Akár bevalljuk, akár nem, az Emily Párizsban legemlékezetesebb szettjei örökre a retinánkba égtek

ma 09:31
A legvarázslatosabb szettek az Emily Párizsban 3. évadából
Minták, színek és a legmerészebb szabásvonalak, az Emily Párizsban ikonikus szettjei kitörölhetetlen nyomot hagytak
Fotó: Profimedia/GLAMOUR

A 2020-ban indult sorozat új évaddal ajándékozta meg lojális nézőközönségét, a lokációt Párizsról Rómára cserélve, és mielőtt belemerülnénk az olasz divatelemek analizálásába, vessünk egy pillantást a párizsi szelekcióra. Az eddigi epizódokban Emily nem éppen hétköznapi szettekben jelent meg; sőt, évadról évadra egyre merészebb minták és színek kerülnek elő, amelyek a sorozat vizuális karakterét határozzák meg. A ruhák egyszerre mesélnek a karakterről, az adott korszak divatjáról és az ikonikus francia sikk modern értelmezéséről, így minden öltözék egy-egy kis történetet tár fel a nézők számára.

Épp csak pár hónapja elemeztük az And Just Like That kosztümkínálatát. A gondosan komponált szettek ellenére a sorozat képtelen volt betölteni azt a tátongó űrt, amelyet a Szex és New York maga után hagyott – minden tekintetben, de ezúttal kiemelten divatfronton. Van azonban egy másik sorozat, amely bár kétségkívül nem olyan kultikus, mint az említett SATC, mégis több szegmensben kielégítő, ismét hangsúlyozva, ezúttal ruhák tekintetében; ez pedig az Emily Párizsban.

Idézzük is fel a sorozat első epizódját, amelyben őzikeszemű főhősünk hétköznapi, girl-next-door szettekben halad a képkockák között: a chicagói irodában mintás A-vonalú ruhát visel, övvel hangsúlyozott derékvonallal, majd piros kockás ingben és szűk farmerben veszi át párizsi lakásának kulcsait. A francia fővárosba érkezve egyre több mintás, lenge nyári öltözet - Alice and Olivia „Willa Photo” Eiffel-toronnyal díszített ing, sárga Ganni „Silk Mix” kétrészes szett - kerül elő, amely a negyedik évadra hajmeresztő párosításokban teljesedik ki.

glamour plusz ikon Úgy forgatja fel a TikTok a divatvilágot, hogy észre sem vesszük, miközben elveszítjük az ízlésünket

Úgy forgatja fel a TikTok a divatvilágot, hogy észre sem vesszük, miközben elveszítjük az ízlésünket

De vajon miért működnek olyan jól a kevésbé funkcionális vagy életszerű, a hamisan franciásnak vélt divathoz kapcsolható összeállítások? Lássuk az elmúlt négy évad legkiemelkedőbb divatpillanatait, amelyek Marilyn Fitoussi stylist munkáját dicsérik!

Emily, 1. évad, 6. epizód – „Ringarde”

Emily Coopert a kezdetektől extrovertált, magabiztos karakterként ismerjük, aki mindig képes előrukkolni egy-egy forradalmi marketingfogással, amelyre az első részekben élénk színekkel és nagy mintázatokkal reflektálnak. Ám a vibráló szettek mellett igazi klasszikusok is feltűnnek, amelyek időnként hommage-t állítanak a varázslatos Audrey Hepburn ikonikus szerepeinek és fotóinak.

Az első évad egyik legfontosabb momentuma, amikor egy súlyos baklövés után Emily a helyi operába siet, hogy a Hattyúk tava két felvonása között elsimítsa a konfliktust a legendás divattervezővel, Pierre Cadault-val. A decens kontyba rendezett lánccal Emily kísértetiesen hasonlít Audrey egyik legismertebb fotójára, amelyen a színésznő egy csillámló Cartier-nyakéket visel fejdísz gyanánt.

Audrey Hepburn finom eleganciája kortárs újragondolásban, amikor a klasszikus hollywoodi glamour találkozik Emily játékos magabiztosságával.
Fotó: Profimedia

Ráadásul Christian Siriano Pre-Fall 2019-es kollekciós ruhája épp úgy terül el Lily Collins kecses, keskeny balerinavállain, ahogyan Audrey fotóin, amelyek Frank Sinatra oldalán készültek Las Vegasban, 1956-ban. A romantikus estélyit a Cosmo Paris Escarpin Jordann magassarkújával kombinálták, a Rosantica Black Kingham kristályokkal díszített vödörtáskájával zárva a kompozíciót.

Emily, 4. évad, 10. epizód – „All Roads Lead to Rome”

Ha már Audrey Hepburn és filmlegendák: a negyedik évad záróepizódja ugyancsak egy ismerős, újraértelmezett szettel veszi kezdetét. A lakkozott Mary Jane balerinától kezdve a deréknál húzott midi szoknyán és a feltűrt, fehér ingujjon át egészen a nyakba kötött csíkos kiskendőig minden elem a filmtörténet egyik legbájosabb produkciójából, a Római vakációból jól ismert összeállításra utal.

A Római vakáció ikonikus pillanata modern szemszögből, egy szett, amely egyszerre tiszteleg a filmtörténet előtt és vezeti át Emily-t egy új városba.
Fotó: Profimedia

Természetesen nem véletlen a kapcsolódás, ugyanis Emily maga is Róma utcáit járja aktuális udvarlójával, Marcellóval, akárcsak Audrey, avagy Ann hercegnő teszi Gregory Peck karakterével, Joe Bradley-vel.

És természetesen a Vespa sem hiányozhat az egyenletből!

Emily, 2. évad, 10. epizód – „French Revolution”

Pierre Cadault versailles-i bemutatója végérvényesen beleégett a tudatunkba, de nem csupán a rokokó inspirálta extravagáns ruhaköltemények miatt – már az első pillanatban megakadt a szemünk Emily tűzpiros tüllruháján. A káprázatos ruhaköltemény egy időben nem is számított elérhetetlennek (már ha az istenek kegyeltjeként valakinek sikerült időben lecsapnia a limitált darabra), ugyanis a Giambattista Valli x H&M közös kollekciójának részeként került az üzletekbe 2019-ben.

Egy tűzpiros tüllruha, amely nemcsak Pierre Cadault bemutatóját, hanem az egész évad vizuális emlékezetét uralja.
Fotó: Profimedia

A szív alakú dekoltázst és a tüllből komponált, háromszög kialakítású vállrészt egy egyszerű, drótból hajtott szívmedállal kombinálták, amelyhez egy masnival díszített rózsaszín szatén magassarkú szandál csatlakozott.

Mindy, 4. évad, 9. epizód – „Roman Holiday”

Mindy karakterét Emilyhez hasonlóan társasági pillangóként ábrázolják, aki bármilyen közegben képes hitelesen képviselni önmagát (és kiállni magáért, amikor bírálat éri a megjelenését). Egy szupergazdag kínai család sarjaként nem tűnnek valóságtól elrugaszkodottnak a potom 6400 dollárért hirdetett Louis Vuitton-táskák és a 4900 dollárért kínált Oscar de la Renta-koktélruhák, ahogyan az olykor kirívó kontúrok és color blockolt neon elemek sem karakteridegenek egy bárénekesnőtől.

Mindy stílusa bátor és játékos, a tüllvirágokkal borított koktélruhák és vibráló színek egyszerre tükrözik a karakter önbizalmát és társasági ragyogását.
Fotó: Profimedia

A negyedik évad ominózus éttermi szakításánál (ahol Mindy ugyancsak önmaga védelmére kel) egy varázslatos, tüllvirágokkal borított Selezza köntöst visel, amelyhez egy színben azonos Magda Butrym miniruhát társítottak.

Jó, hogy itt vagy! Ez a prémium tartalom csak a GLAMOUR közösség tagjainak érhető el – és te közénk tartozol.

A nyakba akasztós koktélruhán helyenként textilből hajtott rózsák tűnnek fel – a szettet pedig egy ugyancsak pink platformos magassarkúval zárták. Imádjuk a drámai, hipernőies, monokróm összképet!

Camille, 1. évad, 4. epizód – „A Kiss Is Just a Kiss”

A harsány amerikai divat ellenpólusaként egy pár időtálló, letisztult megközelítés is helyet kapott a repertoárban. Camille, avagy a megtestesült francia sikk gyakran teljesen monokróm vagy redukált színpalettában jelenik meg – lapos talpú cipőkben, egyszerű farmerekben és egyenes szabású szoknyákban, izgalmas blézerekben vagy szövetkabátokban ábrázolják. Odáig vagyunk az egyszerű, sípcsontig érő, St. Tropez-ban viselt ruhájáért, az ejtett vállú, drámai drapériával megspékelt Jacquemus La Robe Biasi menyasszonyi viseletért, vagy éppen a földet verdeső, fekete latexből készült Avello-kabátjáért.

Camille stílusa a francia sikk esszenciája, egyszerű vonalakkal és váratlan részletekkel, amelyek időtlen eleganciát árasztanak.
Fotó: Profimedia

De semmit nem imádunk annyira, mint az első évad elején viselt duplasoros zakóját, amelyet egy tűzpiros cowboycsizmával tett emlékezetessé. A visszafogott frizura és smink, valamint az elegáns ruhatár tökéletesen rezonál a karakter vagyonos családi közegével, kifinomult modorával és értelmiségi, kurátori állásával – így képzelnénk el Charlotte Yorkot Párizsban!

glamour plusz ikon A leghétköznapibb tárgyakból születtek a mai kifutók ikonikus luxusmárkái

A leghétköznapibb tárgyakból születtek a mai kifutók ikonikus luxusmárkái

Sylvie, 1. évad, 4. epizód – „A Kiss Is Just a Kiss”

Bár Sylvie minden egyes jelenetében kifogástalan öltözéket visel, és rendkívüli fejtörést okoz a legkiválóbb darab kiválasztása, kénytelenek vagyunk a Dior Françoise LB arany puttóbrossával tűzött Victoria Beckham fekete miniruha mellett letenni a voksunkat. Old money, ízig-vérig Párizs, és kellően tükrözi a szereplő határozott, felsőbbrendű és kétségkívül vonzó egyéniségét.

Old money attitűd és határozott női erő, amely tökéletesen tükrözi Sylvie domináns jelenlétét.
Fotó: Profimedia

A sorozatban gyakorta aszimmetrikus szabásvonalakban, szaténblúzokban, midi ceruzaszoknyákban, palazzónadrágokban és üde pop-of-color elemekben tűnik fel – ez a stílus a magabiztos női vezető karakterével kombinálva már Jessica Pearson (Suits) idejében is remek párosítás volt. A kevesebb néha több klasszikus esete!