Ez a világ legegészségesebb gyümölcse, és szinte soha nem eszünk belőle

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Minden nap egy alma, az orvost távol tartja – szokás mondani. A gyümölcsfogyasztás egészségre gyakorolt jótékony hatása köztudott tényként él a társadalomban, de arról nem beszélünk sokat, hogy mely gyümölcsök azok, amelyeket valóban javallott és egészséges fogyasztani. Cikkünkben többek között a legegészségesebb gyümölcs kilétéről is lerántjuk a leplet.

Gondoltad volna, hogy ez a világ legegészségesebb gyümölcse?
Gondoltad volna, hogy ez a világ legegészségesebb gyümölcse?
Fotó: Daniel Grizelj/Getty Images

A New Jersey-i William Paterson Egyetem kutatóinak egy új tanulmánya szerint csak részben igaz, hogy a gyümölcsök alapvetően egészségesek. A szakértők továbbá arra is fényt derítettek, hogy mi a legegészségesebb gyümölcs, amiből érdemes lenne többet fogyasztani – írja a brit GLAMOUR magazin.

Az amerikai egyetem kutatói 41 élelmiszer tápanyagtartalmát vizsgálták. Az egyes élelmiszerek vitamin-, rost- és tápanyagtartalmának vizsgálatát a kalóriákhoz viszonyítva végezték. A kutatása elve lényegében az volt, hogy minél magasabb a tápanyagtartalom, annál egészségesebb az adott élelmiszer. Érdekesség, hogy egyetlen gyümölcs sem került be a 10 legegészségesebb élelmiszer listájára. Az első helyeken a zöldségek debütáltak és mindösszesen egyetlen egy élelmiszer érte el a 100%-os értéket a szükséges tápanyagok terén.

Valójában a 41 vizsgált élelmiszer közül a legegészségesebb gyümölcs épphogy csak bekerült a legjobb 30 közé. A zöldségek dominálta top 10-et követően, olyan finomságok kerültek be a top 20-ba, mint a brokkoli, a paprika és a sütőtök, a legegészségesebb gyümölcs pedig csak a 28. helyen végzett.

A legegészségesebb gyümölcs

A gyümölcsök szerelmesei talán csalódottan és megdöbbenve olvassák majd a következő sorokat, de a tanulmány szerint a legegészségesebb gyümölcs a citrom lett. Bárki, aki valaha is próbált már citromba harapni, kétségtelenül ismeri a savanykás, az ízlelőbimbók számára szinte már kellemetlenül savanykás ízt. Természetesen aggodalomra semmi ok, hiszen számtalan sokkal ízletesebb módja van annak, hogy a citromot beépítsd az ételeidbe.

A probiotikumok borzasztóan fontosak: 5 mód, hogy több jusson a szervezetedbe

A probiotikumok borzasztóan fontosak: 5 mód, hogy több jusson a szervezetedbe
A legegészségesebb gyümölcs, a citrom
Fotó: Alexandr Vorontsov/Getty Images

Nem olyan meglepő, de a legegyszerűbb mód a tápanyagokban gazdag citrom előnyeinek kihasználására, az a gyümölcs levének a használata. A citromos víz magas tápanyagsűrűségének köszönhetően nyerő választás, többek között méregtelenít is. A citromlé főzéskor vagy salátákban is csodálatosan működik, a tápanyagtartalom megtartásának az érdekében pedig érdemes melegítés nélkül felhasználni ezt az összetevőt.

Inspiráció a citrom használatára

1. Salátaöntet

2. Facsart gyümölcslé vagy turmix – például naranccsal kombinálva, amely 33. helyen végzett ezen kutatás listáján

3. Hal-, hús- és zöldségételek ízesítése

4. Rizottó vagy tészta ízesítése – például spagetti al limone; tipp: használj teljes kiőrlésű tésztát vagy hajdinatésztát a fehér tészta egészséges alternatívájaként

5. Sorbet

6. Reggeli joghurt ízesítése

Ezeket olvastad már?

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

„Az apáknak is jólesik, ha néha  megdicsérik őket” - így éli meg Király Viktor az apaságot

„Az apáknak is jólesik, ha néha megdicsérik őket” - így éli meg Király Viktor az apaságot

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Most megmutatjuk, mi az a program, ami nélkül nincs „Girls' night” - Íme! (x)

Most megmutatjuk, mi az a program, ami nélkül nincs „Girls' night” - Íme! (x)

Strandkészülődés: tippek a tökéletes bikinivonalhoz (x)

Strandkészülődés: tippek a tökéletes bikinivonalhoz (x)

Te is irodai munkát végzel? - Így válassz okosan szemüveget (x)

Te is irodai munkát végzel? - Így válassz okosan szemüveget (x)

4 tuti tipp, hogyan építsd be a mozgást a mindennapjaidba (x)

4 tuti tipp, hogyan építsd be a mozgást a mindennapjaidba (x)