Végre kiderült: szabad-e edzeni, ha beteg vagy?

2019.március.23.

Ha úgy érzed, rosszul vagy és erőtlen, teljesen nyilvánvaló az edzés szüneteltetése. De más a helyzet, ha csak egy kis megfázásról van szó. Persze, nem ilyenkor vagy életed legjobb formájában, de nem kell teljesen tehetetlennek sem lenned. Jobb, ha először tisztázod magadban, valójában mennyire súlyos az állapotod; csak az edzőterembe menetelt akarod megúszni, vagy valóban mínuszban van az energiaszinted?

Végre kiderült: szabad-e edzeni, ha beteg vagy?
Fotó: Shutterstock

Rendben van, ha megfázva edzel?

A válasz igen, az érvényessége pedig az úgynevezett "nyakszabályhoz" kötött. Ha a tüneteid mindegyike nyak felett van, biztonságosan edzhetsz. De ha olyan tüneteid vannak, amik nyaktól lefelé jelentkeznek, valószínűleg jobb, ha hanyagolod a sportolást. Orrfolyással, orrdugulással és torokfájással tehát biztonságosan mozoghatsz, azonban ha köhögsz, légszomja, izom - vagy mellkasi fájdalmad van, akkor pihenj.

Fotó: giphy

Összességében elmondható, hogy a testmozgás segíti az immunrendszert, de fontos, hogy edzés közben jól is érezzük magunkat. Egy kis nátha ne tartson vissza, de komoly fizikai fájdalmak esetén meg se közelítsd az edzőtermet.

Vannak olyan gyakorlatok, amik jobbak mint mások, ha megfáztál?

Csak azért, mert tudsz edzeni megfázva is, nem ajánlott a legnehezebb edzésformát választanod. Ne feledd, hogy a tested még mindig küzd a fertőzés ellen. Válaszd a kényelmes futást, a könnyű szobabiciklis edzést vagy néhány laza mozdulatsort az elliptikus gépen. Annál több időt se tölts sportolással, mint amennyit teljesen egészségesen szoktál.

Ami az erősítő edzést illeti, kihívást jelenthet, mert sokkal fáradtabbnak fogod érezni magad, mint általában. Maximum könnyebb súlyokat használj megfázva. Nem igazán lényeges tényező, hogy beltérben vagy szabadban edzel, kivéve persze szélsőséges időjárás esetén vagy ha éppen allergiaszezon van, te pedig érzékeny vagy valamilyen virágporra.

Fotó: giphy

Ne feledd, ha túlságosan keményen edzel betegen, megnehezíted a tested számára a fertőzés leküzdését, és hosszabb időt vehet igénybe, hogy meggyógyulj.

Milyen egyéb óvintézkedéseket tarts be?

A "nyakszabály" mellett van még néhány tényező, amit érdemes figyelembe venni. Ha lázad , hányingered vagy széles körben elterjedt izomfájdalmad van, esetleg nagyon fáradtnak érzed magad, akkor se edz. Ne engedd meg magadnak, hogy a testmozgástól még rosszabbul legyél.

Ezért végezz rendszeres erősítő edzést: akár az életed is megmentheti

Ezért végezz rendszeres erősítő edzést: akár az életed is megmentheti

Ami a ruházatot illeti, nincsenek mágikus ruhák, amik segítenek megszabadulni a megfázásérzettől edzés közben. Csak hallgass a testedre. Ha fázol, győződj meg róla, hogy elegendő réteg ruhát viselsz és persze az időjárást se hagyd figyelmen kívül.

Fontos, hogy nem kell tehetetlennek érezned magad akkor, ha megbetegszel. Ha jobban érzed magad egy könnyű edzéstől, akkor az a tökéletesen jó választás.

Ez is érdekelhet

9 példamutató influenszer, akik elfogadják bőrüket úgy, ahogy van

9 példamutató influenszer, akik elfogadják bőrüket úgy, ahogy van

GLAMOUR Horoszkóp

Napi horoszkóp: a Kos új embereket ismer meg, az Ikreket csalódás érheti

Napi horoszkóp: a Kos új embereket ismer meg, az Ikreket csalódás érheti

Divathírek

Ismét itt az aranyláz - ezek a legdivatosabb ékszerek most

Ismét itt az aranyláz - ezek a legdivatosabb ékszerek most