A Kardashian-sztori: avagy miért éri meg egóból vállalkozást építeni?

2020.június.3.

Kardashianék felejthető, C-kategóriás reality sztárokból világhírű és dollármilliókat érő vállalkozók lettek. De vajon, hogy csinálták? Megfejtettük a titkukat, most pedig nektek is eláruljuk, hogyan váltak a média megkerülhetetlen szereplőivé!

A Kardashian-sztori: avagy miért éri meg egóból vállalkozást építeni?
Fotó: Rexfeatures

Kezdjük is az elején! A Kardashian márkanévért felelős Kris Jenner idén lesz 64 éves, elvált szülők gyermeke, középosztálybeli családból származik, a karrierjét pedig légiutas-kísérőként kezdte – a kortársai aligha gondolták volna, hogy negyven évvel és hat gyerekkel később mindegyikből dollármilliomost fog faragni. Pedig így lett.

És hogy hogyan csinálta? Akarattal, szenvedéllyel és elhivatottsággal. Mert a Robert Kardashiannal (sztárügyvéd, aki O.J. Simpson egykori védőügyvédjeként vált híressé - a szerk.) kötött házassága után amint megérezte a hírnév szelét, azonnal többet és többet akart. Épp ezért nem is volt meglepő, hogy lányait is erre nevelte.

Híres, mert híres

A Kardashian-család legismertebb arca, Kim például gyermekkori barátnőjének asszisztenseként, egészen pontosan Paris Hiltonnál kezdte a karrierjét, aki belépést biztosított neki minden elismert partira és vörös szőnyeges eseményre. Kim többek között így ismerkedett meg Ray J amerikai rapperrel, akivel híres szexvideója is készült. (Az már más kérdés, hogy a videó vajon véletlenül került-e fel az internetre, hiszen pedzegették, hogy talán a család, talán éppen Kris tudatosan szivárogtatta ki azt.) Az azonban biztos, hogy a videó után az amerikai E! csatorna egyből megkötötte az akkor C-kategóriás hírességeknek számító Kardashian családdal a Keeping Up with the Kardashians (KUWTK) című reality show-ra szóló jogokat, mely később minden idők legnagyobb bevételét hozó valóságshowja lett.

Ekkor még abszolút nem létezett az ´influenszer´ fogalom, sőt, még az Instagram sem, az emberek többsége pedig azon spekulált, hogy Kardashianék a ´normális´ reality sztárokhoz hasonlóan 1-2 év után eltűnnek-e a süllyesztőben. Hát nem így lett.

A nagy Kardashian-kisokos: Ki kicsoda a botrányos famíliában

A nagy Kardashian-kisokos: Ki kicsoda a botrányos famíliában

Ma már szinte nincs ember, aki ne ismerné őket: több ember követi a mindennapjaikat, mint Magyarország lakosságának tízszerese (!), az egyik Kardashian-lány, Kylie Jenner pedig néhány év leforgása alatt a világ legfiatalabb self-made milliárdosa lett (persze, azon a mai napig vitatkoznak a pénzügyi szakértők, hogy egy alapvetően tehetős családba született fiatal mennyire is lehet önerejéből self-made milliárdos ). De mi is a titkuk?

A Kardashian-titok

A KUWTK show elkezdése után egyből nyilvánvalóvá vált, hogy a Kardashian névből brandet és pénzt lehet csinálni - ezt az akkor magát már "momagernek" (az angol anyuka + menedzser szavak keveréke - a szerk.) hívó Kris Jenner viszonylag hamar fel is ismerte, ezért minden erejével azon volt, hogy minél több márkához tudja kötni a családja nevét. Így történt, hogy a valóságshow indulása után a lányai sorra dobták a piacra a parfümöket, a ruhákat, a táskákat és a fürdőruhakollekciókat is. Sőt, Kris 2006-ban még egy DASH nevezetű ruhaláncot is alapított a lányainak arra az esetre, ha senki nem akarna velük együttműködni. Bár maga az üzlet nem sok pénzt hozott a konyhára, arra jó volt, hogy mindig beszéljenek a lányokról - erre pedig nagyon nagy szüksége volt a Kardashian-családnak, mert minél inkább a figyelem középpontjában voltak, annál inkább el tudták adni a termékeiket.

Botrányokból pedig nem volt hiány: Kim szexvideója után kisebb-nagyobb hírverésekből csináltak pénzt, utána Kourtney első terhességével és Khloe esküvőjével volt tele az internet, később, 2011-ben pedig Kim lagzijáról szólt minden. Bár Kris Humphriessal kötött házassága kudarcot vallott (csupán 72 napig voltak házasok), ez is jó sajtóanyagnak bizonyult, mert alig egy évvel később Kim elkezdett randizni az akkor már multimilliomos szupersztárnak számító Kanye Westtel, ami végleg felrakta Kardashianékat a térképre.

A Kardashian-Jenner gyerekek édesanyjukkal:

Kardashian-Jenner lányok
Kardashian-Jenner lányok
Fotó: Profimedia

Innentől pedig nem volt megállás: miután Kanye tetőtől talpig átalakította Kardashianék imidzsét, Kim 2012-ben regisztrált az Instagramra, pár éven belül pedig ő lett a legtöbbet követővel rendelkező ember az applikáción. Sőt, Kim és Kanye 2013-as esküvőjéről készült promókép lett az Instagram akkori legtöbbet lájkolt fotója, ami után 2014 márciusában már nem volt nehéz bezsebelniük az amerikai Vogue címlapját sem, mely mérföldkőnek számított a család életében.

Ekkor a KUWTK valóságshow már a 10. évadjánál tartott, de az embereknek még mindig fogalmuk sem volt arról, hogy pontosan mit is tettek le az asztalra/miért is ilyen híresek a Kardashianék.

Egészen vicces videó: Így próbálják beletuszkolni a latexruhába Kim Kardashiant

Egészen vicces videó: Így próbálják beletuszkolni a latexruhába Kim Kardashiant

Pontosan ez okból kifolyólag rengetegen kritizálták Anna Wintour főszerkesztőnő döntését, miszerint a Vogue egyik borítójára rakta az ölelkező Kim Kardashian-Westet és férjét, Kanye Westet. De tulajdonképpen miért is ne rakta volna őket címlapra? Kim akkor 58 millió Twitter és 115 millió Instagram-követővel rendelkezett (ezek a számadatok ma már 65 millióra és 171 millióra emelkedtek), míg az amerikai Vogue csak 13,5 millió Twitter és 19,5 millió Instagram-követővel büszkélkedett. Tehát akkor kinek is érte meg jobban a Kardashianos címlapszereplés?

Úgy 2014 környékén kezdtek berobbanni a legfiatalabb Kardashian-lányok is, akik akkor már elég idősek voltak ahhoz, hogy saját maguk kreálják a hírnevüket. Kendall Jenner addigi tinimagazionos és katalógus fotózásos modellkarrierjét cserélte le high fashion munkákra és lett a világ első IG modellje (első szezonjában a Chanel, a Givenchy és a Balmain kifutóján is láthattuk), míg Kylie Jenner telt ajkairól vált híressé - ráadásul olyannyira, hogy ajkaival fémjelezve megalapította a család első sminkmárkáját, a Kylie Cosmeticset.

2011-ben a Teen Choice gálán a már szupersztárnak számító Kardashian-lányok, és a világhírről még talán nem is álmodó Jenner-lányok:

Kardashian-Jenner lányok 2011-ben
Kardashian-Jenner lányok 2011-ben
Fotó: Profimedia

Hírnév és pénz

A botrányok persze ezek után sem csillapodtak: Kylie akkori párjával, az amerikai rapper Tyga-val igazi "se vele, se nélküle" kapcsolata mindig szolgáltatott pletykákat; Taylor Swift hazugsággal vádolta meg Kim férjét, Kanyét a Famous című dalának szövege kapcsán; a Jenner-lányok édesapja, Bruce (Jenner, olimpikon – a szerk.) nemváltoztatáson esett át és immár Caitlyn Jennerként kívánta folytatni az életét, közben Khloe a szex- és drogfüggő férjétől vált el (akárcsak Kourtney). Utána Kim párizsi rablótámadásával, majd béranyás terhességével lett tele a sajtó, aztán jött Kendall rasszista Pepsi-botránya, majd Kylie eltitkolt terhessége és még sorolhatnánk a család hírveréseit. De, persze a pénzkeresésben sem tétlenkedtek Kardashianék.

A Kylie Cosmetics nagy sikere láttán Kim-nek is megjött a kedve egy saját beauty brandhez, ezért 2017-ben létrehozta a KKW Beautyt (mely egyébként közel sem rendelkezik olyan bevétellel, mint a Kylie Cosmetics, de azért nagyon szépen teljesít. Kim csak 2018-ban például 31 milliárd forintot keresett ezzel a branddel). Később pedig a parfümöket gyártó KKW Fragrance és a főként alakformáló/lounge fehérneműket forgalmazó Skims márkákkal lett tele az egész világ. És akkor még nem is beszéltünk Kim játékprogramjáról, a "Kim Kardashian: Hollywood"-ról, Kourtney Poosh című életstílus-weboldaláról vagy Khloe Good American számára tervezett farmerkollekciójáról sem, melyek összességében dollármilliókat hoztak és hoznak a konyhára a mai napig.

Tehetséges pénzcsinálók

Egy valamit tehát el kell ismerni: Kardashianék igenis tehetségesek, ráadásul nem másban, mint a pénzcsinálásban. Kim 2016-ban szerepelt a Forbes címlapján, mint a világ 54. leggazdagabb self-made vállalkozónője, Kylie pedig pár évvel később pózolt a pénzügyi magazin borítóján, mint a világ legfiatalabb self-made milliárdosa.

És hogy tényleg önerőből csinálták-e? Ezzel lehet vitatkozni, hiszen jómódú családba születtek, az azonban biztos, hogy elképesztő utat jártak be: különösebb rang és indok nélkül írták újra a tradicionális médiát és váltak a világ leghíresebb médiaszereplőivé egy olyan világban, ahol sorra bukkannak fel, majd tűnnek el a valóságshow sztárok és az önjelölt hírességek.
Az "azért híres, mert híres" címtől a világ legsikeresebb vállalkozóivá nőtte ki magát a Kardashian-család. Ehhez pedig azért kell tehetség, nem is kevés.

Kovács Gréta

Ez is érdekelhet

"Ha a való életben bezárul valaki mögött egy ajtó, azt úgysem tudhatjuk meg, mi történik vele a négy fal között."- Tompos Kátya színésznővel beszélgettünk

"Ha a való életben bezárul valaki mögött egy ajtó, azt úgysem tudhatjuk meg, mi történik vele a négy fal között."- Tompos Kátya színésznővel beszélgettünk

GLAMOUR Horoszkóp

Napi horoszkóp: szerencsét ígér a mai nap sokunknak - szeptember 18. szombat

Napi horoszkóp: szerencsét ígér a mai nap sokunknak - szeptember 18. szombat

Divathírek

Megnyitott az Etele Plaza: íme minden, amit tudnod kell róla

Megnyitott az Etele Plaza: íme minden, amit tudnod kell róla