Mire figyelnek a TikTok-sztárok?

2020.november.14.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Néhány napja már nyilvánosan is elérhető a Ringier Axel Springer Magyarország által kezdeményezett TikTok-kutatásból készült trendjelentés, ami nem kerülte le a hazai tiktokerek figyelmét sem. Vajon milyen hatása lesz az eredményeknek a munkájukra?

Több mint tízezren segítették válaszaikkal szeptemberben azt a kutatást, ami lehetőséget ad megérteni, mi is történik most a legnépszerűbb közösségimédia-alkalmazáson, a TikTokon. A válaszokból kiderült, hogy a fiatal többség naponta figyeli, milyen új videók jelennek meg, és sokan érzik úgy, hogy ha elkezdik nézni az eléjük kerülő videókat, akkor nem tudják abbahagyni a tiktokozást.

Hollósi Jázmin – akinek több mint 700 ezer követője van a TikTokon – a saját követőtáborában azt látja, hogy inkább a 18 év alatti fiatalok érdeklődnek a munkái iránt, a kutatás szintén ezt erősíti, a több mint tízezer válaszadónak 63-%-a 18 éves vagy annál fiatalabb. A tiktokereknek az is nagyon fontos, hogy a TikTok-univerzumon belül olyan tartalmakkal szórakoztassák a rajongóikat, amiket szívesen megnéznek, éppen ezért tartják hasznosnak, hogy a trendjelentésnek köszönhetően erről is van egy érvényes képük. "Az eredmény alapján megtudhatom, hogy milyen tartalmakat kellene gyártanom ahhoz, hogy több embert érjek el. Az első helyen a zenés-táncos videók állnak, aminek azért örülök, mert én is sok ilyen tartalmat posztolok. Az azonban meglepett, hogy a trükkös videók kevésbé felkapott tartalomtípusnak számítanak, hiszen pár éve szinte csak ilyen típusú videók voltak jelen az alkalmazásban. Az eredményekből sokat tanultam és valamennyire igazodni fogok a nézők igényeihez, azonban azt is fontosnak tartom, hogy megmaradjon a saját stílusom, olyan tartalmakat készítsek, amikkel 100%-ig azonosulni tudok" – összegez Jázmin a trendjelentés áttanulmányozása után.

A kutatásban részt vevők a zenés-táncos (72%), a viccek és humor (66%), valamint a trendek (57%) kategóriákat jelölték meg a számukra legkedvesebbeknek, ezekhez képest a mémvideók (32%), az "Életem" (26%), a trükkök és mutatványok (21%), az útmutatók (how to) (20%), az átverések (18%), valamint az egyéb témák (14%) jelentősen lemaradtak a dobogóról.

Megdöbbentő eredményt hozott a kutatás a TikTok algoritmusát tekintve, 88%-a válaszadóknak kizárólag vagy leginkább a For You / Neked szekcióban megjelenő tartalmakat nézi, és csupán 12%-uk figyeli gyakrabban a Following / Követés szekciót az alkalmazásban – ez is hatással lehet a tartalomkészítőkre, legalábbis a TikTokon két éve aktív Hernádi Bence szerint "az egyik legfontosabb dolog kreátorként, hogy a lehető legtöbbször kerüljünk For You oldalra. A jövőre nézve pedig úgy gondolom, tartalomgyártóként sokkal nagyobb figyelmet kell szentelni a TikToknak, mert több lehetőséget rejt, mint azt elsőre sokan gondolnák". A 315 ezer követővel rendelkező Bence azért is tartja fontosnak a kutatás létrejöttét, mert most már jobban átlátja, mi az az irány, amire leginkább pozitívan reagál majd a közönség.

Az online kérdőívet 2020. szeptember 7-18. között 10.053 fő töltötte ki. A kutatást a Ringier Axel Springer Magyarország médiavállalat oktatási programja, a Digital Media Campus kezdeményezte, a felmérés a Post For Rent ügynökség, Boroznaki Gergely tartalom- és social média marketing szakértő, valamint a Budapesti Corvinus Egyetem Kommunikáció és Szociológia Intézet kutatói, Bokor Tamás és Székely Levente szakértői közreműködésével készült.

A felmérés részleteit itt találod: https://www.ringieraxelspringer.hu/blog/press_room/addiktiv-kreativ-es-egyszeru-igy-koti-le-a-tiktok-a-legfiatalabbakat-akar-egesz-nap/

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Palvin Barbara olyan mesebeli helyen járt, ahova mi is azonnal regjegyet váltanánk

Palvin Barbara olyan mesebeli helyen járt, ahova mi is azonnal regjegyet váltanánk

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője