6 dolog, ami csökkentheti a teherbeesés esélyét

Szponzorált tartalom

2021.november.8.

Iszonyatos érzés átélni, amikor többször egymás után sem sikerül teherbe esni. Ez minden vágyad, és elvileg egy teljesen természetes dolog lenne, de neked valamiért mégsem sikerül. Mindenki másnak pedig igen. Amikor sokszor egymás után sem sikerül teherbe esni, az ember könnyen elveszti az önbizalmát, a hitét, a lelkesedését. Sajnos sokszor ez egy ördögi körré válik, ahol szinte semmi más nem jár a fejünkben, csak ez – így a legszebb pillanatainkat is könnyűszerrel tönkretehetjük. A teherbeesés esélyét sok minden befolyásolhatja, nem is gondolnád mennyi minden. Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy mit érdemes elkerülnöd, ha nem szeretnéd csökkenteni a teherbeesés esélyeit.

Mi akadályozhatja a teherbe esést?
Mi akadályozhatja a teherbeesést?

Mik a teherbeesés feltételei?

Ahhoz, hogy a terhesség létrejöjjön, a spermiumnak találkoznia kell a petesejttel. A terhesség hivatalosan akkor kezdődik, amikor a megtermékenyített petesejt beágyazódik a méh nyálkahártyájába. A szexuális aktus után akár 2-3 hétig is eltarthat, amíg a terhesség bekövetkezik.

A teherbeesés feltételei: az ovuláció, a megfelelő időpontban megfelelő mennyiségű és minőségű spermium, amelyek közül egy sikeresen megtermékenyíti a petesejtet, illetve a petesejt beágyazódása a méh falán is feltétel.

Ha régóta nem jön össze a baba, érdemes tudatosabban hozzáállni a kérdéshez. Szerencsére a teherbeesés segítése akár néhány alapvető életmódbeli szokásra való odafigyeléssel is megvalósítható.

Ez az 6 dolog csökkentheti a teherbeesés esélyét

1. Nem megfelelő testsúly

Egy pár kiló felesleg nem befolyásolja a teherbeesést. De az elhízás viszont már befolyásolhatja a hormontermelést. Minél nagyobb az elhízás mértéke, sajnos annál jobban csökkenhet a petefészek működése. Ahogyan a túlzott testzsír is okozhat meddőséget. Ez a probléma akkor is előfordulhat, amikor túl kevés van belőle. Ha valaki túl sovány, akkor is jelentősen csökken a teherbeesés esélye. Az egészséges testsúly fenntartása az egyik legfontosabb dolog, amit egy nő tehet a termékenysége érdekében.

2. Dohányzás

A dohányzás drasztikusan befolyásolhatja az esélyét annak, hogy valaki teherbe essen. Egyes vélemények szerint közel 40%-kal is visszavetheti a teherbeesés esélyét. A cigarettában található anyagok káros hatással vannak a hormonális rendszerre. Még az enyhe, sőt a passzív dohányzás is összezavarja az endokrin rendszert, és termékenységi problémákat okozhat.

3. Alkoholfogyasztás

Heti néhány ital elfogyasztása nincs befolyással a termékenységre. Az orvosok viszont arra figyelmeztetnek, hogy a rendszeres és nagyobb mennyiségű alkoholfogyasztás peteérési kockázatokkal jár. Egy tanulmány szerint a rendszeresen alkoholt fogyasztó nők nagyobb eséllyel szorulnak termékenységi kezelésekre.

4. Extrém edzések

Bár a rendszeres edzés és testmozgás fitten és egészségesen tart, az extrém, megterhelő mennyiségű vagy túlzásba vitt rendszerességű edzések megnehezítik a teherbeesést. A túlzásba vitt edzések negatívan hatnak az ovulációra. Ajánlott heti 5 órában maximalizálni az edzések mennyiségét. A menstruációs ciklus elmaradása vagy felborulása intő jel lehet.

5. Koffein

A koffeinnel kapcsolatban megoszlanak a vélemények. Egyes vélemények szerint a túlzott koffeinfogyasztás megnehezíti a petesejt beágyazódását, és a napi 5 csésze kávé közel a felére csökkentheti a megtermékenyülés esélyét. Más tanulmányok szerint viszont nem játszik nagy szerepet a koffein a megtermékenyülésben. Azért ha valakinek nehéz teherbe esnie, érdemes a túlzott koffeinfogyasztást visszaszorítania.

6. Háztartási vegyszerek

Bizonyos háztartási vegyszerek hatással vannak a termékenységre, egy-egy vegyi anyag pedig akár 23%-kal is csökkentheti a teherbeesés esélyét. A több háztartási tisztítószerben is megtalálható vegyi anyagok (a PCB-k, a peszticidek, a ftalátok, a furán) a korai menopauza létrejöttével is összefüggésbe hozhatók. Érdemes tehát vegyszermentes és természetes tisztítószereket használni.

Mi a következő lépés, ha már hosszú ideje nem sikerül elérni a célt?

Kérj időpontot a nőgyógyászodhoz!

Első megállónak válaszd a szokásos nőgyógyászati rutint. Nem kell egyenesen a termékenységi klinikára menned. Készítsd össze az utolsó 6 hónap menstruációjának dátumait, illetve amennyiben termékenységi naptárat vezetsz, azokat az adatokat is. Egyes gyógyszerek is befolyásolhatják a termékenységet, ezért érdemes összegyűjtened az általad és partnered által szedett gyógyszerek listáját.

Kezdj az alapvető termékenységi vizsgálatokkal!

A termékenységi vizsgálat a nő esetében vérvizsgálatot, a férfi esetében pedig spermaelemzést foglal magában. A tünetektől függően a vizsgálat magában foglalhat petevezeték átjárhatósági vizsgálatot (HSG), hüvelyi ultrahangot vagy diagnosztikus laparoszkópiát (hastükrözés). Orvosa valószínűleg általános szűrővizsgálatot is végez, kismedencei ultrahang vizsgálatot is végez, illetve bizonyos szexuális úton terjedő fertőzésekre vagy betegségekre is kérhet szűrést.

Bizonyos életmódbeli változtatások jelentősen növelhetik a teherbeesés esélyeit. Ezek közé tartozik a dohányzás abbahagyása, az alkoholfogyasztás visszaszorítása, a túlzott testmozgás mennyiségének csökkentése, illetve a megfelelő testsúly beállítása is. A teherbeesés segítése akkor igazán hatékony, ha az élet minden területén odafigyelsz az egészségedre.

Ez is érdekelhet

Megszületett Rihanna és A$AP Rocky első közös gyermeke

Megszületett Rihanna és A$AP Rocky első közös gyermeke

G-Életstílus

A strand mindenkié, kortól és alkattól függetlenül, azaz: 70 éves modelleket is a címlapra!

A strand mindenkié, kortól és alkattól függetlenül, azaz: 70 éves modelleket is a címlapra!

G-Szex

7 dolog, amitől sokkal intimebb lesz a szex

7 dolog, amitől sokkal intimebb lesz a szex