Neked mekkora az ökolábnyomod? Reméljük, sikkesen kicsi!

2017.január.25.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Egyre több multicég gondolja azt, hogy a jövőben azon is múlik a sikerük, hogyan állnak a körneyzetvédelem kérdéséhez. A H&M globális mozgalmat indít a használt ruhák gyűjtésére legújabb újrahasznosítási kampányával.

A tavalyi GLAMOUR Women of the Year gálára a világon először engedtük be, sőt, hívtuk meg díszvendégként a Greenpeace aktivistáit. Miért is tettük ezt? Azért, mert az gondoljuk, ti vagytok az a generáció, akiknek sokkal több információjuk van a környezetszennyezés negatív hatásairól mint a megelőző generációknak és sajnos benneteket, bennünket már nap mint nap súlytanak a következmények is. Gondoljatok csak a napok óta fennálló budapesti szmogriadóra. A GLAMOUR Gardróbfrissítés projektünkkel mi is évek azon dolgozunk, hogy arra inspiráljunk benneteket, hogy ne csak a szemetet gyűjtsétek szelektíven, hanem a már nem használt ruháitok utóéletéről is felelősen gondolkozzatok. Nagyon örülünk, hogy egy olyan sikeres divatcég mint a H&M hasonlóképpen tenni akar a jövőnkért.

A H&M 2013-ban indította el világszerte ruhagyűjtési kezdeményezését, melynek eredményeképp több mint 40 000 tonna ruhát gyűjtött össze. A vásárlók mára már az év egészében, bármelyik H&M üzletben leadhatják megunt ruháikat vagy textiljeiket, márkára és állapotra való tekintet nélkül. A cél az, hogy minden évben emelkedjen az összegyűjtött ruhamennyiség, és 2020-ra elérje az évi 25 ezer tonnát.

2014-ben a H&M bemutatta első Close the loop ("Indítsuk újra a kört!")kollekcióját, melynek darabjai újrahasznosított textilrostok felhasználásával készültek, amely egy nagyon fontos lépés a divat újrahasznosítási körében. Idén tavasszal egy exkluzív online kapható kollekció is készült a ruhagyűjtési kampányhoz, amely két olyan Close the loop darabot is tartalmaz, amelyek teljes egészében használt farmerből készültek. A kollekció a január 30-ai héttől lesz kapható.

Annak érdekében, hogy a H&M divatos és minőségi ruhákat kínáljon a legjobb áron, fenntartható módon, a vállalat célja, hogy változásokat hozzon a divatvilágban. A "Close the loop", vagyis "Indítsuk újra a kört!" a H&M központi kötelezettségvállalása, melyet a fenntartható divat jövőjének érdekében hozott. A cél, hogy egy zártkörű láncot alkosson a textileknek, melyben a megunt ruhadarabokat újra lehet használni és hasznosítani úgy, hogy új textilrostok készüljenek belőle új termékekhez. Ezzel megóvhatóak a természeti erőforrásaink és csökkenthető a szeméttelepekre kerülő textil mennyisége.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

A 10 leghatékonyabb szemránckrém 30 év felett, amit érdemes kipróbálnod

A 10 leghatékonyabb szemránckrém 30 év felett, amit érdemes kipróbálnod

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője