Ez történik a testeddel, ha egy hónapig nem iszol kávét

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A kávé az egész világon az egyik legkedveltebb ital. Sokan itthon sem tudnánk elképzelni egyetlen napunkat sem anélkül, hogy ne innánk meg belőle legalább egy csészével. Arról is gyakran hallhatunk, hogy a megfelelő mennyiségű kávéfogyasztásnak több egészségügyi előnye is lehet, ezért abszolút logikus, ha eszünkbe sem jut, hogy talán le kellene mondanunk róla. Pedig valójában jó néhány előnye lehet annak, ha egy hónapig nem iszol kávét.

Gondoltál már arra, hogy kihagyod a kávét? Mutatjuk, mi történik a testeddel, ha egy hónapig egyáltalán nem iszol belőle
Gondoltál már arra, hogy kihagyod a kávét? Mutatjuk, mi történik a testeddel, ha egy hónapig egyáltalán nem iszol belőle
Fotó: Catherine Falls Commercial/Getty Images

Ha már régóta kávézol, elsőre talán merész ötletnek tűnhet egy hónapra lemondanod a kávéról. Ha viszont megtudod, milyen sok előnye lehet annak, ha egy ideig kávé nélkül létezel, máris motiváltabb lehetsz. Fontos hogy tudd, néha a kávé elhagyása fejfájással, álmossággal, hányingerrel vagy ingerlékenységgel is járhat a megszokás miatt, de ha arra koncentrálsz, milyen jót tehet neked, ha egy hónapig mellőzöd a kávét, máris jobban fog hangozni, hogy esetleg kipróbáld.

Jobban aludhatsz

Ha a kávéról van szó, sosem szabad elfeledkeznünk a benne található koffeinről, ami egy stimuláns. Ez pedig azt jelenti, hogy felgyorsítja az agy és az idegrendszer aktivitását. Így ugyan segíthet megőrizni az éberségünket napközben, éjszaka azonban, különösen ha késő délután vagy este iszunk kávét, megzavarhatja az alvási ciklusunkat, és másnap álmosak lehetünk miatta. Ez még akkor is megtörténhet, ha elalvás előtt nagyjából hat órával ittad meg a kávédat. A koffeinről való lemondás (persze más koffeines élelmiszereket sem ajánlott ebben az esetben fogyasztani) visszafordítja ezt a hatást, így jobban aludhatsz, és valószínűleg az elalvás is gyorsabban fog menni.

Egészségesebb lehet a mosolyod

A kávé híres arról, hogy képes elszínezni a fogakat, de emellett a szánk általános állapotára sincs jó hatással. A kávéban lévő koffein ugyanis szájszárazságot okozhat, a nyál pedig köztudottan küzd a baktériumok ellen. Vagyis minél szárazabb a szánk, annál nagyobb a fogszuvasodás kockázata. A kutatások szerint pedig, a kávé, mint erősen savas ital, a fogzománc kopásához is vezethet. Ezért ha egy hónapig nem iszol kávét, az a mosolyodra is pozitív hatással lehet.

Szebb lehet a bőröd

Igaz, hogy a kávébab tele van a káros szabad gyökök ellen küzdő antioxidánsokkal, de a bőrt elősegítő pozitívumai elsősorban a helyi alkalmazásra való termékeken keresztül elérhetőek. A kávéfogyasztásról pedig vannak, akik azt feltételezik, hogy még bőröregítő hatása is van: a Nutrition Twins szerint például a koffein lelassítja a szervezet kollagéntermelésének a sebességét, a fehérjéét, amely a bőr rugalmasságának megőrzéséért felel. Így könnyen lehet az is, hogy a kávé elhagyásával a bőrödet is szebbnek fogod látni.

Ezért ne igyál soha kávét és teát éhgyomorra!

Ezért ne igyál soha kávét és teát éhgyomorra!

Alacsonyabb lehet a vérnyomásod

Ha koffeint fogyasztunk, utána könnyen előfordulhat, hogy megemelkedik a vérnyomásunk. Egyes kutatók szerint a koffein blokkolhat egy olyan hormont, amely segíti az artériák kiszélesedését, míg mások úgy vélik, hogy a koffein beindítja az adrenalin felszabadulását, ami a vérnyomás emelkedését okozza. Ettől függetlenül nem biztos, hogy a koffein hosszú távon is hatással lehet a vérnyomásunkra, de a csökkentése segíthet a rövid távú kiugrások leküzdésében.

Megváltozhat a testsúlyod

A fekete kávé szinte kalóriamentes, azonban sokan inkább cukorral, szirupokkal vagy tejszínnel isszák, ami a súlygyarapodás esélyét is növeli. Vannak, akik napi 1-2 csésze kávéval akár 500 kalóriát is bevisznek a szervezetükbe, így ha ezt a mennyiséget mellőzik, a hetek múltával néhány kilóval kevesebbet is mutathat alattuk a mérleg. De ha eddig is feketén, vagy legalábbis alacsony kalóriatartalmú verzióban ittad a kávét, viszont hiányzik a koffein az elhagyása után, akkor előfordulhat, hogy jobban fogsz kívánni zsíros vagy cukros finomságokat. Ezek viszont súlygyarapodást okozhatnak. Ami mindkét esetben fontos: ha nem vagy elégedett a testsúlyoddal, azt elsősorban egy eleve kiegyensúlyozott és egészséges étrenddel, valamint rendszeres testmozgással próbáld meg kompenzálni.

Forrás: businessinsider.com, eatthis.com, fastcompany.com

Az egészséged kincs, vigyázz rá:

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

„Az apáknak is jólesik, ha néha  megdicsérik őket” - így éli meg Király Viktor az apaságot

„Az apáknak is jólesik, ha néha megdicsérik őket” - így éli meg Király Viktor az apaságot

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Most megmutatjuk, mi az a program, ami nélkül nincs „Girls' night” - Íme! (x)

Most megmutatjuk, mi az a program, ami nélkül nincs „Girls' night” - Íme! (x)

Strandkészülődés: tippek a tökéletes bikinivonalhoz (x)

Strandkészülődés: tippek a tökéletes bikinivonalhoz (x)

Te is irodai munkát végzel? - Így válassz okosan szemüveget (x)

Te is irodai munkát végzel? - Így válassz okosan szemüveget (x)

4 tuti tipp, hogyan építsd be a mozgást a mindennapjaidba (x)

4 tuti tipp, hogyan építsd be a mozgást a mindennapjaidba (x)