A snkeakerimádók kedvence lesz ez az újabb gyöngyszem, ami megnyitotta kapuit a belváros szívében

2020.július.28.

A True to Sole 2017-ben indult, akkor még egy kicsi kezdeményezéssel a sneaker és street piac hiányosságainak kielégítésére. Azóta növögette ki magát, volt egy kis üzlet, fejlődött az online shop, azonban most egy nagy és exkluzív bolt nyitotta meg kapuit a Régiposta utcában. A street kultúra és a limitált darabok rajongóinak a fellegvára.

A snkeakerimádók kedvence lesz ez az újabb gyöngyszem, ami megnyitotta kapuit a belváros szívében
Fotó: Farkas Christian

A True to Sole megálmodójával és alapító tulajdonosával Pótor Attilával beszélgettünk a kezdetekről, és az üzletnyitásról.

Hogy született meg a True to Sole a sneakerek szeretetéből?
2017 elején még Londonban éltem. Egy limitált darab megjelenésére mentünk ki akkor néhány barátommal, ez egy 1-es Jordan volt. Sorban álltunk, megvettünk két-három párral, és láttuk a piaci helyzetet, hogy egy ilyen megjelenésnél mekkora kereslet van egy ilyen limitált darabra, amit el lehet adni, hiszen nem minden sneaker rajongó tudott ott a helyszínen lecsapni rá. Aztán jött a következő megjelenés, és az azt követő, és így alakult ki, hogy a limitált darabokat begyűjtöttem és általam elérhetővé váltak mások számára is, akik lemaradnak egy ilyen licitről, így aztán True To Sole néven meg is született ez a brand, először egy pici üzlettel a Petőfi Sándor utcában, mellette pedig a folyamatosan fejlődő online shoppal.

Fotó: Spiller Emilio

Vissza tekintve kicsit egy sneaker rajongó idejében: neked melyik volt az első emlékezetes cipőd?
Egy párduc mintás Kobey kosárcipő volt az első, amit már úgy viseltem büszkén, mint sneaker rajongó, ezt pedig jó néhány szezonon keresztül Jordan modellek követtek. Mostanra pedig már elég széles a spektrum.

A mostani tendenciát, miszerint az online platform erősödik a márkáknál, és oda helyeződik át a nagyobb hangsúly, nálatok hogy került mégis a döntés egy nagy üzlet nyitására?
Valóban ez a tendencia van, hogy az online vásárlás felé helyeződik a hangsúly, és itthon is egyre többen kezdenek ezzel megbarátkozni, én mégis úgy érzem, hogy nincs még meg az a bizalom, pontosabban az a biztonság érzet a vásárlókban, hogy fizikai találkozás nélkül megvásároljanak valamit, főleg a mi esetünkben, mikor egy-egy limitált, vagy magasabb árkategóriájú termékről van szó. Szeretnék kezükbe fogni, felpróbálni.
Más részről van az üzletnek egy reprezentációs oldala, egy presztízs értéke, főleg, hogy mi szeretnénk és sikerült is elkezdenünk külföldre is kacsintgatni az online shop-pal, amit nagyon jól alátámaszt, reprezentál egy ilyen zászlóshajó, egy ilyen bolt a belváros szívében.

Fotó: Farkas Christian

Mivel készül a True to Sole, amitől nem egy klasszikus üzlet lesz?
Amit szeretnénk igazából hozni az itthoni sneaker világban, az egy kis paradigma váltás, szeretnénk kicsit több színt vinni bele, több oldaláról megismertetni a közönséggel. Nagyon sok event-et tervezünk: külföldi kiállítókat elhozni, workshopokat tartani, megjelenések köré rendezvényt építeni, kisebb, feltörekvő márkákat megmutatni, nekik pop-up shop-okat felállítani. De ami az alappillér értelem szerűen, hogy olyan kínálatot nyújtani, ami még itthon nem volt, limitált, hiánypótló darabokat.

Hogy alakul ki az üzlet repertoárja, benne van a Te saját ízvilágod?
Az semmiképp sem lenne jó vonal, ha az én saját ízlésem túlnyomórészt lenne benne. A piac igényeit folyamatosan monitorozni kell, hogy a piac mit akar. Resell boltként tudunk a piac igényeire koncentrálni, megvan az az előnyünk, hogy egy-egy márka bizonyos kollekcióit, szezonjait nem kell felvásárolnunk, hanem mi szortírozhatjuk, mit vásárolunk meg viszonteladóként, amit egyrészt mi jónak tartunk, és ami kielégíti a mi piacunk igényeit. Ezáltal tud a kínálatunk speciálisabb lenni.

Fotó: Farkas Christian

Inspirálódtok a világ más pontjairól?
Sokat jártunk más európai resell jellegű boltokban, más eladókkal is ápolunk jó kapcsolatokat. Betekinthettünk ebbe a világba Amerikán keresztül is, jómagam jártam Ázsiában, Shanghai-ban sneaker rendezvényen, aminek a nagysága össze sem hasonlítható más európai rendezvényekkel. És ez a több oldalról kapott tapasztalat adta össze a mi koncepciónkat. Közép-Kelet Európában már a mi 62nm-es üzletterünk is egyedülállónak számít. Kialakításra is egy teljesen prémium érzetű boltról beszélünk. A legexkluzívabb cipők kiállított darabként jelennek meg az üzletben, fóliázva kerülnek ki a falakra, ami már látványra ugye egy rendkívül különleges stílust nyújt, High érzést, de a most legfrissebb limitált darab, a Dior Jordan megjelenés például vitrinben kapott helyet.

Tisztítsd az edzőcipődet ezzel a 2 egyszerű módszerrel

Tisztítsd az edzőcipődet ezzel a 2 egyszerű módszerrel

Csak a legújabb megjelenések elérhetőek Nálatok?
A legnagyobb kínálatot igen, csak a legfrissebb darabok adják, de van néhány régebbi limitált darab is, illetve igyekszünk az igényeket erre vonatkozóan megvalósítani: ha valaki szeretne például megszerezni egy régebbi limitált darabot, mi tudunk segíteni azt megszerezni, ha van ilyen megkeresés.
De ami a legfontosabb: NAGYON sok cipő van (igen, sok Yeezy is), a legkeresettebb márkák legmenőbb sziluettjei és streetwear cuccok, Supreme, BAPE, Off-White!

Szöveg: Csillag Szilvi

Ez is érdekelhet

Ilyen látványos kabátot már rég viselt Katalin hercegné

Ilyen látványos kabátot már rég viselt Katalin hercegné

GLAMOUR Horoszkóp

Napi horoszkóp: a Bikákra ma mindenki irigykedik, a Kosokra nagy szüksége lesz a barátainak

Napi horoszkóp: a Bikákra ma mindenki irigykedik, a Kosokra nagy szüksége lesz a barátainak

G-Életstílus

Munkahelyi zaklatás: te is áldozat vagy?

Munkahelyi zaklatás: te is áldozat vagy?