Akár bevalljuk, akár nem, az Emily Párizsban legemlékezetesebb szettjei örökre a retinánkba égtek
A 2020-ban indult sorozat új évaddal ajándékozta meg lojális nézőközönségét, a lokációt Párizsról Rómára cserélve, és mielőtt belemerülnénk az olasz divatelemek analizálásába, vessünk egy pillantást a párizsi szelekcióra. Az eddigi epizódokban Emily nem éppen hétköznapi szettekben jelent meg; sőt, évadról évadra egyre merészebb minták és színek kerülnek elő, amelyek a sorozat vizuális karakterét határozzák meg. A ruhák egyszerre mesélnek a karakterről, az adott korszak divatjáról és az ikonikus francia sikk modern értelmezéséről, így minden öltözék egy-egy kis történetet tár fel a nézők számára.
Épp csak pár hónapja elemeztük az And Just Like That kosztümkínálatát. A gondosan komponált szettek ellenére a sorozat képtelen volt betölteni azt a tátongó űrt, amelyet a Szex és New York maga után hagyott – minden tekintetben, de ezúttal kiemelten divatfronton. Van azonban egy másik sorozat, amely bár kétségkívül nem olyan kultikus, mint az említett SATC, mégis több szegmensben kielégítő, ismét hangsúlyozva, ezúttal ruhák tekintetében; ez pedig az Emily Párizsban.
Idézzük is fel a sorozat első epizódját, amelyben őzikeszemű főhősünk hétköznapi, girl-next-door szettekben halad a képkockák között: a chicagói irodában mintás A-vonalú ruhát visel, övvel hangsúlyozott derékvonallal, majd piros kockás ingben és szűk farmerben veszi át párizsi lakásának kulcsait. A francia fővárosba érkezve egyre több mintás, lenge nyári öltözet - Alice and Olivia „Willa Photo” Eiffel-toronnyal díszített ing, sárga Ganni „Silk Mix” kétrészes szett - kerül elő, amely a negyedik évadra hajmeresztő párosításokban teljesedik ki.
Úgy forgatja fel a TikTok a divatvilágot, hogy észre sem vesszük, miközben elveszítjük az ízlésünket
De vajon miért működnek olyan jól a kevésbé funkcionális vagy életszerű, a hamisan franciásnak vélt divathoz kapcsolható összeállítások? Lássuk az elmúlt négy évad legkiemelkedőbb divatpillanatait, amelyek Marilyn Fitoussi stylist munkáját dicsérik!
Emily, 1. évad, 6. epizód – „Ringarde”
Emily Coopert a kezdetektől extrovertált, magabiztos karakterként ismerjük, aki mindig képes előrukkolni egy-egy forradalmi marketingfogással, amelyre az első részekben élénk színekkel és nagy mintázatokkal reflektálnak. Ám a vibráló szettek mellett igazi klasszikusok is feltűnnek, amelyek időnként hommage-t állítanak a varázslatos Audrey Hepburn ikonikus szerepeinek és fotóinak.
Az első évad egyik legfontosabb momentuma, amikor egy súlyos baklövés után Emily a helyi operába siet, hogy a Hattyúk tava két felvonása között elsimítsa a konfliktust a legendás divattervezővel, Pierre Cadault-val. A decens kontyba rendezett lánccal Emily kísértetiesen hasonlít Audrey egyik legismertebb fotójára, amelyen a színésznő egy csillámló Cartier-nyakéket visel fejdísz gyanánt.
Ráadásul Christian Siriano Pre-Fall 2019-es kollekciós ruhája épp úgy terül el Lily Collins kecses, keskeny balerinavállain, ahogyan Audrey fotóin, amelyek Frank Sinatra oldalán készültek Las Vegasban, 1956-ban. A romantikus estélyit a Cosmo Paris Escarpin Jordann magassarkújával kombinálták, a Rosantica Black Kingham kristályokkal díszített vödörtáskájával zárva a kompozíciót.
Emily, 4. évad, 10. epizód – „All Roads Lead to Rome”
Ha már Audrey Hepburn és filmlegendák: a negyedik évad záróepizódja ugyancsak egy ismerős, újraértelmezett szettel veszi kezdetét. A lakkozott Mary Jane balerinától kezdve a deréknál húzott midi szoknyán és a feltűrt, fehér ingujjon át egészen a nyakba kötött csíkos kiskendőig minden elem a filmtörténet egyik legbájosabb produkciójából, a Római vakációból jól ismert összeállításra utal.
Természetesen nem véletlen a kapcsolódás, ugyanis Emily maga is Róma utcáit járja aktuális udvarlójával, Marcellóval, akárcsak Audrey, avagy Ann hercegnő teszi Gregory Peck karakterével, Joe Bradley-vel.
És természetesen a Vespa sem hiányozhat az egyenletből!
Emily, 2. évad, 10. epizód – „French Revolution”
Pierre Cadault versailles-i bemutatója végérvényesen beleégett a tudatunkba, de nem csupán a rokokó inspirálta extravagáns ruhaköltemények miatt – már az első pillanatban megakadt a szemünk Emily tűzpiros tüllruháján. A káprázatos ruhaköltemény egy időben nem is számított elérhetetlennek (már ha az istenek kegyeltjeként valakinek sikerült időben lecsapnia a limitált darabra), ugyanis a Giambattista Valli x H&M közös kollekciójának részeként került az üzletekbe 2019-ben.
A szív alakú dekoltázst és a tüllből komponált, háromszög kialakítású vállrészt egy egyszerű, drótból hajtott szívmedállal kombinálták, amelyhez egy masnival díszített rózsaszín szatén magassarkú szandál csatlakozott.
Mindy, 4. évad, 9. epizód – „Roman Holiday”
Mindy karakterét Emilyhez hasonlóan társasági pillangóként ábrázolják, aki bármilyen közegben képes hitelesen képviselni önmagát (és kiállni magáért, amikor bírálat éri a megjelenését). Egy szupergazdag kínai család sarjaként nem tűnnek valóságtól elrugaszkodottnak a potom 6400 dollárért hirdetett Louis Vuitton-táskák és a 4900 dollárért kínált Oscar de la Renta-koktélruhák, ahogyan az olykor kirívó kontúrok és color blockolt neon elemek sem karakteridegenek egy bárénekesnőtől.
A negyedik évad ominózus éttermi szakításánál (ahol Mindy ugyancsak önmaga védelmére kel) egy varázslatos, tüllvirágokkal borított Selezza köntöst visel, amelyhez egy színben azonos Magda Butrym miniruhát társítottak.
A nyakba akasztós koktélruhán helyenként textilből hajtott rózsák tűnnek fel – a szettet pedig egy ugyancsak pink platformos magassarkúval zárták. Imádjuk a drámai, hipernőies, monokróm összképet!
Camille, 1. évad, 4. epizód – „A Kiss Is Just a Kiss”
A harsány amerikai divat ellenpólusaként egy pár időtálló, letisztult megközelítés is helyet kapott a repertoárban. Camille, avagy a megtestesült francia sikk gyakran teljesen monokróm vagy redukált színpalettában jelenik meg – lapos talpú cipőkben, egyszerű farmerekben és egyenes szabású szoknyákban, izgalmas blézerekben vagy szövetkabátokban ábrázolják. Odáig vagyunk az egyszerű, sípcsontig érő, St. Tropez-ban viselt ruhájáért, az ejtett vállú, drámai drapériával megspékelt Jacquemus La Robe Biasi menyasszonyi viseletért, vagy éppen a földet verdeső, fekete latexből készült Avello-kabátjáért.
De semmit nem imádunk annyira, mint az első évad elején viselt duplasoros zakóját, amelyet egy tűzpiros cowboycsizmával tett emlékezetessé. A visszafogott frizura és smink, valamint az elegáns ruhatár tökéletesen rezonál a karakter vagyonos családi közegével, kifinomult modorával és értelmiségi, kurátori állásával – így képzelnénk el Charlotte Yorkot Párizsban!
A leghétköznapibb tárgyakból születtek a mai kifutók ikonikus luxusmárkái
Sylvie, 1. évad, 4. epizód – „A Kiss Is Just a Kiss”
Bár Sylvie minden egyes jelenetében kifogástalan öltözéket visel, és rendkívüli fejtörést okoz a legkiválóbb darab kiválasztása, kénytelenek vagyunk a Dior Françoise LB arany puttóbrossával tűzött Victoria Beckham fekete miniruha mellett letenni a voksunkat. Old money, ízig-vérig Párizs, és kellően tükrözi a szereplő határozott, felsőbbrendű és kétségkívül vonzó egyéniségét.
A sorozatban gyakorta aszimmetrikus szabásvonalakban, szaténblúzokban, midi ceruzaszoknyákban, palazzónadrágokban és üde pop-of-color elemekben tűnik fel – ez a stílus a magabiztos női vezető karakterével kombinálva már Jessica Pearson (Suits) idejében is remek párosítás volt. A kevesebb néha több klasszikus esete!
előfizetésem
Hírlevél