A PETHIK magyar divatmárka megújulása új névvel és exkluzív showroommal

tegnap 22:02
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A hazai kortárs divat egyik legizgalmasabb átalakulása zajlik jelenleg, amely túlmutat egy egyszerű névváltáson. A korábban Petite Anita Janik néven ismert márka új identitással, új térrel és új célcsoporttal lép tovább. A PETHIK név alatt egy tudatosabb, szélesebb és nemzetközi irányba nyitó divatmárka formálódik.

PETHIK – a megújult magyar divatmárka, ahol a kortárs design, a fenntarthatóság és a valós női igények találkoznak az időtálló eleganciával
PETHIK – a megújult magyar divatmárka, ahol a kortárs design, a fenntarthatóság és a valós női igények találkoznak az időtálló eleganciával
Fotó: GLAMOUR

A változás nem egyik napról a másikra történt, hanem egy hosszabb szakmai és stratégiai folyamat eredménye. A márka ma már nem csupán egy szűk méretkategóriát szólít meg, hanem valós női igényekre reflektáló, fenntartható alternatívát kínál. A megújulás minden részletében következetes, a tervezéstől a térhasználaton át egészen a kommunikációig.

Új korszak a magyar kortárs divatban

A PETHIK márkanév megszületése egy tudatos döntés eredménye, amely egyszerre reflektál a múlt értékeire és a jövő ambícióira. A korábbi Petite Anita Janik elnevezés hosszú távon már nem tudta pontosan kifejezni azt az irányt, amely felé a márka elmozdult. Az új név rövidebb, karakteresebb és nemzetközi szinten is könnyen értelmezhető, miközben megőrzi az alapító személyes kötődését és szakmai hitelességét.

A márka fókuszának átalakulása szorosan összefügg a vásárlói visszajelzésekkel és a természetes fejlődéssel. Janik Anita tervező az elmúlt években egyre több olyan megkeresést kapott, amelyek már nem kizárólag a petite méretű nőktől érkeztek. A standard konfekcióméretet viselő nők is igényt tartottak a letisztult, minőségi és jól alakítható darabokra, ami világossá tette, hogy a márka kinőtte korábbi kereteit.

A PETHIK ma már a kortárs design iránt nyitott, stílusérzékeny nőket szólítja meg, életkortól és testalkattól függetlenül. A kollekciókban hangsúlyos szerepet kap a viselhetőség, a funkcionalitás és az időtálló formavilág. A manufakturális szemlélet megmaradt, de a tervezés kísérletezőbbé vált, nagyobb teret adva az új szabásvonalaknak és anyaghasználati megoldásoknak.

Urbánus eklektika a Bajcsy-Zsilinszky úton: a PETHIK exkluzív szalonja a személyre szabott élmény tere

A teljes rebranding részeként a vizuális identitás is megújul. A márka dolgozik az új, pethik.com nemzetközi végződésű webshopon, amely a külföldi piacra lépést is támogatja. A professzionális online jelenlét érdekében tapasztalt fashion fotósok közreműködésével készülnek az új kollekciók kampányanyagai, egységes és felismerhető arculattal.

Herendi Gábor őszintén elárulta, mi volt élete legnagyobb kudarca

Herendi Gábor őszintén elárulta, mi volt élete legnagyobb kudarca

Az új logó is bemutatkozott egy exkluzív influenszerbrunch keretében a Pethik Showroomban. A PP monogram a korábbi márka vizuális örökségét viszi tovább, modern, letisztult tipográfiával kiegészítve. A logó egyszerre utal a kézműves gyökerekre és a kortárs szemléletre, amely a PETHIK egész működését áthatja.

A megújulás egyik leglátványosabb eleme a PETHIK első önálló designer showroomjának megnyitása.

A tér 2025 nyarán nyílt meg Budapest belvárosában, a Bajcsy-Zsilinszky út 29. szám alatt, a Bazilika közvetlen közelében. Az elhelyezkedés tudatos választás volt, hiszen a márka célja, hogy a prémium minőség a városi mindennapok természetes részévé váljon.

A showroom enteriőrje urbánus eklektika stílusban készült, ahol a contemporary design és az elérhető luxus találkozik. A két nagyobb egységből álló térben antik, mid-century és modern elemek harmonikus egységet alkotnak. A berendezés nem pusztán esztétikai kérdés, hanem szorosan kapcsolódik a márka filozófiájához, amely szerint az időtálló minőség és a fenntarthatóság kéz a kézben jár.

Elérhető luxus és fenntartható szemlélet a PETHIK első önálló designer szalonjában

Dajkó György társalapító, a Pethik Showroom enteriőrtervezője és kivitelezője szerint fontos volt, hogy a tér minden részlete őszinte és hiteles legyen. A bútorok, anyagok és tárgyak valódi értéket képviselnek, nem imitációk, hanem eredeti, korabeli darabok. Ez a szemlélet párhuzamba állítható a ruhatervezéssel is, ahol a cél nem a gyors trendkövetés, hanem a hosszú távon is viselhető darabok létrehozása.

A PETHIK átalakulásában kulcsszerepet játszott a Creative Hungary Nonprofit Zrt. korábbi HFDA néven ismert szervezet 2024-es gyártói mentorprogramja. A program során a márka komplex szakmai támogatást kapott, amely nemcsak üzleti, hanem szemléleti változást is elindított. A mentorprogram eredményeként egy átfogó rebrandingstratégia körvonalazódott, amely mára kézzelfogható formában is megvalósult.

A megújult márka első kollekció-előzetesét, a PETHIK SS26 kollekciót a BCEFW Champagne Fashion Day szeptember 5-ei side eventjén mutatták be. Az eseménynek a Bajcsy-Zsilinszky úti showroom adott otthont, amely ezzel az első exkluzív divatesemény helyszíne lett az új térben. A bemutatón meglepően sok külföldi vendég is részt vett, ami jól jelzi a márka nemzetközi potenciálját.

A PETHIK missziója túlmutat az esztétikumon. A márka célja egy befogadóbb, tudatosabb divatkultúra építése, ahol a különböző testarányokra tervezett ruhák természetes módon vannak jelen.

A made-to-order előrendeléses rendszer lehetővé teszi a túltermelés elkerülését, miközben a vásárlók valóban átgondolt, személyes döntést hozhatnak.

A PETHIK szalon enteriőrje, ahol minden részlet az időtálló minőséget képviseli

A limitált darabszámban készülő ruhák időtlen stílust, tartós anyaghasználatot és hosszú élettartamot kínálnak. A PETHIK egyszerre figyel a normál és az alacsonyabb termetű nőkre, ezzel valódi alternatívát teremtve a gyorsdivattal szemben. A márka jövőképe egy olyan fenntartható luxus, amely nem kizár, hanem bevon, és amelyben a minőség nem kompromisszum, hanem alapérték.

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Családok életét menti meg ez a szolgáltatás (x)

Családok életét menti meg ez a szolgáltatás (x)

Fogyás után beesettnek látod az arcod? Íme a volumen-visszaadó újdonság tű és szike nélkül (x)

Fogyás után beesettnek látod az arcod? Íme a volumen-visszaadó újdonság tű és szike nélkül (x)

A fa alá és magadnak: az élmény, ami minden pillanatot ragyogóvá tesz (x)

A fa alá és magadnak: az élmény, ami minden pillanatot ragyogóvá tesz (x)

Stílus, ami körbeér: gyerekkorunk hangulata a New Balance Kids kollekciójában (x)

Stílus, ami körbeér: gyerekkorunk hangulata a New Balance Kids kollekciójában (x)

Ajándékozz idén időt és figyelmet – Így lesz újra szívből jövő karácsonyod (x)

Ajándékozz idén időt és figyelmet – Így lesz újra szívből jövő karácsonyod (x)