Influenszerek, akik miatt újra élvezhető felület lett az Instagram

2020.november.19.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

2010-ben jelent meg a képmegosztó applikáció, azóta sok víz lefolyt a Dunán, és valljuk be mi is, akik nap mint nap használjuk az Instát, jobb napokat is megéltünk. Gondolok itt például az algoritmusra. Nézzük csak meg, mi volt a trend a bloggerek körében 10 évvel ezelőtt, amikor még nem létezett az "influenszer" fogalma sem.

A divat bloggereknél a "streetstyle" hódított, egyszerű, telefonos képek, rádobott IG filterekkel. Ahogy a bloggerek követőinek száma elkezdett nőni, úgy jött a beruházás egy komolyabb fotómasinába, vagy ha éppen nem abba, akkor egy jó fotósba invesztáltak, esetleg egy feltörekvő fényképésszel kollaboráltak. Egyszerű appokkal kicsit retusáltunk, amit követett a VSCO filter. Imádtam ezt az időszakot, pedig eközben eluralkodott a giccs, valamint a sok (mű)tartalom. Ekkor magam is jó pár utazóblogger, valamint orosz cicababa tökéletes és hibátlan életét követtem, a napi kötelező, tökéletes és hibátlan bikinis posztokkal. Aztán amikor már azt hittük, ezt nem lehet fokozni, jött a PS Lighroom preset-ek által agyon-filterezett képek áradata, ami - valljuk be! - sokaknál még ma is tart.

Emlékszünk még a régi időkből a kötelező témákra?
Gyönyörű, színes acaibowl reggeli, naplementés fotók szívet formáló kezekkel az égben, ágyban, medence partján a virsli lábak - ezt jómagam is szerettem, mint téma – Starbucks-os pohár, autóülésen egy jó nagy csokor rózsa egy dizájnertáska mellett. Külföldi bloggerek körében a színesre festett vagy graffiti fal előtti outfit fotók - ha az Angyalszárnyas fal nem volt meg neked, akkor közlöm: nekem igen, az is.

Mára túlhaladtunk, felülkerekedtünk a fentieken. Leginkább az Y generáció, a huszonéves fiatalok diktálnak. Jöjjön pár személyes kedvenceim: @laurencrowe88, @Brit-harvey, @barbarakristoffersen, @Matildadjerf, @dananozime, @kahleanicolee.

A témával kapcsolatban néhányukkal interjú is készítettem!

Kahlea Nicole
Nem csak mint influenszer, hanem mint coach is dolgozik és mikróinfluenszereket segít. Elmondta, hogy az elmúlt négy évben fotóssal készíttetett az Instagramra tartalmakat, mert úgy gondolta, hogy ebben a szakmában majd csak így veszik komolyan. Aztán egy évvel ezelőtt belátta, elérkezett az idő egy erős váltásra: eljött a "real time" fotók ideje. Ez arra ösztönzte, hogy beszerezzen egy tripod-ot, és ezután saját maga készítse el a képeket, (lásd lenti fotó) kevesebb szerkesztéssel, természetesebb megjelenéssel.
"Többé nem volt rajtam nyomás, hogy a tökéletes pillanatot elkapjam. Üdítő váltás volt, hogy én is ebbe irányába haladjak a tartalomgyártásban." – írta és vallja.

Lauren Crowe
Angol styleblogger, kizárólag telefonnal készült képeket posztol. Kérdésemre, a tükrös szelfikkel kapcsolatban vallja, hogy ezek főleg most a karantén alatt váltak igazán népszerűvé, hisz mindenki otthon volt a négy fal között, és csak így tudja megoldani a fotózást.

"Ezeket a fotókat jobban értékelik a követők, és szeretik az ˝in the moment˝ képeket."

Lauren imádja ezt a trendet, és a felhasználók igenis követelik a valódi, természetes tartalmakat, és ennek ez is a része.

"Az egész egy szép Instagram feed elkészítéséről szól. Elmúltak azok az idők, amikor kötelező volt egy elképesztő helyszínen készíteni a képeket. Az emberek újra értékelik a művészi fotókat, ami nagyszerű!"

Dana
A Chicago-i content creator professzionális fotósokkal dolgozó bloggerekkel, és őket tökéletes outfitben megörökítő fotósokat követve nőtt fel. Ő így vélekedik:
"Ezek ellenére én szeretem azt, amit a fiatal bloggerek csinálnak: Egy gyors, tükrös fotó, a divatos szettedben. Sokkal valódibb, szórakoztatóbb"

Szerencsére egyre több cég is ezt a fajta, természetességre törekvő trendet preferálja. Az egyik legnagyobb márka, az Urban Outfitters - 9.3 millió követővel - is ilyen fotókat posztol az oldalán. Mi több! Már profi modellek, fotós stábok helyett a webshopjukon is ezeket a candid fotókat találjuk. Őket és jópár brandet követve - szerencsére - ugyanezen trendet látom magam is. Sok márka influenszert kér fel tartalomgyártásra.

A márkák számára ez meglehetősen költséghatékony marketing: az adott lány/pasi elkészíti a képeket. Nem kell posztolniuk a saját platformjaikon, egy feladattal kevesebb. Innentől ők generálják a tartalmat (content creators): Fotósok és a modellek egyben.

Ezek a tizen és huszonéves bloggerek, akik még a mai algoritmus mellett is tudják növelni a követők számát. Egy-két év alatt párszázezres követőtáborra tesznek szert. Némelyek akár tízezer követővel is növekednek havonta! Köszönhetik ezt a több milliós rajongótáborral rendelkező márkáknak és divat accountoknak, akik nap mint nap megosztják a megjelenéseiket.
Az USA-ban és az EU nyugati részeiben kezd visszaállni a természetesség témája. Mondhatni, meguntuk és belefáradtunk a sok giccses képbe, a közösségnek már elege van az erőltetett, pozőr - "itt is jártam" - utazóbloggerekből, filterekből, a kamuvá retusált képekből, amik szakmányban készülnek.
Te hogy gondolod? Szerinted merre halad mostanság az insta-fotók trendje?
Szöveg: Rebecca Lee: @shoppingiscardio


Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Bruce Willis felesége és lánya szívfacsaró módon tiszteleg a színész előtt

Bruce Willis felesége és lánya szívfacsaró módon tiszteleg a színész előtt

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője