7 dolog, amit jobb, ha elkerülsz az edzőteremben

2018.szeptember.22.

Te is gondoltad már úgy, hogy a ruhád eredményesebbé tehet? És nem csak az irodában. Amit edzés közben viselsz, kihat a teljesítményedre is. Egy régi sportmelltartó vagy pamut, ami visszaidézi a középiskolás éveidet, valójában megnehezíti a munkád, és még árt is a testednek.

edzés
Fotó: Shutterstock

Íme hét dolog, amit jobb, ha száműzöl az edzőruhás szekrényedből:

edzés
edzés
Fotó: giphy

1. 100% pamut ruhák

"Persze, a kutatások azt mutatják, hogy a pamut ruhák kevésbé veszik be az izzadtságszagot a szintetikus szöveteknél, de a pamut szó szerint elnyeli a verejték minden egyes cseppjét, ezáltal úgy fogod érezni magad, mintha nedves törölközőt viselnél" – mondja Chad Moeller személyi edző. Minél nedvesebb ruhát viselsz, annál valószínűbb, hogy elszaporodnak a baktériumok, különösen akkor, ha hosszabb ideig hordod. Ha pedig bármilyen nyílt bőrfelülethez baktériumos edzőruha ér, könnyen gombás fertőzéshez vezethet. A pamut helyett válasz inkább izzadásgátló szöveteket.

2. Elhasznált edzőcipők

Van egy olyan általános szabály, hogy egy cipőt nagyjából 300 mérföld megtételéig kell hordani. Viszont, ha nem számolod a mérföldeket, nehéz követni, mennyit is tettél meg az edzőcipődben. "A cipőd túl öreg, ha a futófelületek vagy az alsó részek elkezdenek elhasználódni" – mondja Jasmine Marcus fizikai terapeuta. "Ha a cipő alsó részei ellaposodnak, és nem látszik a futófelület vagy már a lábujjaknál is lyukak keletkeznek, itt az ideje új cipőt vásárolni". Hogy mi a probléma a régi cipőkkel? Kevesebb párnázást és ütéselnyelést biztosítanak, és ahogy az alsó részek elhasználódnak, a lépéseid nem lesznek összehangoltak, ez pedig kihat a térdedre és a csípődre is.

Tudományosan bizonyított, hogy az edzőterem az egyik legjobb hely, ahol bepasizhatsz!

Tudományosan bizonyított, hogy az edzőterem az egyik legjobb hely, ahol bepasizhatsz!

3. Normál melltartó vagy merevítős sportmelltartó

A melled iránti szeretet érdekében ne viselj normál melltartót az edzőteremben. A zseniális sportmelltartók merevítővel szintén rossz ötlet. Ha nem viselsz megfelelő melltartót, nem csak az fog mozogni, aminek kellene. Ez a mozgás pedig akár felső végtag - és vállfájdalomhoz is vezethet. Az pedig már csak a ráadás, hogy a mellszövet megnyúlását okozza, és növeli a károsodás, esetleges szövetelhalás esélyét is.

4. Ékszerek

edzés
edzés
Fotó: giphy

"Ha idegeskedsz azon, hogy elhagyod az ékszereidet az öltözőben, inkább hagyd otthon őket. Egyébként is elütnek egy edzőteremtől. Kezdjük a nyakláncokkal: ha hosszú medállal a nyakadban futsz, azt fogod érezni, hogy veri a mellkasodat, csapkodja az arcodat vagy beleakad a fülhallgatódba" - mondja Angel Stone személyi edző.

A gyűrűk rendben vannak, de ha emelés közben is viseled, hatással lehet a súlyemelésre, ha pedig véletlenül kicsúszna a súly a kezedből, borzasztó következményekkel járna. A súly gyűrűvel szembeni nyomása is mély benyomódásokat okozhat és a bőr töredezéséhez vezethet. Az sem utolsó szempont, hogy a gyűrű könnyedén meg is karcolódhat.

5. Túl szoros ruhák

edzés
edzés
Fotó: giphy

A kompressziós ruházat, amely úgy van kialakítva, hogy alkalmazkodjon a mozgásformához, remek választás. De azok a ruhák, amik túl szűkek vagy kisméretűek, többet ártanak mint használnak. A ruháknak nem szabad olyan szűknek lenniük, hogy korlátozzák a mozgásod ha leülsz vagy éppen felemeled a karodat. A keringésed sem szabad akadályoznia. A túl kicsi nadrágok korlátozhatják a vérkeringésedet,és a bőrödhöz tapadva még fertőződést is okozhatnak. A túl szűk sportmelltartók pedig ténylegesen elszorítják a légzésedet.

6. Szuper-buggyos ruhák

edzés
edzés
Fotó: giphy

"Ne akard elrejteni a testedet, mert a tanácsadódnak vagy edződnek látnia kell, mely testrészeken kell edzened" - mondja Conni Ponturo, az Absolute Pilates Upstairs alapítója. Hozzáteszi: "A ruházat azért legyen, hogy segítse a test könnyebb mozgását, de fontos, hogy olyat találj, amely valóban illik hozzád és jó megjelenésűnek érzed magad benne".

7. Sminkes arc

Nem hagyható szó nélkül, hogy a sminknek ideje és helye van, az edzőterem pedig egyikbe sem tartozik bele. Amikor izzadsz, a szennyeződések és az olaj felhalmozódhat a smink alatt, ami irritációt okoz és teret enged a pattanásoknak.

Így elindul egy ördögi kör: több sminket viselsz, hogy eltakard a smink okozta foltokat. Ha a célod az edzőteremben az, hogy valóban sportolj, akkor a legjobb,ha frissen letisztított arccal mész.

Ez is érdekelhet

Találj magadnak valakit, aki olyan szerelmesen tekint rád, mint Tom Holland Zendayára

Találj magadnak valakit, aki olyan szerelmesen tekint rád, mint Tom Holland Zendayára

GLAMOUR Horoszkóp

Heti horoszkóp: ne tűrd el, hogy visszaéljenek a bizalmaddal - december 6-12.

Heti horoszkóp: ne tűrd el, hogy visszaéljenek a bizalmaddal - december 6-12.

5 előjáték, ami szuperintenzív orgazmushoz vezet

5 előjáték, ami szuperintenzív orgazmushoz vezet