Megdöbbentő! A luxusmárka megalázza a nőket?
A divatmárka legújabb, 2017-es tavaszi kampánya óriási megbotránkozást váltott ki, és a több mint 50 felháborodott levél után felszólította a divatházat a francia reklámszabályozásért felelős szervezet, hogy minél előbb állítsák le a képek terjesztését. A kampányt szexistának, és a női nemre nézve megalázónak ítélték meg, ugyanis az egyik fotón egy body-t és görkorcsolyát viselő lány fekszik egy széken, míg a másikon egy neccharisnyás, szőrmekabátos modell látható, széttett lábakkal. A képeket a híres divatfotós páros, Inez és Vinoodth készítette, a kollekciót pedig Anthony Vaccarello tervezte.
Ezeket láttad már?
A reklámellenőrző szervezet képviselője azt nyilatkozta egy interjúban a fotókról, hogy
"szexuálisan alárendelt szituációban ábrázolják a nőket, nemi sztereotípiákat állítanak fel, és egyértelműen provokatív céllal készültek."
A szervezet végül felszólította a YSL-t, hogy rekesszék be a kampány terjesztését. A manager szintén megemlítette a modellek feltűnően vékony testalkatát, ami negatív és veszélyes például szolgálhat a divatérzékeny fiatalok számára.
Kiki Willems a két éve betiltott Saint Laurent kampányban:
Nem ez az első alkalom, hogy a Saint Laurent kampányfotói felháborodást váltottak ki, ugyanis a márka 2015-ös tavasz-nyári kollekciójának reklámját is betiltották, igaz akkor más okokból A két évvel ezelőtti fotókon a 18 éves Kiki Willems volt látható, a megdöbbentően csontos lány fotóját egészségtelen testkép népszerűsítése miatt kaszálták el.
A reklámetikai bizottság pénteken tárgyal az új kampány ügyéről, és amennyiben jogosnak ítélik meg a kritikákat, a reklám visszavonására szólítják fel a Saint Laurentet.
Nézd meg! A divattörténet leghíresebb betiltott reklámjai:
Megdöbbentő! A luxusmárka megalázza a nőket? A Saint Laurent tavaszi kampányfotói miatt kitört a botrány.
1 / 13
A DIESEL már 2006-ban sem volt szerencsés, amikor egyik kampányfotójukat betiltották azzal az indoklással, miszerint csoportos szexre buzdít.
2 / 13
DROP DEAD az alternatív stílusú ruházati termékeket forgalmazó márka egyik online katalógusa azért lett betiltva, mert a hatóság szerint a modell lány túlságosan vékony, és kóros testképet közvetített a fiatalok számára.
3 / 13
AMERICAN APPAREL mindig híres volt a provokatív, polgárpukkasztó reklámjairól. Az itt látható kardigán hirdetését például azért tiltották be, mert túlságosan fiatalnak (a bűvös 16-os életkori határ) néz ki rajta a modell, és így nem lehet szexuális tartalmú reklámban szerepelnie. Megjegyeznénk; a modell a képek készültekor 22 éves volt.
4 / 13
A Carmen Kass szeméremszőrzetébe borotvált Gucci logó valahogy átverekedte magát a cenzorokon, és mindenféle probléma nélkül került a médiába. Azért voltak, akiknek ezen is fenn akadt a szemük?
5 / 13
A vásárlók félrevezetése miatt tiltották be a Julia Roberts szereplésével készült Lancome alapozó hirdetését. Ugyanis azt nehezményezték, hogy a színésznőt a valóságtól túlságosan is eltérőre retusálták, és ez nem az alapozó hatása? hát valóban nem!
6 / 13
PATRICK COX cipőhirdetése is igen nagy visszhangot váltott ki, a tulajdonképpen meztelenül (vagyis egy szál szuszpenzorban) birkózó párosával. A kampányképet pedig nem más, mint David LaChapelle készítette.
7 / 13
A PUMA ezen a kampányfotói csak egy kiadást éltek meg,- még betiltani sem volt idő őket- ugyanis olyan botrányt keltettek, amitől csak úgy zengett a sajtó. Néhány évvel később a Dolce&Gabbana is inspirálódott egy reklámkampánya erejéig ebből az igazán meghökkentő képsorozatból.
8 / 13
Az Yves Saint Laurent divatháznak több ízben is sikerült magára haragítani a reklámfelügyeleti hatóságot, első sorban az Opium parfüm reklámjával, ez talán érthető is...
9 / 13
Itt éppen azt a legendás Opium nevű parfümhirdetésüket láthatjátok, amit azért kifogásoltak, mert a teljesen meztelen Sophie Dahl pózát túlságosan kihívónak ítélték.
10 / 13
TOM FORD parfüm hirdetései igazán nem igényelnek magyarázatot...
11 / 13
A kampányfotók túlzottan erotikus (már-már nőgyógyászati betekintést engedő) mivolta, megbotránkoztatta a reklámhatóságokat és a különböző magazinok olvasóit egyaránt.
12 / 13
Ford azonban nem adja fel, és újra, meg újra nekifut egy-egy provokatív hirdetéssel!
13 / 13
EMANUEL UNGARO A kéjes és szexuális aktust imitáló képek már megjelenésük előtt nagy port kavartak. Szinte minden magazin megtagadta szerepeltetésüket egyetlen kivétellel; az amerikai Vogue-ban ugyanis volt elég bátorság.