5 lépés, ami segíthet megbirkózni a meddőség tudatával

2020.június.21.

Állapotossá válni néha nehezebb, mint képzeljük, vagy bizonyos esetekben sajnos örökre csak álom marad. Ha termékenységi problémák lépnek fel, amikor családot szeretnétek alapítani, akkor a fájdalom érzése a legnormálisabb reakció. A meddőség stresszt és kínlódást okozhat mind neked, mind a párodnak. Van azonban néhány lépés, aminek a megfontolása talán segíthet abban, hogy a legnehezebb pillanatokban is erős maradj.

5 lépés, ami segíthet megbirkózni a meddőség tudatával
Fotó: Rexfeatures

1. Nyugtázd az érzéseidet

Amikor gyászolsz, fontos tudnod, hogy jogosak az érzéseid. Senki nem mondhatja meg, hogyan érzed magad a veszteséged miatt. Az érzéseid önmagadnak való elismerése enyhítheti a stresszt, ha pedig a hozzád közel állókkal is megosztod, hogy vagy, az szintén segíthet enyhíteni a terheket.

2. Beszélj a pároddal arról, mi zajlik le benned

Rajtad kívül senki nem érezheti át igazán, min mész keresztül, de hasznos lehet, ha beszélsz róla a pároddal. Ha megosztod vele az érzéseidet, könnyebben rájöhet, hogy mik azok a megfelelő szavak és cselekedetek, amikkel kedveskedhet neked. Ugyanígy számodra is jól jöhet, ha tudod, ő hogy érez, hiszen egymást ismerve, együtt sokkal erősebbek vagytok, mintha a fontos gondolataitokat megtartanátok magatoknak.

Fejmasszázzsal a stressz ellen? Bizony!

Fejmasszázzsal a stressz ellen? Bizony!

3. Óvd magad az ünnepnapokon és a különleges eseményeken

A karácsony, a húsvét, a keresztelők, a születésnapi partik és más különleges események fájdalmassá válhatnak, ha eszedbe jut a veszteséged. Némi enyhülést hozhat, ha már úgy érzed, hogy az a természetes, ha nem zárkózol el az ezeken az eseményeken való részvételtől, de az is teljesen elfogadható, ha úgy érzed, hogy inkább egy kis magányra van szükséged.

4. Próbálj ki néhány stresszoldó tevékenységet

A termékenységi kérdések nagyon stresszesek lehetnek. Különböző, a stressz kezelésére és enyhítésére szolgáló módszerek elsajátításával sokat tehetsz önmagadért, és könnyebben észreveheted az életben rejlő más szépségeket. Minden olyan testgyakorlat szóba jöhet, amely lehetővé teszi, hogy igazán érezd a tested, lelassítsd a gondolataidat, és mély légzésre ösztönöz.

"Nem mindenkinek az az útja, hogy anya legyen" - interjú Tanács Eszterrel

"Nem mindenkinek az az útja, hogy anya legyen" - interjú Tanács Eszterrel

5. Legyél egy támogató közösség tagja

A barátaid és a családod segíthet abban, hogy kevésbé érezd magad egyedül, de néha azok a személyek segítenek a legtöbbet, akik ugyanazt élik át, mint te. A meddőség legtöbbször komoly érzelmi terhet jelent, viszont manapság már könnyen csatlakozhatsz egy olyan támogató közösséghez, aminek a tagjai ugyanazt vagy hasonló dolgokat éltek át, mint te. Ne feledd, bár a meddőség egy traumatikus élmény, de nem kell örökké fájdalmasnak lennie. Ha elismered az őszinte érzéseidet, aktív kapcsolatban vagy a családoddal és a barátaiddal, valamint megoszthatod a fájdalmad olyan személyekkel is, akik hasonlóan éreznek, akkor enyhülhet a fájdalmad, és megtalálhatod az életben rejlő megannyi más csodát.

Ez is érdekelhet

Új sportcipővel ünnepli a nők sikereit a Puma

Új sportcipővel ünnepli a nők sikereit a Puma

Szépség

Sosem gondolnád, milyen extra előnyei vannak még a lézeres szőrtelenítésnek!

Sosem gondolnád, milyen extra előnyei vannak még a lézeres szőrtelenítésnek!

GLAMOUR Horoszkóp

Ez a luxusmárka passzol hozzád a csillagjegyed alapján

Ez a luxusmárka passzol hozzád a csillagjegyed alapján