A RANRA nyerte el a Koppenhágai divathéten a Zalando Fenntarthatósági Díját

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Zalando, Európa egyik vezető online divat- és életmódplatformja immár negyedik alkalommal hirdette ki a Koppenhágai Divathéttel közösen létrehozott Zalando Fenntarthatósági Díj győztesét, amely nem más, mint a RANRA divatcég.

Arnar Mar Jonsson és Luke Stevens, a RANRA márka alapítói átvehették a Zalando Fenntarthatósági díját így a következő szezonban már a Zalando-n meg is vásárolhatod az innovatív, környezettudatos márka most bemutatott darabjait, amiket utána örökké hordhatsz, még a gyerekednek is továbbadhatod
Arnar Mar Jonsson és Luke Stevens, a RANRA márka alapítói átvehették a Zalando Fenntarthatósági díját, így a következő szezonban már a Zalando-n már meg is vásárolhatod az innovatív, környezettudatos márka most bemutatott darabjait, amiket utána örökké hordhatsz, még a gyerekednek is továbbadhatod
Fotó: Zalando

Zalando Fenntarthatósági Díj győztese, a RANRA különösen lenyűgözte a zsűrit a színek és textúrák szokatlan keverésével a kifutón, amely rendkívül kiemelkedő kollekciót eredményezett. A zsűrinek emellett különösen tetszett, hogy a márka a hosszú élettartamot szem előtt tartva tervezte meg a kollekciót, ugyanis a ruhadarabok többsége sokoldalú és variálható volt. A Zalando és a Koppenhágai divathét három évvel ezelőtt indította el stratégiai partnerségét, amelynek célja egy felelősségteljesebb divatipar létrehozása és a Zalando do.MORE nevű fenntarthatósági stratégiájának támogatása. A Zalando Fenntarthatósági Díj célja, hogy a divatmárkákat fenntarthatóbb alternatívák alkalmazására és olyan stratégiák megvalósítására ösztönözze, amelyek hozzájárulnak egy szebb jövőhöz.

Gratulálunk, RANRA!

A RANRA egy londoni és reykjavíki székhelyű tervezőstúdió, amely városi és szabadtéri környezetre tervezett, évszakokon átívelő, uniszex felsőruházati darabokra specializálódott. A gyártás központja Olaszországban található, ahol olyan fenntarthatóbb anyagokat használnak, melyeket a sportruházat által inspirált technikákkal és a kézzel festett kézműves módszerekkel egészítenek ki. A Ranra-t Arnar Mar Jónsson és Luke Stevens alapította, mindketten a Royal College of Art férfi ruházati programjának végzősei.

A színpaletta egy mesebeli erdőt idézett, amely tele van zuzmóval borított sziklákkal és mohával, sáfrányszínű rókagombákkal, valamint pöttyös légyölőgombákkal. Mint kiderült, a lágy színeket a természet segítségével sikerült elérniük. "Elég sokat kísérleteztünk természetes festékekkel, növényi festékekkel - meg akartuk nézni, hogy meddig lehet elmenni, és nem csak ezeket a finom bézs-krémszíneket készíteni" - magyarázta Jónsson.

Ranra 2023 tavasz-nyári Zalando fenntarthatósági díjas kollekciójának egyik outfitje
Fotó: Zalando

Ezeket a finom árnyalatokat olyan sportos ruhadarabokra alkalmazták, mint a cipzáras kabátok, nejlonnadrágok, rövidnadrágok és mellények. A mellények némelyikének rövid cipzárja követte a lekerekített nyakvonal ívét. A váratlan és finom részletek - köztük a Ranra által "biztonsági őr cipőnek" nevezett cipők - az ismerős darabokat különlegessé tették, Ez a a márka küldetése: hogy azonnal jól érezd magad a darabjaikban. Bár férfiak mutatták be a darabokat, tulajdonképpen bármelyik darabot viselhetne nő is, annyira univerzális, uniszex holmik.

A kollekció megalkotásakor a tervezők elképzelték, hogy a ruhákat izlandi Huldufólk, mitikus lények viselik - magyarázta Jónsson -, akik "mindig nagyon színesek és egy kicsit szebbek, mint az átlagos emberek". A legenda szerint a Huldufólk egy párhuzamos világban léteznek. Az ezen a héten bemutatott kollekció nagy része párhuzamosan létezik a nagybetűs divattal. Anti-divat? Ez szemantikai kérdés; a lényeg az, hogy Ranra ruhái, kapcsolódnak a hétköznapi léthez, és azt erősítik. A huldufólk csak akkor jelennek meg, amikor akarnak; Ranra visszafogott, mégis különleges és fenntartható ruhadarabjai visszaadják a viselőjének a hatalmat, hogy maga döntse el, mikor és mit fed fel és mit rejt el, ami ebben az extrovertált és logós időszakban egy kis hétköznapi varázslatnak tűnik.

A milánói divathéten újra bemutatnak a magyar divattervezők

A milánói divathéten újra bemutatnak a magyar divattervezők

A zsűri rajong

A zsűri szerint (melyben jelen volt Cecilie Thorsmark a Koppenhágai divathét vezérigazgatója, Kate Heiny a Zalando fenntarthatósági igazgatója, Alice Marshall a Zalando női ruházati beszerzési igazgatója, Arizona Muse topodell, környezetvédelmi aktivista és fenntarthatósági tanácsadó, Dio Kurazawa Fenntarthatósági- és márkatanácsadó és Emily Chan a VOGUE Fenntarthatósági szerkesztője) a Koppenhágai Divathéten bemutatott kollekció erőssége volt, hogy a márka a helyi ellátási láncára hagyatkozott, ugyanis minden anyagot csak olasz beszállítóktól szerzett be. A szövetek és textúrák különleges keveréke pedig minden egyes darabot egyedülállóvá varázsolt. A RANRA a Zalando Fenntarthatósági Díjának részeként 20 000 eurót, valamint exkluzív együttműködési lehetőséget kap a Zalando-val egy kapszulakollekció tervezésére, melynek célja a fenntarthatóbb megoldások népszerűsítése a tervezés és az anyagok-, a gyártási folyamatok, valamint a technológia és nyomonkövethetőség terén. Emellett a Zalando teljes felületén, azaz 25 európai piacon 49 millió ügyfél számára teszi majd elérhetővé a Koppenhágai Divathéten bemutatott kollekció nagy részét.

A zsűri a díjátadó keretében bemutatkozott és rávilágított arra, hogy a céljuk az, hogy a tervezőket és a vásárlókat is egy környezettudatosabb magatartásra inspirálják. A zsűri színpadon megjelent tagjai: balról a második Cecilie Thorsmark a Koppenhágai Divathét vezérigazgatója, Emily Chan a VOGUE Fenntarthatósági szerkesztője, Dio Kurazawa Fenntarthatósági- és márkatanácsadó Arizona Muse topodell, környezetvédelmi aktivista és fenntarthatósági tanácsadó.
Fotó: Zalando

Alice Marshall, a Zalando női ruházati beszerzésért felelős vezetője és a Zalando Fenntarthatósági Díj zsűrijének tagja a következőket mondta: "Nagy örömünkre szolgál, hogy bejelenthetjük, hogy a RANRA a Zalando Fenntarthatósági Díjának negyedik győztese a Koppenhágai Divathét 2023-as tavasz-nyári évadában. A zsűrit és engem is lenyűgözött az izgalmas szín- és anyaghasználat, az uniszex megközelítés pedig igazán érdekessé és inkluzívvá teszi a kollekciót a vásárlóink számára. Alig várjuk, hogy együtt dolgozhassunk a RANRA-val egy olyan kapszulakollekció létrehozásán, amely a Zalando vásárlói által keresett innovációkat és újdonságokat népszerűsíti.”

Arnar Mar Jonsson és Luke Stevens, a RANRA márka alapítói így nyilatkoztak a díj átvétele után: "Nagyon sokat jelent számunkra, hogy munkánkat ilyen fontos díjjal ismerik el. Kezdettől fogva olyan márkát akartunk létrehozni, amely hatással van az iparág jelenlegi gyártási folyamataira; a meglévő gyártási módszerekbe való beavatkozással, vagy olyan megközelítések adaptálásával, amelyek fenntarthatóbb megoldásokat kínálnak az iparág előtt álló problémákra. Ez a díj hatalmas lépés a további utunk meghatározásában, minden eddiginél jobban motivál bennünket, hogy feszegessük a ruhatervezés határait és a fenntarthatóság fogalmát."

Irány Koppenhága: összegyűjtöttük a legizgalmasabb látnivalókat és programokat!

Irány Koppenhága: összegyűjtöttük a legizgalmasabb látnivalókat és programokat!

Koppenhága most az a hely a világon, ami a legtöbbet tesz a divatipar megváltozásáért, környezettudatosabbá válásáért. "Örülök, hogy idén is együttműködhettünk a Zalando-val a Koppenhágai Divathéten, mivel a Zalando Fenntarthatósági díja aktívan támogatja a pozitív változásokat a divatiparban. A zsűri tagjaként lehetőségem volt részt venni számos olyan innovatív márka értékelésében, amelyek fenntarthatóbb megközelítéseket keresnek és alkalmaznak, hozzájárulva ezzel egy felelősségteljesebb divatipar kialakításához. A RANRA idei győzelmével ünnepeljük a márka hosszú ideje tartó, szüntelen elkötelezettségét, hogy fenntarthatósági törekvéseit innovatív ötletekkel kombinálja, nemcsak kivételes formatervezéseket eredményez, hanem a fenntarthatósági munkájukkal kapcsolatos forradalmi megközelítésükről is árulkodik.”- nyilatkozta Cecilie Thorsmark, a Koppenhágai Divathét vezérigazgatója.

A másik két döntős márkát, a RÆBURN-t és az MWORKS-t szintén elismerte a zsűri, mivel a 2023 tavasz-nyári kollekcióik inspirálóak voltak mind a fenntarthatóság, mind pedig az iparág jövője szempontjából.

A divatplatform, ami meg akarja változtatni a világot

A Zalando Fenntarthatósági Díj döntős kollekcióit a Koppenhágai Divathéten mutatták be, melynek idei helyszíne a Pressen volt. A bemutatókat emellett a Zalando Greenhouse platformon is közvetítették, egy olyan virtuális bemutatóteremben, amelyet a vásárlók a világ bármely pontjáról megtekinthettek. Más exkluzív tartalmak is elérhetőek voltak a Greenhouse-ban, mint például a "Miért van szükségünk körforgásos divatiparra?" panelbeszélgetés (házigazdája Lucy Maguire, a Vogue Business trendszerkesztője volt, valamint részt vett rajta Laura Coppen, a Zalando körforgásért felelős igazgatója, Andrea Baldo, a Ganni vezérigazgatója és Anna Vilén, a Sysav innovatív SipTex projektjének kommunikációs igazgatója).

A Zalando Európa egyik vezető online divat- és életmódplatformja. A 2008-ban Berlinben alapított cég 25 országban több mint 49 millió aktív vásárlónak kínál ruházatot, lábbelit, kiegészítőket és szépségápolási termékeket. A nemzetközi márkák választéka világszerte ismert neveket és helyi márkákat egyaránt tartalmaz. A Zalando egy integrált platform, amely inspirációt, innovációt és interakciót kínál a divatban. Európa legdivatosabb technológiai vállalataként a Zalando arra törekszik, hogy digitális megoldásokat fejlesszen ki annak érdeében, hogy teljes körű divatélményt nyújtson ügyfelei, partnerei és mindazok számára, akik a Zalando történetét alakítják. Céljuk, hogy a divat kiindulópontja és fenntartható platformja legyenek, amely pozitív hatást gyakorol az emberekre és a bolygóra. A paltformon beállíthatod filterként a "fenntarrtható"

Így kell újratervezni a divatot Keszeg Anna divatteoretikus szerint

Így kell újratervezni a divatot Keszeg Anna divatteoretikus szerint

A világ legkörnyezettudatosabb divatközpontja a Koppenhágai divathét

A Koppenhágai Divathét a legnagyobb divathét az északi régióban, amely évente kétszer, Január/Februárban és Augusztusban kerül megrendezésre. A Koppenhágai Divathét minden szezonban összehozza a nemzetközi sajtó, a vásárlók és az iparág vezetőit, hogy három napon át bemutatókat és eseményeket tartsanak a CIFF és a Revolver szakkiállítások mellett. A Divathét középpontjában a fenntarthatóság áll, és célja, hogy érdemi lépéseket tegyen, inspirálja, és ösztönözze az iparágat a pozitív és felelős változás felé tett lépésekre. 2020 Januárjában a Koppenhágai Divathét egy ambiciózus, hároméves fenntarthatósági cselekvési tervet mutatott be, amely egy innovatív minimumkövetelmény-rendszert is tartalmaz, melyet a márkáknak teljesíteniük kell ahhoz, hogy 2023-tól részt vehessenek a programban.


Galéria

Bezárás
2022.08.14.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Leesik az állad, ha megtudod, ki valójában Angelina Jolie apukája

Leesik az állad, ha megtudod, ki valójában Angelina Jolie apukája

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője