Eltűnnek az egyszer használatos műanyag zacskók a DM-ből

2019. január 16.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Az egyszer használatos műanyag táskák utolsó darabjait is száműzi boltjaiból a DM 2019. januártól. Az üzletekben egyéb alternatívákat kínálnak a vásárlóknak, s arra buzdítják őket, hogy minden vásárláskor vigyék magukkal saját bevásárlótáskáikat.

Eltűnnek az egyszer használatos műanyag zacskók a DM-ből
Fotó: DM

A műanyag bevásárlótáskák a figyelem középpontjába kerültek az utóbbi években, a tengerekben úszó szeméthegyek képei bejárták a világot. A műanyag zacskók visszaszorításának terén a DM már eddig is több fontos lépést tett: az ingyenes szatyrokat két lépésben megszüntette, 2011-ben a nagyméretű, tavaly a kisméretű ingyenes táskái is eltűntek, 2019 januárjától pedig nem lesznek elérhetők az üzletekben a megvásárolható műanyag egyszer használatos táskák sem. A DM alternatívaként papírtáskát ajánl a vásárlóknak, amelynek árát januártól csökkentik, illetve többször használatos pamuttáskát és nagy teherbírású permanent táskákat kínálnak. A pamuttáskákra való áttérést ösztönzi a drogéria azzal is, hogy az elhasználódott darabokat szimbolikus 1 forintért újra cserélik a boltokban.

Fotó: DM

A papírtáskába kialakításának köszönhetően könnyű belepakolni és rendkívül
strapabíró. Újrahasznosított papírból készül, előállítása környezetkímélő, s mivel komposztálható, bio hulladék gyűjtésére is alkalmas. Később a táska ismét visszakerülhet az újra asznosítási körforgásba. A nagy teherbírású permanent táska 80 százalékban újrahasznosított műanyagból áll, 100 százalékban újra visszavezethető az újrahasznosítás folyamatába. Két méretben kapható és a DM márkáihoz illő, trendi dizájnelemek díszítik.

VÉGRE: Papírzacskóra vált a H&M

VÉGRE: Papírzacskóra vált a H&M

A DM gazdasági közösségként kiemelt területként kezeli a környezettudatosságot, döntési folyamataiban fontos szerepe van a fenntarthatóságnak, és a tudatos vásárlói magatartás segítésének. Ez a vevők számára leginkább a választékon keresztül érzékelhető: bio és környezetbarát termékek széles választékát kínálja a drogéria, évek óta foglalkoznak a termékek csomagolásának optimalizálásával. Papírcsomagolásainak nagy részét újrahasznosított vagy FSC minősítésűre cserélte a vállalat, a termékeken zöld lóhere szimbólum segít tájékozódni a vásárlóknak a termék jellemzőiről. Új receptúrák segítségével sikerült elérni, hogy a saját márkás termékek ma már szinte egyáltalán nem tartalmaznak nem feloldható mikrorészecskéket ("mikroműanyagot").

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Mozart nem csak zenében volt lázadó, a szerelemben is átlépett minden határt

glamour plusz ikon Mozart nem csak zenében volt lázadó, a szerelemben is átlépett minden határt

Ennyire könnyű még sosem volt a rend: megérkezett a tisztaság új korszakának sztárja (x)

Ennyire könnyű még sosem volt a rend: megérkezett a tisztaság új korszakának sztárja (x)

Kipróbáltuk a BaByliss Air Wand hajformázót, az eredmény pedig még minket is meglepett  (x)

Kipróbáltuk a BaByliss Air Wand hajformázót, az eredmény pedig még minket is meglepett (x)

Nem nézed, hanem átéled: ezzel az előadással egy másik világba lépsz be (x)

Nem nézed, hanem átéled: ezzel az előadással egy másik világba lépsz be (x)

Zárd az évet stílusosan – inspiráló kollekcióval vár a CCC (x)

Zárd az évet stílusosan – inspiráló kollekcióval vár a CCC (x)