Online shopping élmény: így lesz élvezetes a vásárlás az interneten

Szponzorált tartalom

2020. szeptember 25.
Ez a cikk több mint 6 hónapja frissült utoljára, a benne lévő információk elavultak lehetnek.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Csukd be a szemed és képzeld el ezt: egy problémával állsz szemben, lakásod felújítása után nem tudsz megbékélni a sok éves kanapéddal. Egyszerűen nem passzol az elképzelt, és a felújítás során kialakított otthonod képbe. Mindennapi helyváltoztatásod során megpillantasz egy bútorüzletet. Mintha már láttad volna korábban, de az ilyen jellegű üzletek létezése csak most vált relevánssá számodra. Belépsz az üzlet ajtaján és egy kedves hölgy (vagy úr) őszinte mosollyal köszönt, majd látogatásod célja felől érdeklődik...

Online shopping élmény: így lesz élvezetes a vásárlás az interneten
Fotó: Gettyimages.com

Miután nagyvonalakban átadtad a koncepciót, a szóba jöhető kanapékhoz kísér. Finom kávéval kínál, majd a kanapékról kezdtek beszélgetni. Szóba kerülnek olyan jellemzők, mint a szín, anyag vagy funkció. Olyan információkhoz jutsz, amelyek nagyban megkönnyítik a választást. Majd meglátod Őt. A kanapét, ami mindenben passzol. Pont ilyet képzeltél el. Ő kell neked. Kiderül, hogy az ár már tartalmazza a házhozszállítást is, valamint a régi kanapéd eltűntetésében is segítenek. Mikor kilépsz az üzletből két dologra leszel figyelmes. Mosolyogsz. Nem tudod pontosan miért, de mosolyogsz. Valamint azt érzed, megkönnyebbültél, egy nagy gonddal kevesebb.

Kinyithatod a szemed. Azt a vásárlói élményt, amit elképzeltél, sok szemszögből a személyes interakciók tették élményszerűvé. Megérkeztél egy kellemes környezetbe, figyelmet kaptál, megoldották a problémádat. Ezek azok az érzések, amiket webshop tulajdonosok világszerte szeretnének online újraértelmezni.

Hogy mindkét oldal érdekeit egyformán szolgáljuk, vizsgáljunk most meg pár olyan online marketing eszközt, ami egyszerre növeli a vásárlói élményt és tulajdonosi oldalról is kedvező hatással bír.

Mi teszi az online vásárlást élményszerűvé?

● Láthatóság
Amikor a felhasználó rákeres a megfelelő kulcsszavakra, akkor a keresési eredményekre pillantva meg kell, hogy találjon egy SEO szempontból is jól optimalizált webáruházat. Ez jó a vásárlónak, mert több termék közül válogathat, és talán talál olyan szolgáltatást is, ami extra kényelmet jelent, például aznapi házhozszállítás. Ugyanakkor jó a tulajdonosnak is, mert minél többen találnak rá, annál több bevételt tud realizálni.

● Hűségprogram
A vásárló megbecsülve érezheti magát, főleg, ha az elköltött forintjai után kuponokat, kedvezményeket kap. A tulajdonos pedig azért boldog, mert látogatói visszatérnek és jól tudja, hogy ez keresőoptimalizálás szempontjából is előnyös.

● Termékek logikus kategorizálása
Ez jó a felhasználónak, mert akkor is megtalálja a termékeket, ha először jár az oldalon. Ha kifejezetten keres valamit, kevesebb a frusztráció. A kategória leírások egyértelművé teszik, mi található az adott termékcsoportban. Ugyanakkor jó a tulajdonosnak is, mert az egyszerű kezelhetőség miatt nagyobb valószínűséggel nyílik majd meg a kedves vásárlók pénztárcája. A kategória leírás pedig tartalommarketing eszközként használható.

● Részletes termékinformáció
Érték a vásárlónak, mert számára fontos termékinformációról bizonyosodhat meg vásárlás előtt, így nem éri kellemetlenség, miután átvette a terméket a futártól. Valamint érték a tulajdonosnak is, mert ez az extra tartalom segítheti őt abban, hogy az adott kifejezést a Google találati listájának első helyeire repíthesse. Hiszen jobban szolgálja a keresési szándékot.

Ma már az interneten is elvárható és elérhető az élményszerű online vásárlás. A kulcs többek között abban rejlik, milyen online marketing eszközöket vetnek be ennek érdekében. A keresőoptimalizálás épp annyira áll érdekében a weboldalak tulajdonosainak, mint a felhasználóknak. Nem véletlen, hogy hosszú távon jövedelmező ezeket az online marketing eszközöket is alkalmazni a fizetett hirdetések mellett.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Koppenhága utcáiról a globális divattérképre: mit tud a dán divat?

glamour plusz ikon Koppenhága utcáiról a globális divattérképre: mit tud a dán divat?

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Téged is zavarnak a szemed alatti karikák? Íme 3 tipp, hogy többé ne kelljen aggódnod miattuk (x)

Téged is zavarnak a szemed alatti karikák? Íme 3 tipp, hogy többé ne kelljen aggódnod miattuk (x)

Te is irodai munkát végzel? - Így válassz okosan szemüveget (x)

Te is irodai munkát végzel? - Így válassz okosan szemüveget (x)

Baki a csajos nyaraláson: rossz ötlet volt az intimmosakodó (x)

Baki a csajos nyaraláson: rossz ötlet volt az intimmosakodó (x)

Most megmutatjuk, mi az a program, ami nélkül nincs „Girls' night” - Íme! (x)

Most megmutatjuk, mi az a program, ami nélkül nincs „Girls' night” - Íme! (x)