Hihetetlen, de már 20 éves a Dove Valódi Szépség kampány

2024. november 13.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Dove márka Valódi Szépség kampányával húsz évvel ezelőtt olyat villantott, amit előtte senki sem mert megtenni. Igazi nőket mutatott, különböző bőrszínekkel, különböző testalkattal, egy valami azonban közös volt bennük: sugárzott róluk a magabiztosság.

A Dove Valódi Szépség kampány 20 éve hódította meg a világot
A Dove Valódi Szépség kampány 20 éve hódította meg a világot
Fotó: Dove/GLAMOUR

Huszadik születésnapját ünnepli a Dove Valódi Szépség kampány, ami világszerte nők ezreinek adott önbizalmat. Húsz évvel ezelőttig a szépségkampányok főszereplői a tökéletes alakú, vékony modellek voltak, a márka úttörő lépésével azonban egyszer és mindenkorra megváltozott a szépségápolási kampányok narratívája.

A Dove azóta is elkötelezett amellett, hogy a szépséget az önbizalom forrásává tegye a tökéletességre való törekvés okozta szorongás helyett és hisz abban, hogy minden nő megtalálhatja magában a valódi szépséget.

Kiállítás az Erzsébet téren

A Dove márka kiállítással mutatja be a szépségábrázolás jelenlegi helyzetét, a kiállítás alapja pedig egy portréfotózás volt az Árkád bevásárlóközpontban, melyen magyar nők Valódi Szépségét örökítették meg. A gyönyörű fotók mellett tippeket is lehet olvasni olyan tinédzserektől és szülőktől, akik már pozitív testképpel rendelkeznek, megtalálták az önbizalmukat, egyúttal pedig felhívják a figyelmet a közösségi média veszélyeire is.

Így nézett ki Palvin Barbara, amikor életében először sétált végig a vörös szőnyegen: már akkor is álomszép volt

Megdöbbentő adatok

Te gondoltad volna, hogy:

  • Ötből két nő inkább feladna egy évet az életéből, csak érje el a száméra ideálisnak tűnő szépségideált?
  • Kétszer annyi nő mondana le intellektuális képességeiről egy általa szebbnek ítélt külsőért cserébe?
  • Háromból egy nő nyomást érez az interneten látottak miatt, hogy valamilyen változást eszközöljön a külsején?

A Dove márka 2024-es The Real State of Beauty kutatásából kiderült adatok még ehhez hasonló, meghökkentő eredményeket mutatnak. Ebből is jól látszik, hogy a közösségi média és az internet világa mennyire torzítja a nők énképét, nehezen visszafordítható károkat okozva a nők és a fiatal lányok önértékelésében, a Dove pedig éppen ezt a narratívát igyekszik megváltoztatni.

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Hercegné lehetett volna Claudia Schiffer, de inkább az igaz szerelmet választotta

glamour plusz ikon Hercegné lehetett volna Claudia Schiffer, de inkább az igaz szerelmet választotta

Fogyás után beesettnek látod az arcod? Íme a volumen-visszaadó újdonság tű és szike nélkül (x)

Fogyás után beesettnek látod az arcod? Íme a volumen-visszaadó újdonság tű és szike nélkül (x)

Zárd az évet stílusosan – inspiráló kollekcióval vár a CCC (x)

Zárd az évet stílusosan – inspiráló kollekcióval vár a CCC (x)

A fa alá és magadnak: az élmény, ami minden pillanatot ragyogóvá tesz (x)

A fa alá és magadnak: az élmény, ami minden pillanatot ragyogóvá tesz (x)

5 felejthetetlen randiprogram hűvösebb napokra (x)

5 felejthetetlen randiprogram hűvösebb napokra (x)