Így hat a testedre, ha ízesített vizet iszol

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Pontosan tudjuk, milyen fontos a mindennapi bőséges vízfogyasztás, a kivitelezése azonban sokunknak mégsem olyan egyszerű. Ha például eleve nem szívesen iszol olyan italt, aminek nincs különösebben íze, akkor már érthető, ha úgy érzed, nem igazán megy a napi folyadékbeviteled biztosítása nagyrészt vízből. Szerencsére azonban az ízesített vizek is remek választásnak bizonyulhatnak, különösen, ha természetes aromákkal dúsítottak.

Így hat a testedre, ha ízesített vizet iszol
Fotó: GMVozd/Getty Images

Tekintve, hogy a mesterséges ízesítőanyagokkal ellátott szénsavas vizektől a természetes gyümölcskivonatokkal készült szűrt vizekig rengeteg ízesített víz létezik, komoly fejtörést okozhat, mégis melyekkel kedvezhetünk valóban a testünknek. Így ha te is szívesen innál tiszta víz helyett inkább ízesített variációkat, akkor egy kis körültekintéssel biztosan te is találsz olyanokat, amelyek egyszerre ízlenek és jót is tesznek.

Mi számít ízesített víznek?

Ízesített víznek tekinthetünk tulajdonképpen mindent, ami a vizet a legtisztább formájában tartalmazza, mellette pedig természetes vagy szintetikus összetevők kerülnek bele az ízfokozás érdekében. Így például a szénsavas vizet, a vitaminos vizeket vagy a citromos vizet is ízesített víznek tekinthetjük. Az ízesített víz a termékek széles palettáját foglalja magában. Az egyes italok természetes vagy mesterséges aromákat, cukrot vagy mesterséges édesítőszereket, valamint hozzáadott tápanyagokat, például vitaminokat vagy koffeint is tartalmazhatnak.

Hogyan hat a testedre?

Ha abból indulunk ki, hogy például magas kalóriatartalmú, erősen cukrozott italok helyett választasz inkább ízesített vizet, akkor szinte bármelyik jobb opció lehet. De ha tudatosan is növelni szeretnéd a folyadékbeviteledet, és a sima víz mellett más is jól esne, bizony érdemes körültekintőnek lenned. Ami jó hír, hogy a természetes mellett bizonyos esetekben a szintetikusan ízesített vizek is kifejezetten előnyösek lehetnek a szervezetünknek.

A szintetikus ugyanis nem mindig jelent rosszat. Utalhat arra is, hogy egy olyan gyümölcskivonat (valódi gyümölcsből származó) került az italba, amely fokozza az ízét, de nem kedvezőtlen. Ha viszont mesterséges édesítőszereket is tartalmaznak (mint a szukralóz vagy az aszpartám), a kutatások jelenlegi állása szerint érdemesebb elkerülni, mivel többek közt arra is gyanakodnak, hogy hosszú távon az anyagcserénkre sincs jó hatással.

Így jelzi a szervezeted, hogy nem kap elég tápanyagot

Így jelzi a szervezeted, hogy nem kap elég tápanyagot

Ha olyan ízesített vizet készítesz, amelybe gyógynövények is kerülnek, akkor azoknak az egészségügyi előnyeit is használhatod. De bármilyen egészségesnek mondható verziót iszol, azáltal támogatod a szervezetedet a megfelelő működésében, és hidratáltan élénkebbnek is érezheted magad. Sőt, tulajdonképpen szinte minden olyan pozitív tulajdonságot is élvezhetsz, mint ami a sima víz fogyasztása esetén is adott.

Házilag is elkészítheted

Amikor ízesített vízről van szó, természetesen nem kell feltétlenül boltban kapható italokban gondolkodnod. Te magad is elkészítheted, ízlés szerint olyan gyümölcsökkel vagy zöldségekkel, amelyeket egyébként is szívesen fogyasztasz. Így adhatsz egy kancsó vízhez például epret bazsalikommal, citromot gyömbérrel, dinnyét szederrel, ananászt korianderrel, málnát citrommal, mangót jalapenóval vagy áfonyát uborkával.

Mindegyiket csak alaposan mosd meg, ha szükséges, hámozd is meg, hagyd állni néhány órát a hűtőszekrényben, és már kortyolgathatod is. De akár meg is nyomogathatod az adott zöldséget vagy gyümölcsöt, hogy előbb is bele tudj kóstolni, vagy hogy az íze erőteljesebben érvényesüljön. Így garantáltan olyan italt fogyaszthatsz, amiben pontosan tudod, hogy mi és hogyan került bele.

Mi a legjobb választás?

Egyértelműen az, ha sima vizet iszol. Olykor persze teljesen rendben van, ha más italokat is fogyasztasz, nem is beszélve arról, hogy bizonyos ízesített italok valóban kifejezetten egészségesek. Tehát ha igazán jót szeretnél tenni a testednek, a folyadékbeviteled többségét ezentúl is sima vízből próbáld meg biztosítani. Mellé jöhetnek még az ízesített vizek, a gyümölcs- és zöldségturmixok vagy a levesek. Összességében pedig az, hogy tudatos választásokkal folyamatosan hidratált legyél.

Forrás: verywellfitt.com, healthyoptions.com, bhandaldentistry.co.uk

Még több egészséges tipp:

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Miben mások azok a nők, akik pornót néznek?

glamour plusz ikon Miben mások azok a nők, akik pornót néznek?

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Fontos: 3 alapszabály strandoláshoz az egészséged érdekében (x)

Fontos: 3 alapszabály strandoláshoz az egészséged érdekében (x)

Kimerültség, idegesség, feszültség - ha neked is ismerős, itt a megoldás (x)

Kimerültség, idegesség, feszültség - ha neked is ismerős, itt a megoldás (x)

Itt a nyár és vele együtt a GLAMOUR-napok - Szerezd be kedvenc kuponjaidat! (x)

Itt a nyár és vele együtt a GLAMOUR-napok - Szerezd be kedvenc kuponjaidat! (x)

Te tudod, mi a legjobb időpont a nyaralásra? - Most megmutatjuk! (x)

Te tudod, mi a legjobb időpont a nyaralásra? - Most megmutatjuk! (x)