Befutott az év karácsonyi reklámja – A John Lewis végre túllépett a giccsen és a közhelyeken

2022. november 10.
Ez a cikk több mint 6 hónapja frissült utoljára, a benne lévő információk elavultak lehetnek.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Felnőtt a feladathoz, az értékteremtéshez, és lezárta hatásvadász korszakát a John Lewis. Olyan karácsonyi reklámmal nyitja meg hivatalosan is a karácsonyi szezont, amivel konkrét globális üzenetre hívja fel a figyelmet.

Megérkezett a John Lewis 2022-es karácsonyi reklámja
Megérkezett a John Lewis 2022-es karácsonyi reklámja
Fotó: YouTube

Imádjuk, ahogy patikamérlegen adagolja az érzelmeket, választja ki és dolgozza át a zenéit, egy dolog azonban biztos: a John Lewis áruházlánc minden egyes évben biztosra megy, ha a karácsonyi reklám a téma, ami, félreértés ne essék, minden alkalommal kedves, bájos, és szem nem marad szárazon tőle. Most azonban határozottan úgy tűnik, az áruházlánc bátrabban mer kísérletezni, és kilépni a saját, szinte már Disney-t hajszoló önismétléséből. Míg 2021-ben egy földöntúli történetet hoztak a szeretetről, idén úgy döntöttek, megszakítják az önmagáért való cukiskodást, és kihasználják, hogy a mára hagyománnyá vált reklámjaikkal elképesztő tömegekhez érnek el.

Üzenete nagyon konkrét, mentes a giccstől, mégis erős és működik: arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy lassítsunk, konstatáljuk, milyen sok embernek van szüksége kézzel fogható és tartós segítségre, majd tegyük fel a kérdést: mi mit tehetünk másokért?

Viszlát, magas költségvetés, helló, értékes globális üzenet!

Hatásvadász aláfestő zenék és cukiskodó rókák/sündisznók/pingvinek helyett egy középkorú férfit láthatunk, aki látszólag nagyon erőteljesen igyekszik megtanulni gördeszkázni, és ezzel együtt felkészülni, hogy nevelőszülő váljon belőle. A motiváció karácsonykor pedig be is kopogtat az ajtón: egy családra váró kislány, gördeszkával a kezében. „Bejössz?” - teszi fel a kérdést leendő anyukája, mire a kislány besétál új életébe.

A John Lewis ígérete szerint hosszú távon köteleződik el amellett, hogy támogassa a fiatalokat, aminek a közlésére végre egy explicit eszközt is talált. A The Guardian információi szerint 7 millió fontos költségvetés áll a kampány mögött, és szöges ellentéte annak, ahogyan az elmúlt egy évtizedben a John Lewis megközelítette a karácsonyi időszakot – gondoljunk csak a kifejezetten magas költségvetésből készült tavalyi, korábban már említett földöntúli koncepciójára. Mindezt az áruházlánc egyik fejese is megerősítette, miszerint szerették volna, ha idén alapjaiban térnek el a korábbi irányaiktól, és aminek az volt a célja, gondolkodjunk el azon, milyen módon támogathatunk másokat mi magunk. Ehhez pedig nem kellenek közhelyek és hangos gesztusok, csak a lehető legjobb szándékunk és az energiánk.

Te milyen fontos ügy mellett állnál ki szívesen?

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

A nők elleni erőszak felszámolását kell, hogy képezze az online bántalmazás megakadályozása is

A nők elleni erőszak felszámolását kell, hogy képezze az online bántalmazás megakadályozása is

Így segíts egyetlen díszgömbbel másokon idén karácsonykor (x)

Így segíts egyetlen díszgömbbel másokon idén karácsonykor (x)

Friss, szenvedélyes, misztikus: merész Versace illatok ajándékba (x)

Friss, szenvedélyes, misztikus: merész Versace illatok ajándékba (x)

Ezekkel pillanatok alatt elérhető a 'flash effect' bőrápolási trend (x)

Ezekkel pillanatok alatt elérhető a 'flash effect' bőrápolási trend (x)

Nincs ajándékötleted? Így lesz a bizonytalanságból tökéletes karácsonyi meglepetés (x)

Nincs ajándékötleted? Így lesz a bizonytalanságból tökéletes karácsonyi meglepetés (x)