A menstruációs forradalom Magyarországon kezdődik!

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Hosszú idő után először, a harminc éves fennállásának ünnepléseként nyitotta meg kapuit a Procter & Gamble csömöri üzeme a sajtó előtt. Olyan márkák tartoznak a P&G portfóliójába, mint a Head & Shoulders, az Old Spice, a Lenor, a Pampers, az Always, a Naturella és a Tampax.

Nagyon sok időt töltesz menstruálással
Nem is gondolnád, milyen sok időt töltesz menstruálással!
Fotó: Shutterstock

Ez alkalommal a a P&G intim higiéniai és menstruációs eszközöket gyártó szalagsorok között vezettek körbe, és avattak be minket a korszakalkotó innováció rejtelmeibe.

A menstuációd nem állíthat meg!

A ma már többfunkciós csömöri P&G gyár története 1991-ben kezdődött: harminc évvel ezelőtt kizárólag pelenkagyártással kezdte meg a működését. Azonban a kétezres évek elején egy teljes modernizációs átalakításnak köszönhetően a csömöri székhely tamponok és betétek előállítására hivatott gyárrészekkel bővült, illetve a több épületből álló komplexumhoz épült egy alapanyaggyártó szekció is. 2004-ben megkezdődött Amerikában a tampon szinonimájaként ismert Tampax termékek gyártása, majd 2014-ben az Infinity betétekhez szabadalmaztatott alapanyag kifejlesztése is.

A Magyarországon legnépszerűbb, több mint 50 százalék piaci részesedést szerző tisztasági és menstruációs Always betétek szintén Csömörön készülnek, majd a gyárból a nyugati, az olasz és a kínai piacra szállítják a termékeket. A menstruációs eszközök közül az iskolás lányok leggyakrabban először a betéttel találkoznak – így különösen fontos, hogy milyenek a korai benyomások és élmények. Az Always márka nagy hangsúlyt fektet a nők önbizalmának növelésére; a Like a Girl kampányukkal lányok millióinak mutatták meg, hogy a menstruáció nem hátráltatja őket semmiben, és mindenre képesek. A kampányon kívül természetesen ugyanezt az üzenetet közvetítik a termékeikkel is. Például az Always Platinum termékek újfejlesztésű „egymásba záródó” szárnyakkal rendelkeznek, amelyek megakadályozzák a betét félrecsúszását használat közben, akár ülőmunka, akár intenzív edzés közben használod, ad egyfajta magabiztosságot. Miután jelentős időt töltünk nőként menstruálással, ez nagyon meghatározza az életminőségünket.

A P&G menstruációs termékei magabiztossá tesznek a ciklusod alatt
Fotó: P&G

Jön a menstruációs szabadság, csak nem biztos, hogy ez jó lesz nekünk, nőknek

Jön a menstruációs szabadság, csak nem biztos, hogy ez jó lesz nekünk, nőknek

A Vöröskereszt Lányból nővé program támogatóiként a P&G országszerte több száz iskolába juttatott el intimbetéteket és higiéniás eszközöket a menstruációs szegénységben érintettek részére. Az Always 2021-es kutatása szerint minden ötödik menstruáló lány és nő számára bizonytalan kérdés, hogy vajon megengedheti-e magának a szükséges betét és tamponcsomagokat az adott hónapban. Mint arról már mi is beszámoltunk korábban, a menstruációs szegénység Magyarországon is jelen van: a Vöröskereszt tavalyi reprezentatív kutatása 10% körülire becsüli az ebben szenvedők arányát, amely számukra az „iránymutató”. Az Always és a Procter & Gamble közösen azon dolgozik, hogy a menstruációs eszközök többé ne számítsanak luxuscikknek, és a menstruáció egy lányt se hátráltasson a tanulmányaiban, a sportban, vagy csak abban, hogy jól érezze magát a bőrében.

Ennyit menstruálsz életedben

A társadalmi kérdésekben markáns állásfoglalás és a progresszív szemlélet természetesen nem merül ki az adakozásban és az edukációban – egy modern márkánánál az innováció is alappillér kell, hogy legyen. Az Always számításai szerint egy átlagos nő megközelítőleg 2600 napot tölt el az élete során menstruálással, amely rengeteg eszközfelhasználást jelent. A női higiéniás eszközök környezetszennyező hatására már több kutatás is felhívta a figyelmet az elmúlt időkben: a National Geographic kutatása szerint egy nő élete során 5 és 15 ezer betétet és tampont használ el, amelyek túlnyomó többsége egyszerhasználatos és nem lebomló. Korábban a csomagolástól kezdve a termékig hiába szolgált a műanyag és a papír elengedhetetlen higiéniás célokat, a klímakrízis miatt szükségessé vált egy új irány.

A csömöri telephely 2040-re tűzte ki a karbonsemlegesség vízióját. Ez kisebb lépésekkel kezdődik: a gyár hulladékfelhasználásával, az újrahasznosított papírcsomagolásokkal és a szállítás optimalizálásával. Ezenfelül a termékpaletta is a környezetbarát megoldások mentén fejlődik, bővül.


Galéria

2023.07.01.

Sokfélék vagyunk

A gyárlátogatáson bemutatott egyik legmeglepőbb újítás a teljesen műanyagmentes Tampax tamponok és applikátorok voltak. Míg nyugaton a Tampax márka magát a tampont jelöli a köznyelvben, addig hazánkban még a "manuális” applikálású tamponok a megszokottabbak – azonban ez a tendencia egyre változik. Már kapható Angliában a műanyagmentes tampon, amely eddig sikeresen bizonyított a piacon. Minőségben és használatban semmiben sem különbözik a műanyagalapú változatától, így bátran lehet használni őket, ha valaki a menstruációja közben is szeretne tudatos maradni. A gyárban külön gyártósoron készülnek a hagyományos és az ökotamponok, melyeket aztán a világ minden tájára szállítanak a csömöri üzemből.

Fontos, hogy mindenki a neki legmegfelelőbb mentruációs eszközt választhassa
Fotó: Shutterstock

Ez próbálja jelezni neked a menstruációs vérzésed színe az egészségedről

Ez próbálja jelezni neked a menstruációs vérzésed színe az egészségedről

Szintén Magyarországon csomagolják az Always új menstruációs bugyijait, amelyeket első körben a nyugati piacon árusítanak, és később Kelet-Európában is elérhetővé válik majd. Izgalmas, hogy olyan nagy és népszerű márka, mint az Always beáll a fenntartható menstruációs eszközök gyártásába, hiszen így szélesebb körben válik majd elérhetővé ez az alternatíva, amelyeket jelenleg kisebb márkák forradalmasítottak. Az ökotudatos forradalomnak köszönhetjük a kelyhet, a bugyikat, és nemrégen látott napvilágot a magyar This is Redy márka menstruáció edzőruha-kollekciója is, de mindezek mellett sok háztartásban megmaradtak a tamponok és az intimbetétek is.

A P&G adatai szerint a menstruációs piac folyamatosan bővül, így kulcsfontosságú, hogy a cég lépést tudjon tartani a vásárlói elvárásokkal. Ugyanakkor Boros Zsófia, az Always marketingigazgatója kiemelte: „Minden nőnek más az igénye, és meg kell adni a lehetőséget ezek kiszolgálására.” A jövőbe mutató cél mindenképpen a menstruációs szegénység eltörlése és a menstruációs „gazdagság” kialakítása, amelyben minden nőnek természetes a választás lehetősége a komfortzónájához igazítva.

Állj tudatosan a menstruációdhoz! Olvass ezzel kapcsolatban!

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Fogadjunk, hogy eddig még nem szúrtad ki ezt a bakit a Szex és New Yorkban!

Fogadjunk, hogy eddig még nem szúrtad ki ezt a bakit a Szex és New Yorkban!

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Ez az új illatpáros hihetetlenül érzéki - próbáljátok ki Ti is! (x)

Ez az új illatpáros hihetetlenül érzéki - próbáljátok ki Ti is! (x)

Gondok vannak a hálószobában? Akkor ezekre érdemes odafigyelni (x)

Gondok vannak a hálószobában? Akkor ezekre érdemes odafigyelni (x)

Készülj fel a strandszezonra! Jövünk a leszuperebb alakformálási tippekkel (x)

Készülj fel a strandszezonra! Jövünk a leszuperebb alakformálási tippekkel (x)

C-vitamin tippek – Így szedd, hogy fittebb légy (x)

C-vitamin tippek – Így szedd, hogy fittebb légy (x)