Zsuzsi-e vagy? A botrány másik szereplője

2015. augusztus 10.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Zsuzsi-e vagy? című videóklip nem csupán egy zenei projekt, hanem egy szeretetkampány része, amely a toleranciára és elfogadásra hívja fel a figyelmet. Lakatos Márk kezdeményezésére számos ismert magyar híresség állt az ügy mellé, hogy együtt üzenjenek egy nyitottabb társadalomért. A produkció mögött egy erős kreatív csapat állt, akik elhivatottan dolgoztak azon, hogy az üzenet minél több emberhez eljusson.

Fotó: Éder Krisztián
Fotó: Éder Krisztián

A Moviebar Productions kiemelt szerepet játszott a Zsuzsi-e vagy? klip létrejöttében, biztosítva a filmgyártás hátterét és megvalósítva a produkciót a lehető legszűkösebb anyagi keretek között. Turán Eszter, a produkció egyik kulcsszereplője, a gyártás lebonyolításáért és a csapat koordinálásáért felelt, hogy a klip a lehető legprofibb módon készülhessen el. A projekt igazi összefogás eredménye, amelyben filmes szakemberek, művészek és támogatók közösen dolgoztak egy fontos társadalmi üzenet közvetítésén.

Több toleranciát és szeretetet!

Milyen szerepe volt a cégednek, a Moviebar Productionsnek, a sok figyelmet kapó Zsuzsi-e vagy? videoklipben?

A Zsuzsi-e vagy? valójában egy szeretetkampány része, egy kis lépés egy toleránsabb magyar társadalomért, ahol Lakatos Márk ötletgazda vezetésével sok magyar híresség kéri, hogy fogadjuk el és ne ítélkezzünk, ha valaki bármiben, akármiben más. Ennek a projektnek a létrejötte igazi csapatmunka volt. Sok jó erő gyűlt össze, éreztük, hogy ez egy hasznos ügy, ahol hiteles arcokkal adhatunk át egy fontos üzenetet. Márk meghallgatta és ki is kérte a véleményünket, Vermes Orsi zenei menedzserrel és Miki357 rendezővel négyen együtt döntöttünk minden kérdésben. Az én szűkebben vett feladatom — miután filmproducer vagyok — az volt, hogy a Moviebarral a filmgyártás részét megoldjuk, lehetővé tegyük úgy, hogy ez egy teljesen low budget produkció. Ez nagy varázslást igényelt és fantasztikus kollégákat, itt külön megemlíteném a Bényei Andrea és Rozgonyi Berta alkotta gyártási csapatot, akik nélkül ez a projekt nem jöhetett volna létre. Rengeteg filmes szakember támogatott még minket a kamera-lámpa kölcsönző cégtől, Gulyás-Kiss Zoli kaszkadőrön át, egészen az operatőrünkig, Buk Mikiig, a hangmérnökig és még sorolhatnám. Sokan ingyen, vagy kevés pénzért jöttek el nekünk dolgozni.

Miért kell ilyen klipeket készíteni Magyarországon?

Annak idején egy olyan gimibe kezdtem járni, ahol baj volt, ha valaki egyéniség. A középszer és az unalom volt ott az elfogadott. Ez traumatikusan hatott rám, és mindenfélébe menekültem. Aztán átkerültem egy másik, nyitottabb szellemiségű helyre, és hirtelen jó lett minden. Szerintem a mai napig van egy ilyen vonulat itthon, hogy legyél középes, mert az a jó. Legyél olyan, mint az átlag, és semmiben ne különbözz, ne akarj kitűnni. Szerintem meg legyél valamilyen, ha neked úgy jó, de leginkább önmagad! Úgy érzem, mostanában különösen nem jó felé halad ez az ország, pedig annyira jó hely lehetne. Túl sok a gyűlölködés, az értelmetlen bűnbakkeresés, ellenségkép állítás. Bízom benne, hogy bizonyos folyamatokat meg lehet állítani.

Hogyan sikerült az ügy mellé állítani ennyi ismert, sikeres embert?

A Zsuzsi projekt ötlete Lakatos Márktól származik teljes egészében! Ő találta ki, hogy feldolgozza a régebbi Sickratman-dalt. Mi Márkkal egy általános iskolába jártunk, azóta vagyunk jóban. Felkért, hogy segítsek neki összehozni a Zsuzsi projektet, én pedig egyből igent mondtam. A többiekkel konzultálva és egyetértve megkeresett sok ismert embert, akiket fontosnak gondoltuk az ügyünk mellé állítani. Ez a lista bővült például a rendezőnk hatására is, hiszen képvisel egy markáns stílust, és ő is hozott egy pár arcot. Nyilván volt, aki nem vállalta a szereplést, mert mondjuk nem illik bele az imázsába, de ilyen nem túl sok akadt szerencsére, a nagy többség, hacsak nem volt épp külföldön, jött.

Mi volt számodra a legizgalmasabb munka közben?

Alapvetően szeretek néha egy-egy ilyen kezdeményezés mellé állni a reklámfilmek és a különböző filmes munkák mellet. A Moviebar 2004 óta létezik, Trepper Viki producerrel rengeteg reklámon vagyunk túl, ahol az üzenet leginkább annyi, hogy "Kedves vevő, vedd meg a termékünket!" A filmes munkákkal pedig — akár egy amerikai nagyjátékfilmmel, vagy most épp egy nagyszabású ZDF-ORF koprodukcióban készülő osztrák-német kosztümös tv-játékkal — történetet mesélünk. A Zsuzsi egészen más, itt a legizgalmasabb az volt, hogy valami olyanban vehetünk részt, ami társadalmi ügy és üzenettel bír, és talán a sok komoly névvel elérhetünk egy minimál hatást, hogy változzon valami itthon.

Mekkora sikere van a klipnek?

A kampány elején vagyunk még, és máris rengetegen beszélnek róla. Erre a legjobb példa eddig az volt, hogy a napokban egy ismeretlennel elkezdtem beszélgetni, akinek egy közös ismerősünk mesélte, hogy az Eszterék csinálták a Zsuzsi-e vagy kampányt, és azonnal tudta, miről van szó.

Olvastad a Youtube kommenteket?

Nem igazán érdekelnek a kommentek. Hiszek abban, hogy létrehozni, alkotni kell, nem kritizálni. Idealista vagyok, és szeretném hinni, hogy ilyen jellegű összefogásoknak, kezdeményezéseknek van értelme, és talán fény gyúl bizonyos agyakban ilyen ügyek hatására. Legyen már ez az ország szerethetőbb, élhetőbb, kevésbé kirekesztő és acsarkodó!

Mi lesz a folytatás és mi a célotok?

Nekem és a Moviebarnak az a folytatás, hogy felkért épp a svéd állami televízió egy tévés dokumentumfilmes projektre, amivel Magyarország nagyon rossz ottani megítélésén próbálunk változtatni. Gyerekekkel fogunk forgatni, akik mind-mind más és más háttérrel rendelkeznek, akár különböző etnikumúak, de magyarok, és mind szuper cukik. Bízom benne, hogy Magyarország egyszer egy még klasszabb hely lehet!

Kattints ide és nézd meg a Zsuzsi-e vagy? című klipet a legnagyobb hazai sztárok vendégszereplésével:

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Ő lett az X-Faktor győztese 2025-ben, szem nem maradt szárazon a fináléban

Ő lett az X-Faktor győztese 2025-ben, szem nem maradt szárazon a fináléban

Ezekkel pillanatok alatt elérhető a 'flash effect' bőrápolási trend (x)

Ezekkel pillanatok alatt elérhető a 'flash effect' bőrápolási trend (x)

Mit tud a TikTokon felkapott BaByliss Air Wand? Kipróbáltuk! (x)

Mit tud a TikTokon felkapott BaByliss Air Wand? Kipróbáltuk! (x)

Nincs ajándékötleted? Így lesz a bizonytalanságból tökéletes karácsonyi meglepetés (x)

Nincs ajándékötleted? Így lesz a bizonytalanságból tökéletes karácsonyi meglepetés (x)

Így segíts egyetlen díszgömbbel másokon idén karácsonykor (x)

Így segíts egyetlen díszgömbbel másokon idén karácsonykor (x)