Neked mekkora az ökolábnyomod? Reméljük, sikkesen kicsi!

2017. január 25.
Ez a cikk több mint 6 hónapja frissült utoljára, a benne lévő információk elavultak lehetnek.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Egyre több multicég gondolja azt, hogy a jövőben azon is múlik a sikerük, hogyan állnak a körneyzetvédelem kérdéséhez. A H&M globális mozgalmat indít a használt ruhák gyűjtésére legújabb újrahasznosítási kampányával.

A tavalyi GLAMOUR Women of the Year gálára a világon először engedtük be, sőt, hívtuk meg díszvendégként a Greenpeace aktivistáit. Miért is tettük ezt? Azért, mert az gondoljuk, ti vagytok az a generáció, akiknek sokkal több információjuk van a környezetszennyezés negatív hatásairól mint a megelőző generációknak és sajnos benneteket, bennünket már nap mint nap súlytanak a következmények is. Gondoljatok csak a napok óta fennálló budapesti szmogriadóra. A GLAMOUR Gardróbfrissítés projektünkkel mi is évek azon dolgozunk, hogy arra inspiráljunk benneteket, hogy ne csak a szemetet gyűjtsétek szelektíven, hanem a már nem használt ruháitok utóéletéről is felelősen gondolkozzatok. Nagyon örülünk, hogy egy olyan sikeres divatcég mint a H&M hasonlóképpen tenni akar a jövőnkért.

A H&M 2013-ban indította el világszerte ruhagyűjtési kezdeményezését, melynek eredményeképp több mint 40 000 tonna ruhát gyűjtött össze. A vásárlók mára már az év egészében, bármelyik H&M üzletben leadhatják megunt ruháikat vagy textiljeiket, márkára és állapotra való tekintet nélkül. A cél az, hogy minden évben emelkedjen az összegyűjtött ruhamennyiség, és 2020-ra elérje az évi 25 ezer tonnát.

2014-ben a H&M bemutatta első Close the loop ("Indítsuk újra a kört!")kollekcióját, melynek darabjai újrahasznosított textilrostok felhasználásával készültek, amely egy nagyon fontos lépés a divat újrahasznosítási körében. Idén tavasszal egy exkluzív online kapható kollekció is készült a ruhagyűjtési kampányhoz, amely két olyan Close the loop darabot is tartalmaz, amelyek teljes egészében használt farmerből készültek. A kollekció a január 30-ai héttől lesz kapható.

Annak érdekében, hogy a H&M divatos és minőségi ruhákat kínáljon a legjobb áron, fenntartható módon, a vállalat célja, hogy változásokat hozzon a divatvilágban. A "Close the loop", vagyis "Indítsuk újra a kört!" a H&M központi kötelezettségvállalása, melyet a fenntartható divat jövőjének érdekében hozott. A cél, hogy egy zártkörű láncot alkosson a textileknek, melyben a megunt ruhadarabokat újra lehet használni és hasznosítani úgy, hogy új textilrostok készüljenek belőle új termékekhez. Ezzel megóvhatóak a természeti erőforrásaink és csökkenthető a szeméttelepekre kerülő textil mennyisége.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Ez az álomszép nő Gigi és Bella Hadid édesanyja: Yolanda Hadid 61 éves, de pont olyan, mintha lányai testvére lenne

Ez az álomszép nő Gigi és Bella Hadid édesanyja: Yolanda Hadid 61 éves, de pont olyan, mintha lányai testvére lenne

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Mutatjuk, milyen csizmát válassz szoknyához és milyet nadrághoz (x)

Mutatjuk, milyen csizmát válassz szoknyához és milyet nadrághoz (x)

Így csinálják a profik: készítsd el a tökéletes mindennapi lookot (x)

Így csinálják a profik: készítsd el a tökéletes mindennapi lookot (x)

Így öltözz rétegesen, de csinosan: mutatunk 3 szuper alapdarabot a hidegebb napokra (x)

Így öltözz rétegesen, de csinosan: mutatunk 3 szuper alapdarabot a hidegebb napokra (x)

Stílusos sportöltözetek, amikkel a hidegben is motiválhatod magad a mozgásra (x)

Stílusos sportöltözetek, amikkel a hidegben is motiválhatod magad a mozgásra (x)