milánói divathéten
Fotó: HFDA

A Camera Nazionale della Modával való kollaboráció segíti a magyar tervezőket a fejlődésben

Hatalmas érdeklődés övezte a szeptember 23-án megrendezett Budapest Select kollektív divatbemutatót, amelyen a márkák egymás után mutatták be új modelljeiket, egy holisztikus képet kialakítva a nézőkben a magyar kreatíviparról. Olyannyira népszerű volt a milánói divathétnek ez a programja, hogy az ülőhelyek elfogytával is hatalmas volt az érdeklődés, hogy megtekintsék a divatbemutatót, amelyen a felvonuló szettek egy izgalmas, művészileg sokszínű képet festettek a hazai kínálatról – köszönhetően a stábnak, Paolo Turina stylist, a sminkesek és a fodrászok munkájának.

„Ez a divatbemutató a Magyar Divat & Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana partnerségének sikerét is bizonyítja, a két ügynökség közösen mentorált tervezőire egyre többen kíváncsiak. Stratégiai célunk, hogy a magyar tehetségeket tovább támogassuk a nemzetközi siker és elismertség útján, ezzel Magyarországnak a régióban betöltött központi szerepét, illetve nemzetközi szinten az országimázst is erősítve” – összegezte Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója a Milánóban elért eredmények jelentőségét.

Az Unrealindustry kollekciója a milánói divathéten, a Budapest Select prezentációjában
Fotó: HFDA

A Budapest Select ernyőmárka alatt felvonuló tervezők mellett a PELSO fürdőruhamárka is lehetőséget kapott alkotásainak bemutatására. A Balaton ihlette kollekció virág-, daru- és szendermintákkal borított ruháit egy, a milánói dómtér melletti tetőteraszon tekinthették meg az érdeklődők. A nyári hangulat megteremtését segítette a Balaton jellegzetes árnyalatát megidéző türkiz kifutó, amelyen felvonultak a modellek.

A magyar divattervezők divatbemutatója és az eseményről készült összefoglaló videót itt nézheted meg:


Galéria

Bezárás
2022.10.08.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

A Bridgerton ruhái nagyon fontos üzenetet hordoznak a divattörténész szerint, íme a megfejtésük

A Bridgerton ruhái nagyon fontos üzenetet hordoznak a divattörténész szerint, íme a megfejtésük

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Fontos! Ezt a 3 dolgot semmiképp ne hagyd otthon, ha nyaralni mész! (x)

Fontos! Ezt a 3 dolgot semmiképp ne hagyd otthon, ha nyaralni mész! (x)

5 fürdőruha nyárra, amivel biztosan nem nyúlhatsz mellé! (x)

5 fürdőruha nyárra, amivel biztosan nem nyúlhatsz mellé! (x)

Tegyél jót a gyerekeknek egy ingyenes szavazattal: most 2,5 millió forintot kaphatnak! (x)

Tegyél jót a gyerekeknek egy ingyenes szavazattal: most 2,5 millió forintot kaphatnak! (x)

Ha ezt a terméket választod, nem kell többet a sötét karikák miatt aggódnod (x)

Ha ezt a terméket választod, nem kell többet a sötét karikák miatt aggódnod (x)