Trunk Tomi előadását is megnézheted Grazban a Fifteen Seconds Fesztiválon

2022.június.3.

Trunk Tamás neve ha valahol feltűnik, legalább öt, egymástól teljesen különböző titulus jelenik meg, ráadásul mindben kifejezetten sikeres, és jól látszik, hogy rengeteg munkát fektet bele.

 Trunk Tamás a Z-generáció specialistája Fotó: Zalando
Trunk Tamás a Z-generáció specialistája Fotó: Zalando

Könyvet, sőt könyveket ír, dalai jelennek meg, a síválogatott tagja, sikeres Youtuber, kommunikációs tanácsadó, sőt újgenerációs márkaszakértő, és még csak 18 éves. A témában előadásokat is tart, legközelebb például Grazban a június 9-e és 10-e között megrendezésre kerülő Fifteen Seconds Fesztiválon, ahol a fókuszban a kreativitás és innováció áll, és ahol a jövőt formáló témákban adnak elő a világ minden pontjáról érkező szakemberek. A fesztivál előtt beszélgettünk Trunk Tamással a Z-generációról, arról, hogyan lesz valakiből a korosztálya szakértője, és hogyan tud hidat képezni a generációk között.

Trunk Tomi
Fotó: Courtesy of Fifteen Seconds Festival

Az osztrák Trend gazdasági magazin összeállított egy harmincas listát olyan fiatalokról, akikre érdemes odafigyelni, és ezen a listán te is szerepelsz. Mit szólsz hozzá?

Ez az Ausztria jövőbeli vezetői lista, amire harminc évnél fiatalabbak kerültek, és hatalmas megtiszteltetés, hogy köztük vagyok. Olyan emberek vannak rajta, mint például Dietrich Mateschitz, a Red Bull alapítójának a fia, aki a milliárdos vállalkozásnak az örököse, vagyis ez egy tényleg elképesztő nagy presztízzsel bíró, gazdasági fókuszú lista. Ausztriában most igazán szem előtt vagyok, nagyon sok izgalmas együttműködésem van. Ilyen a Fifteen Seconds Fesztivál is, de ilyen a hosszú távú együttműködés az osztrák Campaigning Bureau-val, ami a német nyelvterület egyik vezető kommunikációs ügynöksége. Ők csinálták Sebastian Kurz, volt osztrák kancellár győztes kampányát, de épp most a német CDU-párt Mecklenburg-Vorpommern tartományi győztes kampányát. Nagy megtiszteltetés, hogy egy ilyen elismert ügynökség csapatának tagja lehetek Z-generációs szakértőként, és olyan ügyfelekkel dolgozhatok együtt, mint Stájerország vagy éppen a katonaság.

Milyen területen tudnád magad vezetőnek elképzelni? Gazdasági, kreatív vagy akár politikai vonal is szóba jöhetne?

Részben politikai irányban tervezem a továbbtanulást, politikai, filozófia, gazdasági kurzusban gondolkodom, ettől függetlenül sok-sok szerepben el tudom képzelni magam, akár kreatív, akár gazdasági vonalon is. Szerintem ezek nem zárják ki egymást, és nagyon sok izgalmas lehetőség van ebben. Ez majd még kialakul, de jelenleg a politika, filozófia és gazdaság az az út, amire elsősorban lépni szeretnék. Mindenképp olyan helyen külföldön, ami lehetővé teszi a profi alpesi síelői karrierem további építését.

Fotó: Courtesy of Fifteen Seconds Festival

Hogyan lesz valakiből a generációja szószólója, mi az, ami miatt a te véleményed és gondolataid keresik nagy márkák, ha a korosztályodat szeretnék megcélozni?

Nem vagyok két lábon járó fókuszcsoport, és egy generációt sem lehet sztereotipizálni vagy kategorizálni, mégis nagyon sok fontos és releváns betekintést tudok nyújtani az életükbe, ami túlmutat azon, hogy én is egy Z-generációs fiatal vagyok. Nem azért vagyok szakértő, mert sok követőm van vagy mert cipőket gyűjtök, hanem mert évek óta minden évben nyáron heteket töltök Oxfordban üzleti, gazdasági, politikai és vezetői kurzusokon, nemzetközi konferenciákra járok, ahol nem csak előadok, hanem figyelek is, és régóta építem azt a szakértelmet és tudást, ami miatt több vagyok annál, mint egy cuki kissrác. Jelenleg pedig a Pécsi Tudományegyetem Közgazdasági karával dolgozom együtt Magyarország első Z generációs szcénakutatásán.

Ha gonosz szeretnék lenni, akkor te vagy az, aki le tudja fordítani az öregek számára a fiatalokat?

Valamilyen szinten igen, mindenképpen hidat szeretnék képezni. Én nem úgy definiálnám ezt, hogy az öregeknek fordítok, inkább emögött az van, hogy szakszerűen fogalmazom meg a tapasztalataimmal és a világlátottságommal azt, ami történik ebben a generációban.

Az előadásod témája, hogy hogyan lehet megszólítani a fiatalokat, ami valószínűleg minden márka nagy kérdése. Hogyan?

Sok éve kezdtem beszélni erről a témáról, és most már jóval összetettebb ez a kérdés, mint hogy hogyan jusson el egy márka a fiatalokhoz. Az előadásomban arról fogok beszélni, hogy legyen egy szakmai vezetőnek mersze elengedni a kontrollt és az irányítást egy márka felett. Itt már nem csak a megszólításról lesz szó, hanem az új generációs márkaépítésről, a jövő kérdéseiről, kihívásairól beszélek és társadalmi kérdéseket feszegetek az előadásomon.

Jó, hogy ezt mondtad, mert például a fenntarthatóság és a környezettudatosság is egy olyan téma, aminek mintha a ti generációtok adott volna igazi hangot, és tőletek kezdett el begyűrűzni más korcsoportokba is. Ezt ti is így látjátok?

Ez igazán érdekes, mert a zöld téma éveken keresztül egy kis peremszeglete volt a felnőttek politikájának. Az új generáció pedig ezt egy teljesen más irányból ragadta meg és tette naggyá azzal, hogy az emberek egy teljesen más, tulajdonképpen egyéni meghajtó erői szinten, saját „purpose”-e szerint tudtak kapcsolódni egy ilyen meghatározó társadalmi kérdéshez. Ami szintén érdekes, hogy nálunk nem csak a félelem a jövőtől, hanem sokkal inkább egy pozitív jövőképnek az építése volt a motivációnk mikor egy ilyen jellegű társadalmi kérdésről beszélünk, és teljesen újak a kapcsolódási pontok is.

Most már nem csak azért kapcsolódik valaki a zöld témához mert fél a következményektől hogy milyen világban fogunk élni, ha nem teszi, hanem mert egy teljesen más szemléletbe ment az egész át. Más az a kapcsolódási pont, mikor például egy olyan divatkollekciót lát valaki, aminek ez a tematikája, és úgy talál a témával érintkezési pontot. Persze a hype, a menőség az ego is ugyanilyen pont lehet a motiváció kérdésében, vagyis lehet, hogy valaki azért akarja megváltani a világot, mert ő akar az lenni, aki ezt elsőként megteszi, van aki azért most ez menő, van aki azért, mert a barátaival szereti ezeket az eseményeket. Az, hogy ki miért kapcsolódik sokkal individuálisabbá vált.

És milyen társadalmi témák foglalkoztatnak még titeket?

A társadalmi témák kérdése országról országra változik, más érdekli a fiatalokat Magyarországon és Ausztriában is. A Kintsugi című könyvemben van egy kutatásom a témáról, Magyarországon a generációk egymás közötti meg nem értéséből fakadó rossz hangulatot, a nemek közötti megkülönböztetést, a túlfogyasztást és a környezetszennyezést említették a legtöbben a Z generációs válaszadók.

Minden országnak megvannak a társadalmi kihívásai, és vannak persze olyan témák, amelyek mindenhol előjönnek.

Ha szétnézünk a Fifteen Seconds tematikái között, ott is látható, hogy az identitások kérdése mellett olyan témákkal foglalkoznak, ami a jövőnket formálja. Ilyen a vegán életmód, a körkörös gazdaság, az okosvárosok, vagy a web3, ami egyre inkább foglalkoztatja ez a generációt.

Ha már fesztiválok, szokott arra is időd lenni, hogy nyári fesztiválokra is eljárj?

Megmondom őszintén, nekem a Fifteen Seconds a Szigetem. Számomra ez a kikapcsolódás és a feltöltődés, hogy ilyen gondolatokat tudjak begyűjteni, ilyen emberekkel tudjak érintkezni, olyan kapcsolatokat tudjak építeni, amik nekem nagyon sokat adnak, és táplálják nem csak az elmém, hanem a lelkem is. Az inspiráció csere világra nyitott emberekkel az igazi kikapcsolódás.

Szerző: Juhász Edina

Ez is érdekelhet

Imádjuk Katalin hercegné és Vilmos herceg titkos beceneveit

Imádjuk Katalin hercegné és Vilmos herceg titkos beceneveit

Sztárhírek

Itt a bizonyíték, milyen fantasztikus édesanya volt Diana hercegnő

Itt a bizonyíték, milyen fantasztikus édesanya volt Diana hercegnő

Monitor

12 könyv Reese Witherspoon ajánlásával, amit magyarul is elolvashatsz

12 könyv Reese Witherspoon ajánlásával, amit magyarul is elolvashatsz