Szúr az oldalad futás közben? Ne állj meg, hanem próbáld ki ezeket a trükköket

2019.augusztus.20.

Mindannyian ismerjük az érzést, amikor végre rávesszük magunkat, hogy elmenjünk futni, de pár perc után erős szúró fájdalmat érzünk a hasunk környékén. Ez bizony nem túl kellemes érzés, de szerencsére van néhány trükk, hogy megszüntesd ezt, és folytathasd tovább a futást:

Szúr az oldalad futás közben? Ne állj meg, hanem próbáld ki ezeket a trükköket
Fotó: Shutterstock

1. Lélegezz lassabban!

Szívd be a levegőt, és koncentrálj inkább a hosszú kilégzésre. Ez csökkenti a összehúzódás mértékét, és segíti a légzés szabályozását.

2. Orron be - szájon ki

Fotó: giphy

A futás során is érdemesebb lenne az orron keresztül beszívni, majd a szájon át kifújni a levegőt, azonban ha szúrást érzel az oldaladban, mindenképpen kövesd ezt a stratégiát - ezáltal a görcs eltűnik majd. Ha ezt a praktikát már a futás elejétől kezdve alkalmazod, csökkented a görcs kialakulásának esélyét.

3. Hozd összhangba a légzést a futási ütemeddel

Fotó: giphy

Ha a görcs a jobb oldalon keletkezik, akkor minden lépésnél, amikor a jobb lábaddal lépsz előre, fújd ki a levegőt - a bal lábnál pedig szívd be.

Így hidratálj futás közben!

Így hidratálj futás közben!

4. Sétáld ki magadból

Fontos, hogy nem kell megállnod. Ha kialakul a görcs, inkább csak lassíts le, és sétálj addig, amíg el nem múlik a fájdalom.

5. Nyújts

Fotó: giphy

Séta közben emeld a fejed fölé mind a két kezed. Ami nagyon fontos, hogy eközben is figyelj a lélegzésre.

Ez is érdekelhet

„Amikor levette a ruháit, kicsit megijedtem” - Ilyen a szex egy jóval idősebb férfival

„Amikor levette a ruháit, kicsit megijedtem” - Ilyen a szex egy jóval idősebb férfival

Tedd & Ne tedd

Katalin hercegné újrahasznosított kabátban kezdi új életét

Katalin hercegné újrahasznosított kabátban kezdi új életét

Monitor

Marilyn Monroe ritkán látott utolsó fotói

Marilyn Monroe ritkán látott utolsó fotói