Pornográfia és narancsbőr: betiltották, de ünneplik a Lush meztelenkedős kampányát

2015. október 12.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Nehéz eldönteni, hogy jót, vagy rosszat tesz-e egy márkának, ha betiltják a kampányukat.

Rövid távon mindenképpen előnyös, hiszen mégiscsak hírértékkel bír, ha egy márka hirdetése tiltólistára kerül. A negatív reklám is reklám-alapra persze nem biztos, hogy célszerű egy egész vállalkozást felépíteni. Az éppen végóráit élő American Apparel márka esete erre elég meggyőző bizonyíték. A környezetbarát, kézzel készített kozemtikumok egyik legismertebbje, és a nálunk is igen népszerű Lush most nagyon belenyúlt a méhkasba. Készítettek egy igencsak megosztó hirdetést, amit a világ egyik része ünnepel, a másik hevesen támad, sőt a reklámfelügyelet már be is tiltotta.

A ´Go Naked´ kampányban a Lush meztelen alkalmazottjai láthatók meztelenül. A cég filozófiájából következően nem bíbelődtek sem a Photoshoppal, sem pedig azzal, hogy a reklámszakma igényeinek megfelelő alkatú lányokat keressenek a hirdetéshez. A világ egyik fele azzal támadja a márkát, hogy pusztán a hatás kedvéért választottak kizárólag telt, narancsbőrös lányokat a kampányba, hogy ezzel is sokkolják a közvéleményt. Persze, ennél jóval agresszívebb hangnemben nyilvánulnak meg a modellekről és magáról a reklámról is. A másik oldal pedig azt ünnepli, hogy a Lush felvállalta, hogy a női test a való életben cseppet sem olyan, mint ahogy azt a divatvilág láttatni szeretné. Ráadásul erőt adnak a teltebb nőknek ahhoz, hogy merjék vállalni magukat.

A reklám betiltását a felügyeleti szervek meglepő módon pornográfia vádjával indokolták. Elég érdekes meglátás, de úgy tűnik, hogy amennyiben egy meztelen nő megérinti a másikat, az csak szexuális utalásként értelemezhető szerintük. A fellebezés után is tartották magukat az indokláshoz, mert szerintük a háttal álló meztelen nők, akik ráadásul megérintik egymást veszélyt jelenthetnek a gyerekekre. Elég bárgyú indoklás, az biztos. Mint ahogy az is, hogy a reklám kapcsán sok dologról szó esik, de arról a legkevesebb, hogy a Lush valójában arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy a csomagolásmentes termékek mennyivel környezetbarátabbak.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Vilmos herceg megmutatta, miért lesz egy nap tökéletes király

Vilmos herceg megmutatta, miért lesz egy nap tökéletes király

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Te tudod, melyik nyári arcápolási rutin a legmegfelelőbb a bőrtípusodnak? - Mutatjuk! (x)

Te tudod, melyik nyári arcápolási rutin a legmegfelelőbb a bőrtípusodnak? - Mutatjuk! (x)

Ha ezt a terméket választod, nem kell többet a sötét karikák miatt aggódnod (x)

Ha ezt a terméket választod, nem kell többet a sötét karikák miatt aggódnod (x)

Egy isteni, frissítő illat, ami a fülledt nyári napokra is tökéletes (x)

Egy isteni, frissítő illat, ami a fülledt nyári napokra is tökéletes (x)

Tegyél jót a gyerekeknek egy ingyenes szavazattal: most 2,5 millió forintot kaphatnak! (x)

Tegyél jót a gyerekeknek egy ingyenes szavazattal: most 2,5 millió forintot kaphatnak! (x)