12 évesen vette élete első YSL rúzsát, ma ő a márka sminknagykövete - Sam Visser felemelkedése
Sam Visser új szerepében az YSL Beauty globális nagykövete lett, amely hatalmas elismerést és lehetőséget jelent számára. A fiatal sminkes már korán kötődött a márkához, most pedig nagy álma vált valóra, hogy annak képviselőjeként bemutathatja a saját kreatív megközelítését a szépség és divat világában. Exkluzív interjúban mesélt a GLAMOUR-nak az új szerepről.
Ezeket láttad már?
Sam Visser, a tehetséges sminkes hatalmas mérföldkőhöz érkezett karrierjében, amikor az YSL Beauty új nemzetközi sminknagykövetévé nevezték ki. Az YSL értékei és öröksége mindig is inspirálták őt, és nagy megtiszteltetés számára, hogy egy olyan ikonikus márkával dolgozhat együtt, amely a divat és szépségápolás világának egyik vezetője. A márka bátorsága, merészsége és innovációja tökéletesen illeszkedik Sam művészi látásmódjához és stílusához, aki exkluzív interjúban árult el részleteket az együttműködésről.
Nemrég neveztek ki az YSL globális sminknagykövetének. Mit jelent számodra ez személyesen? És mit jelent neked az YSL, a márkán túl?
Számomra az YSL az álommárka, amellyel mindig is szerettem volna együtt dolgozni, hatalmas megtiszteltetés ez számomra. A márka értékei és öröksége – a hosszú múltra visszatekintő hagyományok – mellett állni igazán különleges érzés, nemcsak a divat, hanem a szépségápolás területén is. A magabiztosság, erő, merészség, önkifejezés és innováció értékei számomra is nagyon fontosak és hálás vagyok, hogy része lehetek egy olyan divatháznak, amelyet ennyire szeretek.
Korábban úgy fogalmaztál, hogy ez igazán sorsszerű számodra, hiszen 12 évesen vettél édesanyádnak egy YSL rúzst, most pedig a márka élén állsz. Hogyan formálta ez az utazás a stílusodat, és mi volt a fordulópont a karrieredben, amikor minden megváltozott?
A rúzs megvásárlása meghatározó pillanat volt számomra, sokáig gyűjtögettem, hogy valami szépet vehessek anyukámnak. Az ikonikus YSL csomagolás nagyon inspirált engem, így elkezdtem gyűjteni az YSL sminktermékeket, és ezekkel gyakoroltam, amikor elkezdtem sminkelni. Elhagytam a középiskolát, hogy teljes állásban sminkeléssel foglalkozhassak, a szüleim támogattak ebben, amit még mindig csodálok. 19 évesen New Yorkba költöztem és ott minden kinyílt: a divat, a szépség világa, lehetőségem lett kísérletezni, fejlődni, szárnyalni.
A leggyakoribb hiba, amit majdnem mindenki elkövet az arcápolási rutinban, pedig nagy károkat okozhat
Az YSL egy nagyon karakteres márka, bátor, couture, vagány. Hogyan ötvözöd a saját stílusod az YSL ikonikus világával, és hogyan definiálod a szépséget?
A smink számomra olyan, mint a zene remixelése, a trendek és az örök klasszikusok kombinálása. Az YSL-al a márka ikonikus örökségét ötvözöm friss, aktuális hatásokkal, régi stílusokat hozok vissza, de újragondolva. Ez az összhang számomra egy igazi közös alkotás az YSL-al.
Bemutattál három signature lookot az YSL-al. Mesélnél az egyik inspirációjáról, ami különösen közel áll hozzád? És melyik termék most a nagy kedvenced?
A Couture look a kedvencem, erőteljes szemek, határozott ajkak, egy valódi statement, kell hozzá önbizalom, hogy valaki bátran viselje. Mindig azt mondom: viseld a sminket, ne az viseljen téged. Most a kedvenc termékem a Love Shine Candy Glaze, áttetsző árnyalatban, szuper sokoldalú: szemre, arcra, szájra is használom. Imádom az olyan multifunkciós termékeket, amik gyorsan látványos eredményt adnak.
Az inkluzivitás, úgy tűnik, fontos szerepet kap nálad. Hogyan gondolkodsz erről, amikor lookokat alkotsz vagy termékekkel dolgozol?
Számomra természetes, hogy a szépség világában minden bőrtónusnak, bőrtípusnak és bármilyen háttérrel rendelkező embernek helye van. Én abban hiszek, hogy a szépség mindenkinek szól, ezt a szemléletet szeretném másoknak is továbbítani ebben az új korszakban.
A stílusod különlegesen ötvözi a vintage csillogást a modern, futurisztikus hatásokkal. Hol találsz inspirációt, és hogyan tartod frissen az ötleteidet?
Zenék, filmek, de még a közösségi média is inspirál. Különösen a régi filmek. Nosztalgiát érzek olyan idők iránt, amiket nem is éltem meg, de a saját szemszögemből újraalkotom őket. Ez segít valami újat és érzelmileg is erőset létrehozni.
Van kedvenc beauty trükköd?
Igen! Mostanában szemhéjpúdert használok ajakkontúrként. Tartós, jól lehet vele formázni, és kényelmes – mivel finom por állagú.
A legnagyobb kreatív szakemberekkel dolgozol együtt. Volt olyan együttműködés, ami különösen megmaradt benned? Vagy tanács, ami mindig elkísér?
Két fotózás különösen emlékezetes: Kendall Jenner trópusi kék-zöld szemsminkes címlapja, és Bella Hadid fekete-fehér, nude arcú lookja emelt szemöldökkel. Rengeteget tanultam a közös munkákból, túl sokat, hogy megszámoljam.
Sokan többnek tartanak, mint sminkesnek, szinte kulturális hangnak. Mit szeretnél elérni ezzel az új szereppel? És mi a legnagyobb sikered eddig?
Olyan világot szeretnék létrehozni, ami inspirál és amiben magukra ismerhetnek az emberek. Ha a képeimmel, videóimmal vagy sminkkel képes vagyok egy másik világba repíteni az embereket, akkor elértem a célomat. Emellett fotózással és vizuális koncepciók megalkotásával is foglalkozom, mert számomra minden kép egy lehetőség arra, hogy egy teljes történetet meséljek el egyetlen keretben.
Gillian Anderson: „A lehetőségek jönnek, csak elérhetőnek kell lenni hozzá”
Nagyon erős a kapcsolatod a Gen Z-vel. Miben látod a különbséget a szépséghez való hozzáállásban a korábbi generációkhoz képest?
A Gen Z mindent újnak él meg, még akkor is, ha a 90-es, 2000-es évekből jön. Mi még gyerekek voltunk akkor, ők most fedezik fel. A közösségi médiával pedig már nemcsak a közvetlen környezetük, hanem az egész világ inspirálja őket. Sokkal gyorsabban fejlődnek, kifinomultabb az ízlésük, lenyűgöző látni.
Ha három szóval kellene leírnod ezt az új YSL-es korszakodat, mik lennének azok?
Befogadó. Erős. Merész.
Az interjú a Notino közreműködésével valósult meg.
