A szorongás 4 apró jele, amiről jó, ha tudsz

2020.május.9.

Manapság egyre több embernél jelentkezik a szorongás egyes tünete, bár lehet, hogy nem is tudunk róla.

A szorongással szinte minden ember találkozik az élete egy bizonyos szakaszán. De csak azért mert ez egy gyakori betegség, nem jelenti azt, hogy könnyű is kezelni. Hiszen, a szorongás szinte minden embernél máshogy jelenik meg, valakinél csak apró jelek mutatkoznak és ezért is nehéz meghatározni.

Habár nem a legmegfelelőbb dolog az öndiagnosztizálás, de ha bármelyik apró jelét is érzed a felsoroltak közül, jó lenne ha szakértői segítséghez fordulnál.

Szapora pulzus

Annak ellenére, hogy nem vagy kitéve fizikai fenyegetésnek, ami aggodalomra késztet, a tested továbbra is reagálhat úgy, mintha lenne. Az idegrendszer egy valós vagy észlelt fenyegetést észlel és ennek hatására növeli meg a pulzusszámodat, hogy még több vért tudjon szállítani a túlélésre való felkészüléshez. A probléma ezzel az, hogy a megnövekedett pulzusszám miatt az emberek azt hiszik, hogy valamilyen más betegségük van, például szívbetegség, amitől még jobban elkezdenek szorongani. A szapora pulzus ellen remek módszer a lassú, egyenletes légzés.

Gyors légzés

Az idegrendszer is felelős ezért a tünetért. Gyors, rövid lélegzetvételekkel oxigén jut az izmokba, hogy felkészüljenek az esetleges támadásra. De az emberek erre is hihetik, hogy egészségügyi problémájuk van. A mély, egyenletes, összpontosított légzés segít, hogy a légzésünk újra normális legyen.

Túlaggódás

Noha, az aggodalom fontos cél szolgálhat egyes esetekben, a túl sok felesleges aggódás szorongást okozhat.

Sokszor feleslegesen aggódunk mert az hisszük, hogy nem vagyunk biztonságban, pedig de.

Fontos különbséget tenni a tények és az érzelmek között ilyen esetekben. A tények objektívak és nem lehet őket megváltoztatni, még akkor sem, ha félünk egy adott helyzettől.

Félhetünk attól, hogy le fog zuhanni a repülőnk, de valójában ennek az esélye nagyon csekély – így a félelmed alaptalan. Meg kell fontolnod az érzelmeidet, hogy ami miatt aggódsz helyénvaló-e vagy sem.

11 dolog, ami nem hiányozhat egy felnőtt nő otthonából

11 dolog, ami nem hiányozhat egy felnőtt nő otthonából

Ingerlékenység

A szorongás nyomasztó lehet, és amikor bennünk van ez az érzés hamar elveszthetjük a türelmünket és kevésbe tudunk tolerálni kellemetlen érzéseket. Ez súlyosbíthatja a szorongást, mert úgy érezhetjük, hogy alkalmatlanok vagyunk kezelni a kihívást jelentő érzelmeinket vagy helyzeteket, ami még nagyobb szorongáshoz vezethet, ami egy ördögi kört hoz létre.

A legjobb dolog, amit ilyenkor tehetünk, hogy kezeljük az ingerlékenységet. Tudatosan azonosítsuk magunkban, hogy pontosan mi történik. Használjunk az említett lassú, egyenletes légzést is. Ha ingerlékenyek voltunk más emberekkel, kérjünk tőlük bocsánatot és ez nekünk is segít, hogy jobban érezzük magunkat.

Ez is érdekelhet

Kate Winslet Hollywood királynőjeként harcol a női test sokszínűségének elfogadásáért, a 2021-es Emmy gálán is

Kate Winslet Hollywood királynőjeként harcol a női test sokszínűségének elfogadásáért, a 2021-es Emmy gálán is

GLAMOUR Horoszkóp

Hajlamos lehetsz álmodozásba menekülni a valóság elől - Napi horoszkóp: szeptember 20.

Hajlamos lehetsz álmodozásba menekülni a valóság elől - Napi horoszkóp: szeptember 20.

GLAMOUR Horoszkóp

Ez a luxusmárka passzol hozzád a csillagjegyed alapján

Ez a luxusmárka passzol hozzád a csillagjegyed alapján