Le a sztereoptípiákkal, mutasd meg magad! Több nő néz ki úgy, mint én

2019. május 17.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A divat- és a szépségipar már sokat változtatott azon, hogy a nőket sokkal autentikusabban, őszintébben és sokszínűbben mutassa be – azonban még mindig nem tettünk eleget.

A nők 70%-a érzi úgy, hogy nincs reprezentálva azokon a fotókon, amelyeket nap, mint nap lát.* A legtöbben ismerjük azt a mondást, hogy "nem válhatsz azzá, akit/amit nem láttál még soha", mégis, a körülöttünk levő képek olyan szépségideálokat mutatnak be, amelyek nem realisztikusak, és csak egy töredékét mutatják be a szépségünknek, annak, akik vagyunk, akik lehetnénk, és amit elérhetnénk. A nők életét minden nap ezek a hatások, sztereotípiák és kirekesztő nézetek limitálják a kisebb és a nagyobb, fontosabb kérdésekben, helyzetekben is. Mindez hatással van az egészségünkre, a kapcsolatainkra és a lehetőségeinkre.

A szépség- és a divatipar nagyrészt sztereotípiákra és kirekesztő ábrázolásmódokra épül már a kezdetektől fogva – ha pedig a probléma része vagyunk, akkor a megoldásnak is a részeseivé kell válnunk mindnyájunknak.

A Dove pontosan ezért működött együtt a Getty Images kép-adatbázissal és a Girlgaze-el, egy női fotósokat egyesítő kreatív szervezettel. Közösen hozták létre a #ShowUs (#Mutasdmeg) projektet, mely a világ legnagyobb olyan stockfotó gyűjteménye lett, amelyet nők készítettek, és amely arra hivatott, hogy lerombolja a szépségideálokat és sztereotípiákat azzal, hogy őszintén úgy mutat meg minket, ahogy vagyunk, nem pedig úgy, amilyennek mások szerint lennünk kéne.



A kollekció több mint 5000 nőket ábrázoló fotót tartalmaz a világ 39 országából, és ez még csak a kezdet. Nincsenek digitális trükkök, a valóság elferdítése, csak tagadás nélküli, mindenkit elfogadó valódi szépség. Minden egyes képet a női fotósok globális közössége, a Girlgaze fotósai készítettek. Ráadásul egyedülálló módon és a világon először a képeken szereplő nők definiálták a fotójukhoz csatolt keresőcímkéket, tageket, hogy ezáltal ők határozhassák meg azt, hogy hogyan szeretnék magukat láttatni, milyen keresőszavakra jelenjen meg a portréjuk. De ennél még többről van szó. Minden ilyen letöltött kép a női fotósokat támogatja, valamint tovább segít abban is, hogy a fotókollekció tovább bővüljön, így pedig minden média- és hirdetőfelület egyre inkább reflektálni tudjon és figyeljen a nők autentikus megjelenítésére.

Mindannyiunk feladata, hogy kibővítsük azt a vizuális nyelvet, ahogy ábrázolnak bennünket, ezért a Dove magyar csapata is bekapcsolódott a projektbe. 3 gyönyörű magyar nőről készített képeket Szombat Éva, aki a Girlgaze fotósait képviselte – Markó Barbara sikeres cégtulajdonos mellett feltűnik Szegedi Kata, aki elismert divattervezőként dolgozik és a vitiligo nagykövet Széles Adrienn is.

Mutassuk meg a világnak, hogy milyen a mindenkit elfogadó szépség, hogy együtt meg tudjuk mutatni azt is, hogy minden lehetséges.

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Hercegné lehetett volna Claudia Schiffer, de inkább az igaz szerelmet választotta

glamour plusz ikon Hercegné lehetett volna Claudia Schiffer, de inkább az igaz szerelmet választotta

Fogyás után beesettnek látod az arcod? Íme a volumen-visszaadó újdonság tű és szike nélkül (x)

Fogyás után beesettnek látod az arcod? Íme a volumen-visszaadó újdonság tű és szike nélkül (x)

5 felejthetetlen randiprogram hűvösebb napokra (x)

5 felejthetetlen randiprogram hűvösebb napokra (x)

Stílus, ami körbeér: gyerekkorunk hangulata a New Balance Kids kollekciójában (x)

Stílus, ami körbeér: gyerekkorunk hangulata a New Balance Kids kollekciójában (x)

Így tudsz nyerni a karácsonyi szelfiddel! (x)

Így tudsz nyerni a karácsonyi szelfiddel! (x)