5 alvós tipp, ha mindig fáradt vagy

2014.augusztus.22.

Az alvás az egyik legfontosabb dolog, ha az egészségünkről van szó. Befolyásolhatja az immunrendszerünket, az emésztésünket, a memóriánkat, a mozgáskoordinációnkat és még az edzésünk eredményét is, sőt a szépségünk megőrzéséhez is elengedhetetlen. Ha nem alszunk jól éjszaka, és nem vagyunk kipihentek reggelente, érdemes változtatni szokásainkon. Ehhez pedig 5 tippet kaptok tőlünk, amiket ha megfogadtok, nem ásítoztok egész nap.

1. Legyél következetes!
Tartsd magad egy adott időponthoz, amikor lefekszel: ez fontos a belső órádnak és az alvásidő miatt is. Természetesen egyszerűbb, ha teljes munkaidőben dolgozol, de mindenki egyformán meg tudja oldani. Még ha nincs fontos elintéznivalód, ami miatt korábban kéne kelned, akkor is szabj magadnak egyfajta alvásidőt, és csak speciális alkalmakkor törd meg. Ezáltal hamarabb és mélyebben alszol, és sokkal kipihentebb leszel, mikor felkelsz.

2. Kerüld a fényes, fehér lámpákat alvás előtt!
Ide tartoznak az okostelefonok, a laptop kijelzők, a tévék, a tabletek. Persze, persze, fontos még alvás előtt lecsekkolni pár dolgot, de ha nyugodtan akarsz aludni, kerüld ezeket. Állítsd be automatikus világításra őket, így csak pislákolni fognak a sötétben. Ha túl sok fényforrás van éjszaka, az megzavarhatja a biológiai órádat, mert a tested azt hiszi, hogy nappal van.

3. Az ágy alvásra való!
Tanuld meg, hogy az ágy alvásra való: tanítsd arra a tested, hogy aludjon, mikor ágyba kerül. Ha 20 perc után sem tudsz elaludni, kelj fel, menj egy másik szobába, olvass, vagy nyújtózz egyet-kettőt, majd próbáld meg újra az alvást. Ez akkor is jó, ha éjszaka valamiért felébredsz. Amint a tested megtanulja, hogy az ágyat az alvással azonosítsa, sokkal gyorsabban fogsz tudni álomba merülni.

4. Szerezz be egy alvást mérő karkötőt
A hagyományos ébresztőknek leáldozott. Az okoskarkötő nézi, mikor alszol mélyen és éberen, ezt a körforgást pedig kielemzi minden reggel. Ha mobilon állítasz ébresztőt, érdemes letöltened egy olyan applikációt, ami éjszaka is méri ezeket a körforgásokat, ezáltal akkor ébreszt, amikor éberebb fázisban vagy, nem pedig a mélyalvós fázisodban. Néhány ilyen app:

Smart alarm clock (ingyenes): beállíthatsz nyugtató hangokat, mint például a tengermorajlás, amikre elalhatsz. Csak beállítod, hogy mikor szeretnél felkelni, a telefonodat az ágyra rakod, a többit pedig bízd csak az applikációra. Mikor felébredsz, megtudhatod, mennyi mélyalvós fázisod volt éjszaka, és kiszámolja az átlagos alvásidődet is.

Sleep cycle ébresztő (fizetős): a nyugtató zene elalvás előtt itt is megvan, ami magától kikapcsol, amint elalszol. Az alvási szokásaidat pedig akkor is meg tudod nézni, ha nem állítottál ébresztőt.

5. Szerezz egy füldugót!
Ha könnyen felriadó típus vagy, érdemes egyet beszerezned. A füldugó klasszikus megoldás, ami még mindig megállja a helyét. Ha a szomszéd hajnalban nyírja a füvet, vagy éppen késő este ordibál, a kutyák esetleg veszettül ugatnak, akkor te csak behelyezed a kis füldugódat, és már ki is zárhatod a külvilágot. A dolgod már csak annyi, hogy lehunyd a szemed, és számolgasd a barikat.


Ez is érdekelhet

Sophie Turner szandálja az a darab, amire szükséged lesz idén nyáron

Sophie Turner szandálja az a darab, amire szükséged lesz idén nyáron

G-Életstílus

Extrém szélsebességű viharokat hoz a klímaváltozás Magyarországon

Extrém szélsebességű viharokat hoz a klímaváltozás Magyarországon

G-Életstílus

Hangulatzavarok léteznek, fontos és természetes rajtuk dolgozni: a Mélylevegő Projekt nem kezeli tabuként a problémákat

Hangulatzavarok léteznek, fontos és természetes rajtuk dolgozni: a Mélylevegő Projekt nem kezeli tabuként a problémákat