Már rég nem csak az autókról szól! A Ferrari új kollekciójából csak úgy árad a luxus

2024. július 3.
Ez a cikk több mint 6 hónapja frissült utoljára, a benne lévő információk elavultak lehetnek.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Ferrari név egyenlő az olasz életstílussal, és bizonyára nincs olyan ember a világon, akinek a név hallatán ne villanna be egy a piros autómodell. Az autómárka már kivívta magának a népszerűséget minőségével, különlegességével és hamisítatlan „olaszságával”.

A Ferrari divatház kifutóján nagyon modern luxusdarabok jelennek meg szezonról szezonra
A Ferrari divatház kifutóján nagyon modern luxusdarabok jelennek meg szezonról szezonra
Fotó: Launchmetrics/Spotlight

A Ferrari viszont már nemcsak az autókról szól, hanem ruhákról, a divatról is. 2021. júniusában Maranellóban mutatta be a márka az első ruhakollekcióját, amivel a stílusteremtés egy újabb korszaka indult el.

A Ferrari és az olasz dolce vita

Mivel a Forma 1-es szezon már javában folyik, az olasz divatról mindig van mit beszélni, a sport és a divat találkozása pedig egy csupa meglepetést tartogató témakör, így ebben a cikkben mindenről beszámolunk, ami Ferrari stílus.

A Scuderia Ferrari névre hallgató, motorsportot kiszolgáló vállalatot 1939-ben Enzo Ferrari alapította, akiről film is készült Adam Driver és Penélope Cruz főszereplésével. Az első Ferrari személyautó 1947-ben jelent meg, azóta a Ferrari a világ egyik legismertebb autómárkájává vált.

A Ferrari által gyártott autók egyenlőek a kivételes teljesítménnyel, kifinomult dizájnnal és prémium minőséggel. Az olasz cég nemcsak autókat gyárt, hanem egy életstílust és márkakultúrát képvisel. Az ikonikus vörös autók és a „Cavallino Rampante” (a lovas lovag címere) a Ferrari védjegyévé váltak, amelyek az autórajongók és a luxus életstílust kedvelők körében is egyedi státuszt képviselnek.

Van olyan textilcég Olaszországban, ahol már baktériumok festik a textileket

Ezen túl a Ferrari nélkül nincs Forma 1 sem. Az autómárka a kezdetektől a világhírű - és az egyik legnézettebb- sportesemény része, ahol a Ferrari pilótái 15 világbajnoki címet zsebelhettek már be és ki tudja, mikor folytatódik a sor.

Az eddig elért sikereket még sokáig sorolhatnánk, de talán ennyi információ elég ahhoz, hogy megértsük, miért volt elengedhetetlen, hogy a Ferrari képviselte olasz életstílus ne csak az autók egyedi formavilágában és ikonikus színeiben jelenjen meg, hanem ruhák, cipők, kiegészítők sokaságában is, hogy teljes legyen a kép.

Ferrari Style, az olasz divat

Az első Ferrari kollekció 2021 júniusában került bemutatásra Maranellóban, 74 évvel a Ferrari márka indulása után. A bemutató az autómárka maranelloi gyárában, egy leállított gyártósoron zajlott, amely szimbolikus kapcsolatot teremtett a ruhák és a Ferrari közismert autói között.

A Ferrari V12-es sorozatgyártású autói a kifutó mellett voltak rögzítve, így a vendégek is szemügyre vehették a gyártás egyes részleteit. A márka törzsvásárlói már az első kollekció előtt beszerezhettek bizonyos darabokat, ám a kollekció egyértelműen az új generációnak szólt, és szól azóta is, ugyanis a Ferrari divatház már hét kollekciót mutatott be.

Ferrari 2024 tavasz-nyár
Fotó: Launchmetrics/Spotlight

A ruhák és kiegészítők tervezője Rocco Iannone. A 30 éves olasz divattervező korábban már dolgozott a Pal Zileri férfi kollekciókon, de mielőtt a piros lovas márkához került, a Dolce & Gabbanánál töltött idő után a Giorgio Armanihoz csatlakozott, ahol a férfi ruházati vonal tervezőjeként, majd az Emporio Armani Red vonal vezetőjeként dolgozott.

Ferrari 2024 tavasz-nyár
Fotó: Launchmetrics/Spotlight

Iannone tökéletesnek bizonyult, mint a Ferrari divatház kreatív tervezője, ugyanis azóta is az Ő vezetésével készülnek a férfi és női kollekciók is, ráadásul nem rest részt venni marketing kampányokban sem, így gyakran láthatjuk a Ferrari Style Instagramon mint a videók központi figuráját. A tervező számos modellel és celebbel ápol jó kapcsolatot, így a Ferrari divatház kifutójának nézőterén többek között Rosie Huntington-Whiteley, Anna Wintour, John Elkann, Georgia Jagger és Anna Dello Russo is pózol egy-egy kép kedvéért.

2024 stílusikonja Dakota Johnson, még a sneaker divatot is ő diktálja idén

A Ferrari elődjei: autómárkák és divatházak

A Ferrari divatház ugyan úttörő az „autómárkából lett divatház” sztorijával, de ez nem az első alkalom, hogy a divat legnagyobb márkái az autóipar még nagyobb márkáival kollaborálnak. A Dior és a Vespa közösen megálmodott robogóját valószínűleg mindenki ismeri, ha máshonnan nem is, de az Emily Párizsban sorozatból biztosan. A Vespa 946 Dior robogót Maria Garzia Chiuri tervezte, 2021-ben került bemutatásra és mindössze 946 db található belőle világszerte.

2023-ban jelent meg a Moncler és a Mercedes-Benz „The Art of Genius” kollaborációja, melyben egy olyan univerzumot nyit meg a két márka közösen, amelyben a Moncler inspirálja a Mercedest és a Mercedes a Monclert.

2011-ben a Gucci kollaborált a Fiat 500-zal, a Gucci márka 90. évfordulójának alkalmából. Az akkori kreatív igazgató, Frida Giannini mindenáron nagy dobással szerette volna ünnepelni az alkalmat, így a Fiat 500 Gucci verzióját tervezte meg, amely limitált számban volt elérhető, fekete vagy fehér színben és Gucci ikonikus zöld-piros-zöld csíkozással.

Dior, Chanel, Gucci - te felismered ezeket az ikonikus márkákat?

Dior, Chanel, Gucci - te felismered ezeket az ikonikus márkákat?

Az Hermés sem maradhat ki a sorból, ugyanis egy Bugatti Chiron tervezésével büszkélkedhetnek, amelyből mindössze egy darab készült. Amikor Manny Khoshbin ingatlanmenedzser és autógyűjtő új darabbal szerette volna bővíteni gyűjteményét, úgy döntött, hogy mindent belead.

Khoshbin felkérte a Bugattit és a Hermès-t, hogy készítsenek egy egyedi autót csak és kizárólag neki. Khoshbin és a luxusautó-rajongók szerencséjére a márkák beleegyeztek. A Bugatti és a Hermès közösen készített egy egyedi Bugatti Chiron-t, amely egyesítette a két cég formatervezési esztétikáját.

A sort folytathatjuk a Versace és a Lamborghini közös autójával, amely 2006-ban készült el. A Murciélago model Gianni Versace által újraálmodott verziójából mindössze húsz darab készült. Az autó belseje ugyan megmaradt a régiben, de a Versace Greco dizájn itt-ott megjelent.

Megéri szétnézned a nagymamád gardróbjában! Hódít az old money stílus

A divat, mint a világ egyik legnagyobb és legbefolyásosabb iparága, az élet minden területén megjelenik, így az autómárkákra is nagy hatással volt. Ahogyan a felsorolásból is látszik, az autó- és motorgyártás területén is hasznos tud lenni egy-egy ikonikusabb divatmárka, de az autómárkák szívesen alkalmaznak hasonló marketing stratégiákat, mint a divat, így egy-egy szép autóhoz a legszebb designer ruhákba öltöztetett világhírű modelleket kérnek fel.

A divat befolyásolja a világot, a világ pedig a divatot, így a Ferrari stílus hozzáad az olasz életstílushoz, mely meglehetősen sokakat vonz szerte a világon.

true
Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

10 fontos kérdés, amit bátran tegyél fel az első randin, hogy emlékezetes legyen

10 fontos kérdés, amit bátran tegyél fel az első randin, hogy emlékezetes legyen

Stílus, ami körbeér: gyerekkorunk hangulata a New Balance Kids kollekciójában (x)

Stílus, ami körbeér: gyerekkorunk hangulata a New Balance Kids kollekciójában (x)

Próbáld fel a színeidet még a kassza előtt: személyre szabott szépségnapok (x)

Próbáld fel a színeidet még a kassza előtt: személyre szabott szépségnapok (x)

Nyerj az osztályodnak profi sminket a szalagavatótokra! (x)

Nyerj az osztályodnak profi sminket a szalagavatótokra! (x)

Kipróbáltuk: íme az airfryer, amiért most minden háziasszony rajong, és nem véletlenül! (x)

Kipróbáltuk: íme az airfryer, amiért most minden háziasszony rajong, és nem véletlenül! (x)