Pornográfia és narancsbőr: betiltották, de ünneplik a Lush meztelenkedős kampányát

2015.október.12.

Nehéz eldönteni, hogy jót, vagy rosszat tesz-e egy márkának, ha betiltják a kampányukat.

Rövid távon mindenképpen előnyös, hiszen mégiscsak hírértékkel bír, ha egy márka hirdetése tiltólistára kerül. A negatív reklám is reklám-alapra persze nem biztos, hogy célszerű egy egész vállalkozást felépíteni. Az éppen végóráit élő American Apparel márka esete erre elég meggyőző bizonyíték. A környezetbarát, kézzel készített kozemtikumok egyik legismertebbje, és a nálunk is igen népszerű Lush most nagyon belenyúlt a méhkasba. Készítettek egy igencsak megosztó hirdetést, amit a világ egyik része ünnepel, a másik hevesen támad, sőt a reklámfelügyelet már be is tiltotta.

A ´Go Naked´ kampányban a Lush meztelen alkalmazottjai láthatók meztelenül. A cég filozófiájából következően nem bíbelődtek sem a Photoshoppal, sem pedig azzal, hogy a reklámszakma igényeinek megfelelő alkatú lányokat keressenek a hirdetéshez. A világ egyik fele azzal támadja a márkát, hogy pusztán a hatás kedvéért választottak kizárólag telt, narancsbőrös lányokat a kampányba, hogy ezzel is sokkolják a közvéleményt. Persze, ennél jóval agresszívebb hangnemben nyilvánulnak meg a modellekről és magáról a reklámról is. A másik oldal pedig azt ünnepli, hogy a Lush felvállalta, hogy a női test a való életben cseppet sem olyan, mint ahogy azt a divatvilág láttatni szeretné. Ráadásul erőt adnak a teltebb nőknek ahhoz, hogy merjék vállalni magukat.

A reklám betiltását a felügyeleti szervek meglepő módon pornográfia vádjával indokolták. Elég érdekes meglátás, de úgy tűnik, hogy amennyiben egy meztelen nő megérinti a másikat, az csak szexuális utalásként értelemezhető szerintük. A fellebezés után is tartották magukat az indokláshoz, mert szerintük a háttal álló meztelen nők, akik ráadásul megérintik egymást veszélyt jelenthetnek a gyerekekre. Elég bárgyú indoklás, az biztos. Mint ahogy az is, hogy a reklám kapcsán sok dologról szó esik, de arról a legkevesebb, hogy a Lush valójában arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy a csomagolásmentes termékek mennyivel környezetbarátabbak.

Ez is érdekelhet

Tényleg hétféle szerelem létezik?

Tényleg hétféle szerelem létezik?

Tedd & Ne tedd

Rihanna kristályos kismama szettje a legbrutálabb dolog, amit ma látni fogsz

Rihanna kristályos kismama szettje a legbrutálabb dolog, amit ma látni fogsz

Sztárhírek

Lady Szomjas a címlapon, Lakatos Levente új regénysorozatának első részével megjelent a júniusi GLAMOUR

Lady Szomjas a címlapon, Lakatos Levente új regénysorozatának első részével megjelent a júniusi GLAMOUR