Túl sok inger ér egyszerre, és nem tudsz szünetet tartani? Ezt úgy hívják: túlstimuláció – így vedd kezedbe az irányítást a szakértők szerint

Szponzorált tartalom

2024. június 6.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Üzenetek és értesítések százai naponta, rengeteg fontos tennivaló, amiket már nem halogathatsz tovább és még egy csomó plusz külső inger, amit muszáj elviselned – ez a manapság egyre jellemzőbb túlterhelt állapot, amit túlstimulációnak hívnak. És, ha egyet tanácsolhatunk, ne hagyd figyelmen kívül, mert bizony elősegítheti a krónikus stressz kialakulását!

Fontos néha megállnunk, és megkérdezni magunktól, ki irányítja az életünket
Fontos néha megállnunk, és megkérdezni magunktól, ki irányítja az életünket
Fotó: Answear

Tudtad? Az Answear.hu divatwebáruház figyelemfelkeltő, mentális egészséggel foglalkozó kampánya, a Take care of what’s inside immár második alkalommal jelentkezik. A márka ezúttal arra összpontosít, hogyan segíthetünk magunkon a folytonos rohanás és a mindenhonnan ránk zúduló túlzó ingerek uralta mindennapokban. A kampány hazai szakmai partnere pedig ezúttal is a Mélylevegő Projekt volt.

Az Answear.hu és a Mélylevegő próbált választ találni a túlstimuláció kapcsán felmerülő kérdésekre, és egy kis kapaszkodót nyújtani a mindennapokra. Lássuk tehát, miként küzdhetünk meg a túlstimuláció hatásaival!

Miért olyan nagy baj a túlstimuláció és mit jelent pontosan?

A túlstimuláció egy olyan pszichofizikai túlterheltséget jelentő állapot, amit a minket érő túlzott mennyiségű inger okoz. Negatívan hat egészségünkre, hozzájárulhat a krónikus stressz kialakulásához. Bár nem új jelenség, a digitális korban a korábban tapasztalhatónál jóval intenzívebbé vált, és nem csak az új technológiákra és a közösségi médiára korlátozódik - a modern városi élet a zajjal, a gyors tempóval és az igények, vágyak folytonos felkeltésével szintén hozzájárul ehhez a stresszhez.

Hogyan kezeljük a túlstimulációt?

Glamour-tipp: Nézd meg a túlstimulációról készült kampány felületeket, weboldalt, az Answear vásárlói számára küldött tájékoztató anyagokat és a Brain Barral közösen készített podcast-ját, ahol a túlstimuláció hátterét, az okokat, következményeket és lehetséges megoldásokat tárja fel az Answear.hu és a Mélylevegő csapata!

Sebó Krisztián, az Answear.hu country managere így nyilatkozott a Take care of what’s inside kampány céljairól és a túlstimuláció állapotáról:

Tudjuk, hogy a jelenséget megszüntetni nem fogjuk tudni, hiszen ilyen világot teremtettünk magunk köré, de tudjuk azt is, hogy fontos néha megállnunk, és megkérdezni magunktól, ki irányítja az életünket. A szenvedést fel kell ismerni, és ha ez megtörtént, fontos, hogy kiutat, vagy legalábbis pihenőt találjunk magunknak. Ezzel a kampánnyal éppen ez volt a célunk: hogy egy pillanatra megálljunk, és felfogjuk, mi történik körülöttünk.

A felfogás pedig már önmagában nehéz, hiszen manapság több mint 35 gigabájtnyi adatot, körülbelül 100 000 szót dolgozunk fel egy nap, és összességében 200-szor annyi inger ér bennünket, mint 20 évvel ezelőtt. Hogy milyen hatással van mindez az idegrendszerünkre és a testünkre, azt Juhász Bettina és Peto Dorina, a Mélylevegő Projekt alapító pszichológusai helyezték keretbe, és hasznos, bármikor bevethető trükköket osztottak meg a józan eszünk megőrzésére:

#1. Az érintés ereje

Ha kiválasztasz egy érzékszervet, és csak az azon keresztül beérkező ingerekre koncentrálsz, csökkentheted a túlterheltség érzését. Kezdd el összedörzsölni a két tenyered, és figyeld meg, milyen érzés! Hogyan változik a hőmérséklete? Milyen tapintású a bőröd? Milyen érzés, ha megnyomsz bizonyos pontokat a tenyereden? Mit érzel, miközben kicsit megcsavargatod az ujjaidat? Mire ezeket megválaszolod magadnak, az idegrendszered már meg is nyugodott egy picit.

#2. A képzelet ereje

Képzeld el, hogy ami épp veled történik, az nem a valóság, hanem egy filmjelenet, amit épp most streamelsz. Képzeletben fokozatosan kezdd el lehalkítani és levenni a fényerőt. Figyeld meg, hogyan változik a kép, mennyit tudsz még kihallani a szövegből. Mennyire sikerült elnémítanod/elsötétítened?

#3. A légzés ereje

Az érzelmeid befolyásolják a légzésedet: ha zaklatott vagy, valószínűleg a szükségesnél gyorsabban veszed a levegőt, így felborul a szervezetedben az oxigén-széndioxid egyensúly. Ez túlstimulált állapotban is előfordul. Szerencsére a légzéseddel fordítva is hathatsz: ha tudatosan lassítod a légzésed, csökkennek a kellemetlen érzések is. Csendesülj el, helyezkedj el kényelmesen, és csak a légzésedre figyelj. Szívd be mélyen a levegőt az orrodon át, pár másodpercig tartsd bent, majd a szádon át fújd ki. Ezt egy percig ismételd, ennyi idő alatt valószínűleg helyreáll az egyensúly, és nyugodtabbá válsz.

Nézd meg a Take Care of What's Inside - Túlstimuláció rendezői díjat is nyert imázsfilmjét, ami a fiatal generációhoz tartozó rendező, Natasha Ivanova alkotása!

Ne feledd; a mentális jóllét és a belső béke megtalálásának kulcsa a túlzott ingerek korlátozása lehet!

Ha többet szeretnél tudni, és érdekelnek a túlstimulálást ellensúlyozó hasznos technikák, keresd fel a takecare.answear.hu oldalt és hallgasd meg a témát feldolgozó podcastot!

A Take Care of What’s Inside projekt az Answear.hu CSR-stratégiájának fontos eleme, és jelzi, hogy a divatwebáruház hosszú távon elkötelezte magát a mentális egészség fontosságának hangsúlyozása mellett. A sorozat első kiadása 2023. februárjában jelentkezett, és a szorongás témáját járta körül a Mélylevegő szakmai segítségével. A mostani, túlstimulációt feldolgozó fejezet egy mindnyájunkat érintő jelenséget hoz fókuszba, amiről egyelőre kevés a társadalmi és a szakmai diskurzus.

Felhasznált forrás: https://takecare.answear.hu/

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

A ruhadarab, ami a legerősebben szennyezi a környezetet mégis mindenki gardróbjában ott lapul

glamour plusz ikon A ruhadarab, ami a legerősebben szennyezi a környezetet mégis mindenki gardróbjában ott lapul

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Strandkészülődés: tippek a tökéletes bikinivonalhoz (x)

Strandkészülődés: tippek a tökéletes bikinivonalhoz (x)

Baki a csajos nyaraláson: rossz ötlet volt az intimmosakodó (x)

Baki a csajos nyaraláson: rossz ötlet volt az intimmosakodó (x)

Te tudod, mi a legjobb időpont a nyaralásra? - Most megmutatjuk! (x)

Te tudod, mi a legjobb időpont a nyaralásra? - Most megmutatjuk! (x)

4 tuti tipp, hogyan építsd be a mozgást a mindennapjaidba (x)

4 tuti tipp, hogyan építsd be a mozgást a mindennapjaidba (x)