A RANRA nyerte el a Koppenhágai divathéten a Zalando Fenntarthatósági Díját

A Zalando, Európa egyik vezető online divat- és életmódplatformja immár negyedik alkalommal hirdette ki a Koppenhágai Divathéttel közösen létrehozott Zalando Fenntarthatósági Díj győztesét, amely nem más, mint a RANRA divatcég.

Arnar Mar Jonsson és Luke Stevens, a RANRA márka alapítói átvehették a Zalando Fenntarthatósági díját így a következő szezonban már a Zalando-n meg is vásárolhatod az innovatív, környezettudatos márka most bemutatott darabjait, amiket utána örökké hordhatsz, még a gyerekednek is továbbadhatod
Arnar Mar Jonsson és Luke Stevens, a RANRA márka alapítói átvehették a Zalando Fenntarthatósági díját, így a következő szezonban már a Zalando-n már meg is vásárolhatod az innovatív, környezettudatos márka most bemutatott darabjait, amiket utána örökké hordhatsz, még a gyerekednek is továbbadhatod
Fotó: Zalando

Zalando Fenntarthatósági Díj győztese, a RANRA különösen lenyűgözte a zsűrit a színek és textúrák szokatlan keverésével a kifutón, amely rendkívül kiemelkedő kollekciót eredményezett. A zsűrinek emellett különösen tetszett, hogy a márka a hosszú élettartamot szem előtt tartva tervezte meg a kollekciót, ugyanis a ruhadarabok többsége sokoldalú és variálható volt. A Zalando és a Koppenhágai divathét három évvel ezelőtt indította el stratégiai partnerségét, amelynek célja egy felelősségteljesebb divatipar létrehozása és a Zalando do.MORE nevű fenntarthatósági stratégiájának támogatása. A Zalando Fenntarthatósági Díj célja, hogy a divatmárkákat fenntarthatóbb alternatívák alkalmazására és olyan stratégiák megvalósítására ösztönözze, amelyek hozzájárulnak egy szebb jövőhöz.

Gratulálunk, RANRA!

A RANRA egy londoni és reykjavíki székhelyű tervezőstúdió, amely városi és szabadtéri környezetre tervezett, évszakokon átívelő, uniszex felsőruházati darabokra specializálódott. A gyártás központja Olaszországban található, ahol olyan fenntarthatóbb anyagokat használnak, melyeket a sportruházat által inspirált technikákkal és a kézzel festett kézműves módszerekkel egészítenek ki. A Ranra-t Arnar Mar Jónsson és Luke Stevens alapította, mindketten a Royal College of Art férfi ruházati programjának végzősei.

A színpaletta egy mesebeli erdőt idézett, amely tele van zuzmóval borított sziklákkal és mohával, sáfrányszínű rókagombákkal, valamint pöttyös légyölőgombákkal. Mint kiderült, a lágy színeket a természet segítségével sikerült elérniük. "Elég sokat kísérleteztünk természetes festékekkel, növényi festékekkel - meg akartuk nézni, hogy meddig lehet elmenni, és nem csak ezeket a finom bézs-krémszíneket készíteni" - magyarázta Jónsson.

Ranra 2023 tavasz-nyári Zalando fenntarthatósági díjas kollekciójának egyik outfitje
Fotó: Zalando

Ezeket a finom árnyalatokat olyan sportos ruhadarabokra alkalmazták, mint a cipzáras kabátok, nejlonnadrágok, rövidnadrágok és mellények. A mellények némelyikének rövid cipzárja követte a lekerekített nyakvonal ívét. A váratlan és finom részletek - köztük a Ranra által "biztonsági őr cipőnek" nevezett cipők - az ismerős darabokat különlegessé tették, Ez a a márka küldetése: hogy azonnal jól érezd magad a darabjaikban. Bár férfiak mutatták be a darabokat, tulajdonképpen bármelyik darabot viselhetne nő is, annyira univerzális, uniszex holmik.

A kollekció megalkotásakor a tervezők elképzelték, hogy a ruhákat izlandi Huldufólk, mitikus lények viselik - magyarázta Jónsson -, akik "mindig nagyon színesek és egy kicsit szebbek, mint az átlagos emberek". A legenda szerint a Huldufólk egy párhuzamos világban léteznek. Az ezen a héten bemutatott kollekció nagy része párhuzamosan létezik a nagybetűs divattal. Anti-divat? Ez szemantikai kérdés; a lényeg az, hogy Ranra ruhái, kapcsolódnak a hétköznapi léthez, és azt erősítik. A huldufólk csak akkor jelennek meg, amikor akarnak; Ranra visszafogott, mégis különleges és fenntartható ruhadarabjai visszaadják a viselőjének a hatalmat, hogy maga döntse el, mikor és mit fed fel és mit rejt el, ami ebben az extrovertált és logós időszakban egy kis hétköznapi varázslatnak tűnik.

A milánói divathéten újra bemutatnak a magyar divattervezők

A zsűri rajong

A zsűri szerint (melyben jelen volt Cecilie Thorsmark a Koppenhágai divathét vezérigazgatója, Kate Heiny a Zalando fenntarthatósági igazgatója, Alice Marshall a Zalando női ruházati beszerzési igazgatója, Arizona Muse topodell, környezetvédelmi aktivista és fenntarthatósági tanácsadó, Dio Kurazawa Fenntarthatósági- és márkatanácsadó és Emily Chan a VOGUE Fenntarthatósági szerkesztője) a Koppenhágai Divathéten bemutatott kollekció erőssége volt, hogy a márka a helyi ellátási láncára hagyatkozott, ugyanis minden anyagot csak olasz beszállítóktól szerzett be. A szövetek és textúrák különleges keveréke pedig minden egyes darabot egyedülállóvá varázsolt. A RANRA a Zalando Fenntarthatósági Díjának részeként 20 000 eurót, valamint exkluzív együttműködési lehetőséget kap a Zalando-val egy kapszulakollekció tervezésére, melynek célja a fenntarthatóbb megoldások népszerűsítése a tervezés és az anyagok-, a gyártási folyamatok, valamint a technológia és nyomonkövethetőség terén. Emellett a Zalando teljes felületén, azaz 25 európai piacon 49 millió ügyfél számára teszi majd elérhetővé a Koppenhágai Divathéten bemutatott kollekció nagy részét.

A zsűri a díjátadó keretében bemutatkozott és rávilágított arra, hogy a céljuk az, hogy a tervezőket és a vásárlókat is egy környezettudatosabb magatartásra inspirálják. A zsűri színpadon megjelent tagjai: balról a második Cecilie Thorsmark a Koppenhágai Divathét vezérigazgatója, Emily Chan a VOGUE Fenntarthatósági szerkesztője, Dio Kurazawa Fenntarthatósági- és márkatanácsadó Arizona Muse topodell, környezetvédelmi aktivista és fenntarthatósági tanácsadó.
Fotó: Zalando

Alice Marshall, a Zalando női ruházati beszerzésért felelős vezetője és a Zalando Fenntarthatósági Díj zsűrijének tagja a következőket mondta: "Nagy örömünkre szolgál, hogy bejelenthetjük, hogy a RANRA a Zalando Fenntarthatósági Díjának negyedik győztese a Koppenhágai Divathét 2023-as tavasz-nyári évadában. A zsűrit és engem is lenyűgözött az izgalmas szín- és anyaghasználat, az uniszex megközelítés pedig igazán érdekessé és inkluzívvá teszi a kollekciót a vásárlóink számára. Alig várjuk, hogy együtt dolgozhassunk a RANRA-val egy olyan kapszulakollekció létrehozásán, amely a Zalando vásárlói által keresett innovációkat és újdonságokat népszerűsíti.”

Arnar Mar Jonsson és Luke Stevens, a RANRA márka alapítói így nyilatkoztak a díj átvétele után: "Nagyon sokat jelent számunkra, hogy munkánkat ilyen fontos díjjal ismerik el. Kezdettől fogva olyan márkát akartunk létrehozni, amely hatással van az iparág jelenlegi gyártási folyamataira; a meglévő gyártási módszerekbe való beavatkozással, vagy olyan megközelítések adaptálásával, amelyek fenntarthatóbb megoldásokat kínálnak az iparág előtt álló problémákra. Ez a díj hatalmas lépés a további utunk meghatározásában, minden eddiginél jobban motivál bennünket, hogy feszegessük a ruhatervezés határait és a fenntarthatóság fogalmát."

Irány Koppenhága: összegyűjtöttük a legizgalmasabb látnivalókat és programokat!

Koppenhága most az a hely a világon, ami a legtöbbet tesz a divatipar megváltozásáért, környezettudatosabbá válásáért. "Örülök, hogy idén is együttműködhettünk a Zalando-val a Koppenhágai Divathéten, mivel a Zalando Fenntarthatósági díja aktívan támogatja a pozitív változásokat a divatiparban. A zsűri tagjaként lehetőségem volt részt venni számos olyan innovatív márka értékelésében, amelyek fenntarthatóbb megközelítéseket keresnek és alkalmaznak, hozzájárulva ezzel egy felelősségteljesebb divatipar kialakításához. A RANRA idei győzelmével ünnepeljük a márka hosszú ideje tartó, szüntelen elkötelezettségét, hogy fenntarthatósági törekvéseit innovatív ötletekkel kombinálja, nemcsak kivételes formatervezéseket eredményez, hanem a fenntarthatósági munkájukkal kapcsolatos forradalmi megközelítésükről is árulkodik.”- nyilatkozta Cecilie Thorsmark, a Koppenhágai Divathét vezérigazgatója.

A másik két döntős márkát, a RÆBURN-t és az MWORKS-t szintén elismerte a zsűri, mivel a 2023 tavasz-nyári kollekcióik inspirálóak voltak mind a fenntarthatóság, mind pedig az iparág jövője szempontjából.

A divatplatform, ami meg akarja változtatni a világot

A Zalando Fenntarthatósági Díj döntős kollekcióit a Koppenhágai Divathéten mutatták be, melynek idei helyszíne a Pressen volt. A bemutatókat emellett a Zalando Greenhouse platformon is közvetítették, egy olyan virtuális bemutatóteremben, amelyet a vásárlók a világ bármely pontjáról megtekinthettek. Más exkluzív tartalmak is elérhetőek voltak a Greenhouse-ban, mint például a "Miért van szükségünk körforgásos divatiparra?" panelbeszélgetés (házigazdája Lucy Maguire, a Vogue Business trendszerkesztője volt, valamint részt vett rajta Laura Coppen, a Zalando körforgásért felelős igazgatója, Andrea Baldo, a Ganni vezérigazgatója és Anna Vilén, a Sysav innovatív SipTex projektjének kommunikációs igazgatója).

A Zalando Európa egyik vezető online divat- és életmódplatformja. A 2008-ban Berlinben alapított cég 25 országban több mint 49 millió aktív vásárlónak kínál ruházatot, lábbelit, kiegészítőket és szépségápolási termékeket. A nemzetközi márkák választéka világszerte ismert neveket és helyi márkákat egyaránt tartalmaz. A Zalando egy integrált platform, amely inspirációt, innovációt és interakciót kínál a divatban. Európa legdivatosabb technológiai vállalataként a Zalando arra törekszik, hogy digitális megoldásokat fejlesszen ki annak érdeében, hogy teljes körű divatélményt nyújtson ügyfelei, partnerei és mindazok számára, akik a Zalando történetét alakítják. Céljuk, hogy a divat kiindulópontja és fenntartható platformja legyenek, amely pozitív hatást gyakorol az emberekre és a bolygóra. A paltformon beállíthatod filterként a "fenntarrtható"

Így kell újratervezni a divatot Keszeg Anna divatteoretikus szerint

A világ legkörnyezettudatosabb divatközpontja a Koppenhágai divathét

A Koppenhágai Divathét a legnagyobb divathét az északi régióban, amely évente kétszer, Január/Februárban és Augusztusban kerül megrendezésre. A Koppenhágai Divathét minden szezonban összehozza a nemzetközi sajtó, a vásárlók és az iparág vezetőit, hogy három napon át bemutatókat és eseményeket tartsanak a CIFF és a Revolver szakkiállítások mellett. A Divathét középpontjában a fenntarthatóság áll, és célja, hogy érdemi lépéseket tegyen, inspirálja, és ösztönözze az iparágat a pozitív és felelős változás felé tett lépésekre. 2020 Januárjában a Koppenhágai Divathét egy ambiciózus, hároméves fenntarthatósági cselekvési tervet mutatott be, amely egy innovatív minimumkövetelmény-rendszert is tartalmaz, melyet a márkáknak teljesíteniük kell ahhoz, hogy 2023-tól részt vehessenek a programban.

Ez is érdekelhet

Priger Inez megmutatja a tökéletes őszi szett titkát

Priger Inez megmutatja a tökéletes őszi szett titkát

Tedd & Ne tedd

Katalin hercegné újrahasznosított kabátban kezdi új életét

Katalin hercegné újrahasznosított kabátban kezdi új életét

Monitor

Marilyn Monroe ritkán látott utolsó fotói

Marilyn Monroe ritkán látott utolsó fotói