Susogós és öltöny együtt? Igen! Itt a magyar Vetements, ők az OST - Exkluzív interjú

2017.május.10.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Sasvári Áron és Lantos Olivér márkája egy egészen új oldalról közelti meg a szépség fogalmát. A srácok a klasszikus nyugati ideáltól elfordulva a kelet-európai identitásból merítettek inspirációt, és formabontó, meghökkentő ruhadarabokat hoztak létre. Áronnal és Olivérrel közös márkájukról, az OST-ról beszélgettünk.

Hogyan indult az OST, minek hatására döntöttetek úgy, hogy létrehoztok egy divatmárkát?

Áron: Elsősorban a kelet-európai identitás foglalkoztat bennünket, és ez inspirálta az OST ruháit is. Ezt sokan elrejtik, szégyellik Magyarországon, holott mi ebben nőttünk fel a rendszerváltás után, ebből a szemszögből látjuk a világot. Rengeteget számít, és a világban ez adja a karakterünket, nem pedig az, ahogy a nyugati dolgokat másoljuk, vagy próbálunk konvencionálisan öltözködni.

Olivér: Itthon a kelet-európai identitást gyakorlatilag el akarjuk söpörni, míg Nyugat-Európában ez egzotikumnak számít. Velünk párhuzamosan néhány márka kifejezetten erre építve kezdett ruhákat tervezni, éppen ezt a különleges karaktert lovagolták meg. A divatban sokáig a klasszikus értékek domináltak: legyen minden nagyon szép, míg Kelet-Európában pedig minden egy kicsit "rossz". A szép egy szubjektív dolog, ami állandóan változik, és mi sokkal értékesebbnek tartjuk az érdekességet. Én egy elszegett, csúnya farmernadrágban is ugyanazt a szépséget látom, amit egy designer precíz, gondosan elkészített termékében.

Ezt olvastad már? Gyulai Nati elhozta a japán tavaszt

Minden kollekciótok mondanivalót tartalmaz. Mit szeretnétek üzenni?Olivér: Azt, hogy merj úgy öltözni, ahogy szeretnél, és ne úgy, ahogy elvárja a társadalom. Merj felvenni olyan dolgokat, ami csak neked tetszik, ne hagyd, hogy külső tényezők befolyásolják a szépségről alkotott képed. Az Instagram-esztétika ellen lépünk fel Áronnal, ahol minden úgy van beállítva, ahogy a valóéletben sosem lenne.

Áron: Lehet sokkal valószerűbb az öltözködés, és az, ami ma csúnyának számít, pár év múlva érdekes és klassz lesz már. Emellett szeretjük ütköztetni a stílusokat, például az első kollekciónkban ugyanúgy fellelhető a susogós melegítő, mint az ing vagy zakó. Gyakran inspirálódunk a nyolcadik kerület lakosaiból, itt romák, közel keletiek, afrikaiak élnek, és eszméletlen stílusok keverednek akár csak a sarki boltban is. Az afgán gyrosos a hétköznapi farmer-melegítőjére pénteken panjabit húz, illetve romák öltözködése is nagyon izgalmas, bátor. Nem érzel erős tudatosságot, megfelelni vágyást benne. A furcsa kombinációk korábban, akár a szocializmus alatt-után, szükségmegoldásként születtek, de ma sokkal izgalmasabbak, mint a gondosan megszerkesztett szettek.

Olivér: Mindezt egyértelműen nemzetközi közegben akarjuk elhelyezni. Így persze az alapvető globális trendek nálunk is megjelennek, csak ebbe a közegbe illesztve. Megjelenik a csíkos, csak másként: hagyományosan az ing belsején használt rollni lett a külső, függőleges csíkozó díszítőelem.
Emellett ránk is hatnak globális trendek, csak nem a szokványos módon – például nálunk is megjelennek a csíkok. Beültettük a saját közegünkbe, és a kollekción belül is megvan mindennek a maga helye. Nem akarunk elszigetelődni, beilleszkedni a nemzetközi divatba is – másolás nélkül.

Nézd meg ezt is! Nem véletlenül az egyik legkúlabb magyar márka a Mei Kawa: minden kollekcióba kell egy rejtett fricska

Eddig két kollekciótok jelent meg, meséljetek ezekről!

Áron: Az első kollekcióban a kelet-európai uniformizálás dominált. Munkásing, munkásoverál, ballonkabát egy filozófiai kifejezéssel (Nincs létfelejtés, németül). A másodikat, a tavasz/nyárit alapvetően két részre lehet osztani, ütköztettünk benne különböző stílusokat. Az egyik része a sportos ruhák továbbgondolása, például focimez és boxolóshort, a másik része pedig formálisabb viselet, ingek és öltönyök. Persze ezeket sem a szokásos módon valósítottuk meg: a szövetnadrág nem gombos, hanem gumis, az ingekből pedig maxiruha is készült.

Olivér: Készítettünk printelt pólókat is, amiket részben a 90-es évek tv-s popkultúrája inspirált, ebben elrejtettük a jellemző budapesti humort is. Például az egyiken egy jós műsor reklámja van egy Kiszel Tünde-idézettel angolul, egy másikon a giccs és a nonfi keveredik, és van néhány fejpántos antik szobros darab is. Szintén a kollekciónkban szerepel az "I am not so fucking special" feliratú póló. Egy videón egy lánykórus énekelte a Radiohead-Creep című dalát, és eszméletlen teátrális és groteszk volt a felvétel. Ezzel is arra reagáltunk, hogy mindenben az egyediséget keressük, holott szinte lehetetlen "másnak" lenni.

Kik vásárolják a ruháitokat?
Áron: Főként az a fiatal felnőtt korosztály, akiknek unalmassá vált a "csak szép, csak letisztult és a csak egyszerű", várnak valami újat.

Milyen jövőbeni terveitek vannak?

Áron: Szuper, ha Magyarországon megértik és vásárolják a ruháinkat, de nem csak a hazai piacra szeretnénk építeni. Szeretnénk fejlődni, és külföldön is érvényesülni. Úgy gondoljuk, ennek a nézőpontnak van egy újszerűsége, és ezt szeretnénk külföldre is eljuttatni.

Olivér: Egyrészt szeretnénk minél kísérletezőbbek lenni, másrészt persze induló márkaként alapvető célunk hogy hogy szezonról szerzonra minél egyértelműbben kirajzolódjon a márka identitása, miközben folyton tudunk érdekeset és újat mutatni. így ha két év múlva beszéljünk, ne is merüljön fel egy-egy darabról, hogy mitől OST, és mégis legyen nagyon sokszínű.
Olivér: Emellett szeretnénk minél több, minél komplexebb terméket, és azt, hogy ha négy év múlva beszélgetünk, egyértelműen látszódjon a termékeinken, hogy mitől OST. Szeretnénk, ha kialakulna egy komplett identitás, ami csak ránk jellemző, viszont mindig tudjunk újat mutatni, ne mindig ugyanazt adjuk.

Hol lehet elérni titeket?
Áron: Egyelőre a webshopon és a Népszínház utcai showroomban, de jövő héttől a Store 5621-ben is elérhető lesz néhány termékünk, hamarosan pedig további üzletekben is.

A kampány Budapest VIII. kerületében analóggal, filmre készült.

OST: Lantos Olivér & Sasvári Áron
Fotó: Szombat Éva
Smink: Keserű Barbara
Haj: Telenkó Ábel (Close)
Model: Hegedűs Boglárka (ICON) ; Werner Márk ; Földi Petra ; Telenkó Ábel
Köszönet: Jauernik Zsófia






Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Nem is gondolnád, milyen bizarr dolgokat rejtenek az eltűnt bőröndök

Nem is gondolnád, milyen bizarr dolgokat rejtenek az eltűnt bőröndök

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője