Fenntartható divat, klímabiztos smink, metaverzum - Ezek az Instagram trendek hódítanak majd 2023-ban

A Z-generáció életét az aktivizmus, a fenntartható divat, a klímaváltozásbarát szépségápolás, az érzékenyítő tartalmak, a metaverzum, a pénzügyek, a kulináris kultúra, a zene és a randizás határozza meg 2023-ban - legalábbis ez derül ki az Instagram és a WGSN közös, decemberben publikált trendriportjából.

Fenntartható divat, metaverzum, online pénzkeresés - erre vágyik a Z-generáció 2023-ban
Fenntartható divat, metaverzum, online pénzkeresés - erre vágyik a Z-generáció 2023-ban
Fotó: Profimedia

A Z-generáció egy folyamatosan gyorsuló és állandóan változó világban szocializálódott. A közösségi média talán a Z-generációsok életében tölti be a legmeghatározóbb szerepet, így nem csoda, hogy az Instagram trendekről szóló kutatás a 16-24 éves korosztályt célozta. Nézzük, milyen Instagram trendek hódítanak majd a Z-generációsok körében 2023-ban.

Újrahasznosítás, újrahasználás, rekonstruálás

2023-ban a Z-generáció át szeretné venni az irányítást a divat felett. Az Instagram kutatásából kiderül, hogy a 16-24 éves korosztály számára a fenntarthatóság az egyik legmeghatározóbb tényező lesz. Az éghajlatváltozással kapcsolatos aggodalmaik egyre nagyobbak, ezért a fast fashion termékek helyett, a válaszadók 50%-a inkább magának készítené el ruháit.

2023-ban a Z-generáció spórolni fog, miközben kreatív megoldásokat keres. Az emelkedő árak miatt kevesebbet költenek majd ruhára. A válaszadók negyede inkább a turkálókban fogja megvásárolni a drágább ruhák olcsóbb alternatíváit.

Aktivista generáció

2023-ban a Z-generáció tagjai számukra fontos ügyeket szeretnének támogatni. Az eredményből kiderül, hogy egy aktivista generációval van dolgunk, akik dollárjaikat szívesen fordítják jó ügyekre és közösségek támogatására.

Az életed egyharmada: ennyit vesz el tőled a Facebook és a mobilod

A Z-generáció 30%-a már szavazó korba lépett, ebből adódóan egyre nagyobb százalékuk érdeklődik a politika iránt. A kortárs politikai szereplőkre nagyobb szükség van, mint valaha. 2022-ben Maxwell Frost volt az első Z-generációs politikus, akit beválasztottak az amerikai kongresszusba.

A fogyatékkal élők mellett is kiáll a Z-generáció. Négyből három Z-generációs közösségi média felhasználó követ olyan influenszert, aki valamilyen fogyatékossággal él - derül ki a trendriportból, 2023-ban pedig várhatóan egyre több fiatal követ majd szellemi vagy fizikai fogyatékossal élő digitális tartalomgyártókat.

Önkifejezés klímabiztos sminken keresztül

A Z-generáció számára a smink és a szépségápolás egyet jelent önkifejezéssel. A sminkükkel nem szépségüket fokozzák, hanem személyiségüket fejezik ki. A kutatás azt jósolja, hogy a Z-generáció 2023-ban olyan önazonos sminket fog viselni (és posztolni), amiben jól érzi magát.

Az klímaváltozás is hatással van a 16-24 éves korosztály beauty szokásaira: háromból két válaszadó 2023-ban olyan szépségápolási termékeket vásárol majd, ami védelmet nyújt a szélsőséges időjárás és napsütés ellen.

Metaverzum

A Z-generáció a metaverzum mellett teszi le a voksát 2023-ban, mert tagjai úgy érzik, hogy új világokat építhetnek és kifejezhetik egyéniségüket. A megkérdezettek 67%-a arra vágyik, hogy a következő év avatarjai részletesebben tükrözzék a társadalom diverzitását - azaz a különböző testalkatú, ruházatú és bőrszínű avatarokat szeretnének látni.

Az anyagi tudatosság reneszánsza

A válaszadók közel kétharmada tervezi, hogy 2023-ban a közösségi médiát pénzkeresésre használja majd. A generáció sajátossága, hogy kiemelt készségként tekint a pénzügyi műveltségre. Úgy gondolják, hogy ez a siker kulcsa - ezt mi sem mutatja jobban, hogy a kutatás szerint minden negyedik tizenéves közösségi média felhasználó szeretné bővíteni pénzügyi ismereteit.

Ezt teszi az önképeddel a közösségi média

Kulturális kíváncsiság

A Z-generáció a nemzetközi konyhán keresztül ismerkedik a különböző kultúrákkal - az online térben. A válaszadók 68%-a az Instagramon fedezi fel az ételkülönlegességeket, ez inspirálja őket a kipróbálásukra.

A személyes találkozás ereje

Személyes találkozókra és közös élményekre vágyik a Z-generáció, szeretnék valóra váltani a a digitális kapcsolataikat. A válaszadók egyharmada találkozni szeretne azokkal az influenszerekkel, akiket követ, és 40%-a szívesen hallgatna podcast adásokat kedvenceivel.

Készen állnak a tombolásra

A pillanatnak élni, kapcsolódni és elengedni, amit el kell - erre vágyik a Z-generáció 2023-ban. A válaszadók 68%-a tervez koncertre menni, hogy kiereszthesse a fáradt gőzt. A KPOP és Latinx zene virágkorát fogja élni 2023-ban. A 16-24 éves korosztály nem csak angol nyelvű zenére vágyik, ki szeretne próbálni valami újat.

Így hódították meg az influenszerek a világot

Az Instagram az új Tinder?

A Z-generáció online ismerkedik, a válaszadók fele szerint komfortosabb az online párkeresés. 2023-ban ban búcsút mondanak a jobbra-balra húzogatásnak, és az Instagram DM funkcióját használják majd a kapcsolatteremtésre. Úgy gondolják, hogy az üzenetküldés egy átláthatóbb, őszintébb és közvetlenebb kommunikációs forma.

Ha olvasnál még a digitális világról:

Ez is érdekelhet

Pete Davidson teljesen kopasz lett, és meglepően jól áll neki

Pete Davidson teljesen kopasz lett, és meglepően jól áll neki

Tedd & Ne tedd

Katalin hercegné újrahasznosított kabátban kezdi új életét

Katalin hercegné újrahasznosított kabátban kezdi új életét

Monitor

Marilyn Monroe ritkán látott utolsó fotói

Marilyn Monroe ritkán látott utolsó fotói