Mire figyelnek a TikTok-sztárok?
Néhány napja már nyilvánosan is elérhető a Ringier Axel Springer Magyarország által kezdeményezett TikTok-kutatásból készült trendjelentés, ami nem kerülte le a hazai tiktokerek figyelmét sem. Vajon milyen hatása lesz az eredményeknek a munkájukra?
Ezeket láttad már?
Több mint tízezren segítették válaszaikkal szeptemberben azt a kutatást, ami lehetőséget ad megérteni, mi is történik most a legnépszerűbb közösségimédia-alkalmazáson, a TikTokon. A válaszokból kiderült, hogy a fiatal többség naponta figyeli, milyen új videók jelennek meg, és sokan érzik úgy, hogy ha elkezdik nézni az eléjük kerülő videókat, akkor nem tudják abbahagyni a tiktokozást.
Hollósi Jázmin – akinek több mint 700 ezer követője van a TikTokon – a saját követőtáborában azt látja, hogy inkább a 18 év alatti fiatalok érdeklődnek a munkái iránt, a kutatás szintén ezt erősíti, a több mint tízezer válaszadónak 63-%-a 18 éves vagy annál fiatalabb. A tiktokereknek az is nagyon fontos, hogy a TikTok-univerzumon belül olyan tartalmakkal szórakoztassák a rajongóikat, amiket szívesen megnéznek, éppen ezért tartják hasznosnak, hogy a trendjelentésnek köszönhetően erről is van egy érvényes képük. "Az eredmény alapján megtudhatom, hogy milyen tartalmakat kellene gyártanom ahhoz, hogy több embert érjek el. Az első helyen a zenés-táncos videók állnak, aminek azért örülök, mert én is sok ilyen tartalmat posztolok. Az azonban meglepett, hogy a trükkös videók kevésbé felkapott tartalomtípusnak számítanak, hiszen pár éve szinte csak ilyen típusú videók voltak jelen az alkalmazásban. Az eredményekből sokat tanultam és valamennyire igazodni fogok a nézők igényeihez, azonban azt is fontosnak tartom, hogy megmaradjon a saját stílusom, olyan tartalmakat készítsek, amikkel 100%-ig azonosulni tudok" – összegez Jázmin a trendjelentés áttanulmányozása után.
A kutatásban részt vevők a zenés-táncos (72%), a viccek és humor (66%), valamint a trendek (57%) kategóriákat jelölték meg a számukra legkedvesebbeknek, ezekhez képest a mémvideók (32%), az "Életem" (26%), a trükkök és mutatványok (21%), az útmutatók (how to) (20%), az átverések (18%), valamint az egyéb témák (14%) jelentősen lemaradtak a dobogóról.
Megdöbbentő eredményt hozott a kutatás a TikTok algoritmusát tekintve, 88%-a válaszadóknak kizárólag vagy leginkább a For You / Neked szekcióban megjelenő tartalmakat nézi, és csupán 12%-uk figyeli gyakrabban a Following / Követés szekciót az alkalmazásban – ez is hatással lehet a tartalomkészítőkre, legalábbis a TikTokon két éve aktív Hernádi Bence szerint "az egyik legfontosabb dolog kreátorként, hogy a lehető legtöbbször kerüljünk For You oldalra. A jövőre nézve pedig úgy gondolom, tartalomgyártóként sokkal nagyobb figyelmet kell szentelni a TikToknak, mert több lehetőséget rejt, mint azt elsőre sokan gondolnák". A 315 ezer követővel rendelkező Bence azért is tartja fontosnak a kutatás létrejöttét, mert most már jobban átlátja, mi az az irány, amire leginkább pozitívan reagál majd a közönség.
Az online kérdőívet 2020. szeptember 7-18. között 10.053 fő töltötte ki. A kutatást a Ringier Axel Springer Magyarország médiavállalat oktatási programja, a Digital Media Campus kezdeményezte, a felmérés a Post For Rent ügynökség, Boroznaki Gergely tartalom- és social média marketing szakértő, valamint a Budapesti Corvinus Egyetem Kommunikáció és Szociológia Intézet kutatói, Bokor Tamás és Székely Levente szakértői közreműködésével készült.
A felmérés részleteit itt találod: https://www.ringieraxelspringer.hu/blog/press_room/addiktiv-kreativ-es-egyszeru-igy-koti-le-a-tiktok-a-legfiatalabbakat-akar-egesz-nap/